Toyota Corolla 1,6 Valvematic – Oslava konzervatismu

Toyota Corolla 1,6 Valvematic – Oslava konzervatismu

 
 

Toyota momentálně nenabízí tradičnější model než je Corolla. S čím jde klasický sedan s atmosférickým motorem do druhé poloviny své kariery?

Příznivci všeho automobilově klasického, prověřeného a pokud možno i technicky jednoduchého, měli u objemového modelu Toyoty vždy své jisté. Jiné to není ani v roce 2010.

Corolla už není tím modelem v nabídce Toyoty, který můžete mít v mnoha karosářských verzích, ale klasický sedan s klasickým názvem stále žije. Přísně tříprostorová silueta velmi připomíná předchůdce, což má zřejmě nalákat ke koupi věrnou, spokojenou a početnou klientelu tohoto modelu.

Příď Corolly s výrazně horizontálními světlomety dostala v rámci jarního faceliftu ještě ženštější pohled. Skoro se nechce věřit, že jde o příbuzného Aurise nebo Corolly Verso, jejichž přední světlomety rostou v poslední době spíše do výšky než do šířky. Maska zasazená v novém nárazníku je taky nižší a širší.

Vzadu se retušovalo o něco méně. Koncové svítilny dostaly novou grafiku i tvar. Víko zavazadelníku ale ani teď nemá svou kliku. Otevřít jej můžete alespoň tlačítkem na dálkovém ovladači, které dosud chybělo. V záloze je pak ještě mechanické otevření klíčem a ortodoxní dálkové páčkou z kabiny vedle sedadla řidiče.

obrázek [600 x 263]  

Také interiér je prostý výstřelků, které by snad mohly vzbudit nějaké emoce. Na první pohled příliš průměrně šedý pokojíček začnete po krátkém čase respektovat. Jeho kvality tkví v jednoduchosti, osvědčené funkčnosti detailů a charakteristické kvalitě materiálů a zejména finální sestavy celku.

Toyota před třemi roky na rozvoru dlouhém 2,6 m postavila dospěle působící kabinu s nadprůměrným prostorem pro posádku. Vpředu jsou sympaticky tvarovaná a velmi pohodlná sedadla s dlouhými sedáky, vzadu je dost místa v podélném, příčném (šířka 1500 mm) i vertikálním směru. Výjimečným detailem je téměř rovná podlaha v zadní části vozu (bez výrazného středového tunelu), která zjednodušuje život pátému cestujícímu. I když byl náš vůz vybaven automatickou klimatizací, v nižší střední třídě stále častější výdechy ventilace pro zadní oddíl mezi předními sedadly schází. Škoda.

obrázek [300 x 234] Pohodlí je alfou a omegou tohoto interiéru a vlastně celého vozu se slavným jménem. Sedí se tedy relativně vysoko a celkem vzpřímeně, velmi snadno se nastupuje díky dvěma velkým párům dveří. Zadní sedáky jsou dost vysoko na to, aby dobře podpíraly stehna dospělých cestujících.

Nový volant, známý z Aurise a několika dalších současných Toyot, má příjemně tlustý věnec i optimální tvarování v místě úchopu. Nejsme si jen jisti tím, jak moc jeho sportovní design zapadá do konzervativní nálady konceptu Corolly.

Důležitou změnou je instalace moderní pohonné jednotky 1,6 Valvematic (97 kW), která byla do příchodu korejského motoru 1,6 GDI nejvýkonnější atmosférickou šestnáctistovkou na trhu. Spolu s novým motorem dorazila taky nová šestistupňová převodovka. Tento nový hnací řetězec dělá Toyotě dobré jméno jak v Aurisu, tak zde v Corolle.

Japonci se zřejmě snaží ukázat, že to (zatím) jde i bez přeplňování. Parametry motoru zde vylepšuje variabilní časování na sací a výfukové straně rozvodu a variabilní zdvih sacích ventilů. Trumfy v podobě přímého vstřikování a nějaké formy přeplňování si Toyota zřejmě nechává na horší časy.

obrázek [300 x 165] Projev nejmenšího Valvematiku je příjemně kultivovaný, na volnoběh je motor takřka bezhlučný a ani v cestovních otáčkách zvuk motoru posádku neruší. Momentové maximum 160 Nm v 4400 min-1 je na špičce této objemové třídy, ale chuť k životu motoru nechybí ani v mnohem používanějších 2000 min-1. Rádce vhodného okamžiku řazení sice často naléhá, abyste řazením snížili otáčky pod 2000 min-1, ale velký rozsah zpřevodování na druhou stranu – zejména na dálnici – občas generuje výzvu k podřazení ze šestého na pátý rychlostní stupeň. Řazení je přesné, hladké a snadné, takže to naštěstí není velký problém.

Situaci popsanou v předchozím odstavci objasňuje fakt, že ve 130 km/h pracuje motor s pouhými 3600 min-1, tedy pod otáčkami momentového maxima (4400 min-1). Jakmile přijde větší stoupání, je potřeba řadit, což je podle naší zkušenosti lepší přístup než mít lehčí převody (a vyšší otáčky motoru) s jistotou vyjetí kopce na nejvyšší stupeň.

Zajímají vás tvrdá data potvrzující účinnost hnacího agregátu? Tady jsou. Spotřeba při reálných 130 km/h činí 7,6 l/100 km, úsporná rychlost 100 km/h znamená odběr jen 5,5 l/100 km. Ano, jsou to o něco vyšší hodnoty než v případě Octavie 1,2 TSI (77 kW), ale Toyota umí nabídnout o něco lepší dynamiku i vyšší maximální rychlost.

obrázek [600 x 404]  

Kultivovanost je vlastní nejen pohonné jednotce, ale i řazení, reakci brzdové soustavy a nastavení spojky. Tato Toyota pluje na 16palcových pneumatikách i na poměrně špatné silnici bez ztráty pohodlí, na což si posádka rychle zvykne. Jednoduchá vlečená náprava není s ohledem na charakter nastavení podvozku vážným prohřeškem, řidičům Corolly by se Toyota s víceprvkovým zavěšením příliš nezavděčila. Delší zadní převis upravuje rozložení hmoty vozu mezi nápravy, takže se v některých situacích jeví Corolla stabilnější než Auris. Komfortní je bohužel i řízení, které by si zasloužilo – i přes celkové zaměření tohoto modelu – více zpětné vazby.

Aktuální cena testované Corolly 1,6 Valvematic začíná na 419.900,-Kč. Ano, je vyšší než v případě nedávno testovaného dua Cruze-Fluence, ale než Corollu zavrhnete, projděte si standardní výbavu (kvůli bohatému základu verze Luna) a projeďte se s ní (kvůli vyšší kultuře cestování).

obrázek [600 x 356]  

Plusy

  • Výkonný, pružný a úsporný motor
  • Šestistupňová převodovka
  • Kultivovaný jízdní projev
  • Prostorný interiér vpředu i vzadu, snadné nastupování
  • Bohatá výbava
  • Téměř rovná podlaha vzadu

Minusy

  • Nedostupnost individualizace výbavy (xenonové světlomety, vestavěná navigace)
  • Absence komfortního spínání směrovek
  • Ovládání palubního počítače kolíčkem v přístrojovém štítu
  • Víko zavazadelníku bez kliky
  • Řízení se slabou zpětnou vazbou
  • Absence výdechů ventilace vzadu
První cena vozu349.900,-Kč (1,3 Dual VVT-i 73 kW, Terra Cool)
První cena vozu s testovanou motorizací419.900,-Kč (1,6 VALVEMATIC, 97 kW, Luna)
Základní cena testovaného vozu419.900,-Kč (1,6 VALVEMATIC, 97 kW, Luna)
Cena testovaného vozu vč. příplatků434.400,-Kč (1,6 VALVEMATIC, 97 kW, Luna)
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Corolla 1,6 Valvematic

Cena v základní výbavě: 419 900 Kč Cena v testované výbavě: 434 400 Kč

Základní výbava:ABS + EBD + BA, airbag řidiče a vypínatelný u spolujezdce, airbagy boční, airbagy hlavové a kolenní airbag řidiče, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, přední mlhová světla, pneu 205/55 R16, elektricky ovládaná okna přední i zadní, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrický posilovač řízení (EPS), optitronové přístroje, palubní počítač s ovládáním na volantu, dvouzónová automaticky regulovaná klimatizace, rádio + CD přehrávač s podporou MP3 a WMA + Aux-In/USB, ovládání audiosystému na volantu, Bluetooth hands-free, tempomat, vyhřívání předních sedadel.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.400,-Kč)

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
Technické údaje
Motor Toyota Corolla 1,6 Valvematic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 97 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 6.3 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1288 / 472
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4545
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Toyota Corolla 1,6 Valvematic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,15
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Toyota Corolla Hybrid pro Japonsko je kombík i sedan Toyota Corolla Hybrid pro Japonsko je kombík i sedan

Toyota si pro domácí trh připravila nové hybridní…

Nejprodávanější auta světa: Corolla, Elantra a Wuling Nejprodávanější auta světa: Corolla, Elantra a Wuling

Americký magazín Forbes zveřejnil předběžné pořadí…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo Piráti? Podívejte se

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo…

Lídři největších politických stran se v průběhu kampaně vyjadřovali k možné povolební spolupráci. Kdo s kým by…

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…