Chevrolet Cruze 2,0 VCDi vs. Renault Fluence 1,5 dCi

Chevrolet Cruze 2,0 VCDi vs. Renault Fluence 1,5 dCi

 
 

Přestože sedany nepatří na českém trhu k populárním typům karoserie, Renault je prodávat umí. Není ale lepší volbou Cruze s plnohodnotným turbodieselem?

Za necelých 400 tisíc dnes pořídíte slušně vybavený sedan nižší střední třídy, který spaluje naftu a běžně jezdí za 6 l/100 km. Je lepší investovat do tradiční francouzské školy nebo experimentovat se světovým Chevroletem, který vzniká v Koreji? Postavili jsme proti sobě dva vozy, které se budou stejně dobře uplatňovat ve firmách jako v domácnostech.

Karoserie

Duel opravdové limuzíny a ambiciózního Chevyho začíná u jejich kabátů.

Po estetické stránce je vítězem Chevrolet. Jeho proporce jsou vyváženější, nic nenaznačuje, že by měl mít v nejbližší době příbuzného s kratší karoserií hatchback. Navzdory nízkonákladovému přístupu jeho značky vypadá svébytně a snad i celkem dynamicky. Je zanedbatelně kratší a taky o něco užší než Renault.

Fluence je derivátem Meganu a to je na něm bohužel vidět. Extrémní rozvor náprav 2702 mm (+44 proti Cruzi) využívá Renault dokonale ve prospěch cestujících na zadních místech, o tom však později. Zvenku působí dlouhá kabina – ve srovnání se siluetou Cruze – poněkud přehnaně.

obrázek [600 x 451]

Dlouhý zadní převis Renaultu ukrývá pětisetlitrový zavazadelník, který je ve všech třech rozměrech větší než u Chevroletu. Extrémní je hlavně nejmenší šířka mezi podběhy 1110 mm (proti obvyklým 1010 mm u Cruze). Až ze zadního pohledu je vidět, jak vysokou záď Fluence dostal. Výhled směrem vzad je tak z místa řidiče logicky horší.

Náročný městský provoz zvládá lépe karoserie Renaultu. Nárazníky jsou sice dnes už standardně lakovány v barvě karoserie, ale rozměrné plastové otěrové listy Fluence přijdou v praxi vhod. Designéři Renaultu jimi navíc maskují vysoký ponton karoserie, resp. nepoměr mezi výškou boků a nízkými bočními skly.

Interiér

Kdo vybírá očima, zamiluje se nejspíše do přístrojové desky Cruze. Ta posádce vůbec nepřipomíná, že sedí v jednom z levných sedanů. Naše prostřední výbava LS má značnou část přístrojové desky neobvykle čalouněnou tkaninou, což skvěle maskuje spíše levnější materiály, použité v interiéru. Interiér je rozdělen v duchu moderních postupů na dvě poloviny – řidičovu a spolujezdcovu. Poloha za volantem je ukázková, sedí se relativně nízko, rozměry, tvarování a kvalita koženého čalounění volantu překonávají očekávání, která od vozu této kategorie můžete mít.

obrázek [300 x 408] Renault přebírá většinu interiérových komponent z Meganu. Přístrojový štít ale dostal analogovou stupnici rychloměru. Řidič Fluence se cítí spíše nad volantem než za ním. Přístrojová deska je relativně nízko a vzájemná poloha sedadla a volantu není z hlediska řidičova posazu optimální. Vyšší poloha trochu připomíná ergonomii ve vozech MPV. Když zvolíte základní verzi obou vozů, dostanete jen výškově nastavitelný volant, což může hledání optimální polohy dále ztížit.

Vpředu není rozdíl ve vnitřní šířce obou vozů příliš podstatný, oba nabízejí v nižší střední třídě mírně nadprůměrné množství místa (1450 mm Cruze, 1470 mm Fluence). Kvalitou sezení ale potěší jen Chevrolet. V souladu se sportovnějším charakterem tohoto vozu jsou i výrazněji tvarovaná přední sedadla s dobrým bočním vedením. Sedáky i opěradla v Renaultu upřednostňují kompatibilitu s rozměrnějšími postavami, tuhost výplní, ani tvarování sedadel dynamicky založené řidiče příliš neoslní.

Vzadu je co do šířky jednoznačným vítězem Fluence (1480 mm proti 1410 mm). Využijete to ale pouze tehdy, když zde budou sedět tři. V podélném směru mají zadní cestující v Renaultu 6-8 cm k dobru proti Cruzi (podle aktuální polohy předních sedadel), což odpovídá delšímu rozvoru a více vpředu umístěným sedadlům Fluence. Ani v Chevroletu ale nebudou běžně narostlí dospělí utiskováni. Sedí se zde o málo níže než v Renaultu, ale nad sedákem zůstává celých 920 mm, tedy o 10 mm více než v Renaultu. Kontakt hlavy se střechou hrozí přibližně od 180 cm tělesné výšky sedícího pasažéra.

Fluence je podle Renaultu limuzína, a tak zadní oddíl se může těšit z výdechů ventilace na konci středové konzoly, které Cruze nemá.

Jízda

obrázek [300 x 368] To, co již naznačily první dvě kapitoly, potvrzují i naše zkušenosti posbírané z jízd s oběma vozy. Chevrolet od prvních chvil po rozjezdu naznačuje, že by chtěl být sportovně orientovaným sedanem nejnižší cenové kategorie, Renault sází jednoznačně na pohodlí a komfort za volantem.

Chevroletův tuhý podvozek si toho nechá hodně líbit, auto nečekaně ochotně zatáčí. K rychlé jízdě vybízí v dané cenové kategorii skvělé řízení, které však na výjezdech ze zatáček marně soupeří o vládu nad vozem s newtonmetry od motoru. Krátká řadicí páka je pěkně po ruce, ale k dokonalosti jí chybí hladší chod. Občas jízdní zážitky kazí zadrhávání v kulise.

Renault je rozvážný, změny směru nemá příliš v lásce. Řízení patří k jeho největším slabinám, pokud vám nejde jen o prostou přepravu z bodu A do bodu B. Je velmi lehké, bez citu kolem přímé polohy i při maximálním rejdu. Řazení má dlouhé dráhy a páka také sem tam zaškobrtne. Zatímco Cruze z vás na děravé silnici bude chtít vytřást vše do posledního šroubku, Fluence v poklidu pluje. Větší náklony limuzíny v zatáčkách se rázem stávají přednostmi, když jedete rovně. Renault o něco lépe tlumí přejezdy děr, a to vše na pneumatikách se stejným rozměrem 205/55 R16.

Motory

Porovnání dvou výrazně odlišných motorizací dodává celému dvojtestu grády. Chevrolet totiž nabízí za velmi podobné peníze místo maloobjemového čtyřválce plnohodnotnější přeplňovaný dvoulitr se sníženým výkonem, který je ale přesto výrazně vyšší než u naftového Fluence. Jestli si myslíte, že je tím pádem vše předem rozhodnuto, tak zdržte.

obrázek [600 x 268]

Chevroletův motor 2,0 VCDi dává dostatečných 92 kW při 4000 min-1 a 300 Nm ve 2000 min-1. Na rozdíl od modernějších jednotek podobného objemu, které bývají v dražších modelech, je tento turbodiesel více slyšet jak při volnoběhu, tak za jízdy. Přenos vibrací do podlahy, volantu a řadicí páky je také dobře cítit a nárůst točivého momentu kolem 1800 min-1 vám možná bude zpočátku připomínat doby vlády motorů TDI PD. Když si zvyknete na turboefekt pod 2000 min-1 bude vás síla motoru těšit. Smířit se ale musíte pouze s pěti stupni v převodovce.

Renault nabízí Fluence pouze s osvědčenou 1,5 dCi, nyní nově s 81 kW a 240 Nm. Dvoulitrové dCi, které by si mnoho zákazníků zřejmě rádo koupilo, pro levný Renault zůstává nedostupné. Malý motor je v Renaultu podstatně kultivovanější, chod je typicky měkčí, jeho nástup je plynulejší, ale ani v tomto případě se nevyhnete turboefektu citelnému hlavně v oblasti nízkých otáček. Výkonový handicap částečně vyrovnává šestistupňová převodovka.

Jízdní dynamika Chevroletu je lepší než v případě Renaultu, ale je třeba se připravit na to, že rozdíl není tak velký, jak byste od výkonové (resp. momentové) diference 11 kW (60 Nm) čekali. Čím to je? První co vás možná napadne je absence šestého převodového stupně a jiné zpřevodování u Cruze, ale podstatnější je hmotnostní výhoda Fluence v řádu 140 kg!

obrázek [600 x 293]

A spotřeba? Při klidné jízdě budete jezdit za míň s Renaultem. Jeho málo zatížený maloobjemový motor umí běžně jezdit po 5 l/100 km, což Cruze zvládá jen s velkým sebezapřením. Na dálnici – kam naftové sedany této kategorie patří především – se situace vyrovnává. Větší objem a točivý moment zde vítězí, a tak ve 130 km/h se budete pohybovat s oběma vozy přibližně za 6,5 l/100 km.

Cruze je v takovém jízdním režimu směrově stabilnější a zůstává mu stále dost elánu pro překročení českého dálničního limitu, zatímco Fluence už jen velmi zvolna akceleruje.

Rozhodne cena?

Ceny nových aut klesají už řadu let, což v závěru roku 2010 znamená, že za necelých 400 tisíc korun dostanete dobře vybavený 4,5 m dlouhý sedan s turbodieselem. Ano, na trhu jsou lepší auta, ale pravdou je i to, že ani jedna z dnes prověřovaných nabídek nemá žádné háčky.

Bezpečnostní standard nižší střední třídy – 6 airbagů a stabilizační systém – dnes respektují už i značky, které jsou považovány za levné. Renault dokonce nasazuje svému bestselleru korunu v podobě příplatkových xenonových světel za lidovou cenu 20.200,-Kč. Standardem pro cenově odpovídající výbavu Fluence je dokonce i dvouzónová automatická klimatizace a tempomat. Cruze musí vystačit s jednodušší chladicí technikou, tempomat je standardem až o úroveň výše.

Ceny a výbava [Kč]ChevroletRenault
ModelCruzeFluence
VýbavaFamily LS PlusException
Základní cena388.900,-391.900,-
Čelní airbagySS
Boční airbagySS
Hlavové airbagySS
ABSSS
Stabilizační systémSS
Manuálně regulovaná klimatizaceS-
Automaticky regulovaná dvouzónová klimatizace-S
Autorádio s CD a MP3SS
Navigační systém-13.700,-
Metalický lak11.500,-13.700,-
Centrální zamykání s d.o.SS
Elektricky ovládaná okna vpředuSS
Elektricky ovládaná okna vzaduSS
Elektricky ovládaná zrcátka s vyhřívánímSS
Kola z lehkých slitin 16"SS
Mlhové světlometySS
Palubní počítačSS
Parkovací senzory vzaduSS
Tempomat-S
Xenonové světlomety-20.200,-

Závěr

Dva srovnávané modely mají i dva charaktery. Čechům odkojeným Octaviemi TDI bude podle našeho názoru lépe sedět Cruze. Je sportovnějším modelem z dnešní dvojice, má schopnější podvozek, na svou kategorii velmi slušné řízení, řidič se v něm cítí ihned jako doma a má k dispozici silnější, i když těžší motor. Vyšší hmotnost Chevroletu v zatáčkách kupodivu příliš necítíte. Auto je velmi stabilní na okreskách i na dálnici ve vyšších rychlostech. Silnou stránkou Chevroletu je vnější design i provedení interiéru, včetně sedadel.

Renault Fluence je naproti tomu jednoznačnou komfortní volbou. Jeho dlouhý rozvor lépe snáší nerovnosti, odpružení je stavěno na špatné cesty, kde dobře tlumí průjezdy dírami. Radosti z jízdy si za jeho volantem zřejmě moc neužijete, ale pokud chcete úsporné auto hlavně na cesty odpočinkovým tempem k babičce, bude to ten pravý sedan pro vás. V jeho prospěch hovoří více místa na zadních sedadlech i větší zavazadelník, avšak obě tyto výhody jsou podle našeho názoru při každodenním provozu málo podstatné.

obrázek [600 x 283]

Jake.auto.cz: Chevrolet Cruze (přehled testů a dalších článků)

Jake.auto.cz: Renault Fluence (přehled testů a dalších článků)

Chevrolet Cruze 2,0 VCDi

Plusy

  • Poloha řidiče za volantem
  • Dobré řízení, sportovnější jízdní vlastnosti
  • Stabilita na dálnici
  • Vyváženější proporce karoserie
  • Hodnotněji působící interiér
  • Bohatá standardní výbava

Mínusy

  • Vyšší spotřeba při pomalé jízdě
  • Horší tlumení nerovností
  • Slabší komfort odpružení
  • Jen pětistupňová převodovka

Renault Fluence 1,5 dCi

Plusy

  • Velký prostor v podélném a příčném směru na zadních sedadlech
  • Velký zavazadelník
  • Kultivovanější projev motoru
  • Šestistupňová převodovka
  • Pohodlí za jízdy
  • Bohatá standardní výbava
  • Možnost doobjednání xenonových světlometů, nízká cena za vestavěnou navigaci

Mínusy

  • Řízení bez zpětné vazby
  • Sedadla se slabým bočním vedením
  • Zvláštní poloha řidiče za volantem
  • Na dálnici stejná spotřeba jako u Cruze
Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Technické údaje
Motor Cruze 2,0 VCDiFluence 1,5 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 2
Zdvihový objem (ccm): 19911461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 400081 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000240 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.311
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 4.6 / 5.55.6 / 4 / 4.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -496 / -
Objem nádrže (l):6060
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1427 / 5031285 / 500
Rozměr pneu:205/60 R16205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 45974618
b) šířka (mm): 17881809
c) výška (mm): 14771479
d) rozvor (mm): 26582702
e) rozchod vpředu (mm): 15441541
f) rozchod vzadu (mm): 15581563
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1120810 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 890650 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10201010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920910
k) šířka vpředu (mm): 14501470
l) šířka vzadu (mm): 14101480
délka sedáku vpředu (mm): 480500
délka sedáku vzadu (mm): 450460
výška opěradla vpředu (mm): 640630
výška opěradla vzadu (mm): 640650
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení Cruze 2,0 VCDi Fluence 1,5 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7 7
Odkládací plochy: 8 7
Dojem z řízení: 8 5
Výhled vpřed: 8 8
Výhled vzad: 7 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7 8
Tah v nižších otáčkách: 7 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 9 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7 7
Spotřeba: 8 8
Odstupňování převodovky: 7 8
Snadnost řazení: 7 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7 8
Účinnost brzd: 7 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,69 7,62
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Cruze 2,0 VCDi vs. Renault…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Renault Fluence nové generace: Bude vypadat takto? Renault Fluence nové generace: Bude vypadat takto?

Renault Fluence se prodává od roku 2009 a po šesti letech…

Renault a Dongfeng budou vyrábět elektromobil na bázi Fluence Renault a Dongfeng budou vyrábět elektromobil na bázi Fluence

Renault spolu s Dongfengem chystají nový elektromobil.…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…