Test Auto.cz

Toyota Land Cruiser 2.8D-4D AT – Terénní ikona nevyměkla

22.2. 2018
Verdikt
 

Toyota se v Evropě stala průkopníkem hybridních technologií, nezapomíná ale ani na zažité modely s bohatou historií. Na mysli máme třeba testovaný Land Cruiser. Terénní specialista nedávno prošel modernizací a my vyzkoušeli, jak mu prospěla.

Vozy kategorie SUV v posledních letech válcují automobilový trh, zákazníci je chtějí a automobilky jich na trh uvádí víc a víc. Na terénní ambice se přitom tak nějak zapomnělo, mít sportovně-užitkové auto už neznamená silný motor, důstojnou světlou výšku či samozřejmost průjezdu těmi nejnáročnějšími terény.

Podíváme-li se na testovanou Toyotu Land Cruiser, působí mezi svými konkurenty trochu jako zjevení. Stále jde o čistokrevný off-road s ocelovým žebřinovým rámem, jenž si zakládá na tom, že projede téměř všude.

Kaňkou na majestátním autě může být snad jen to, že se nabízí s jedním jediným motorem – 2,8litrovým vznětovým čtyřválcem s výkonem 130 kW. Na papíře to není zrovna jednotka, která by vás posadila na zadek, ale jak funguje v praxi? Agregát v útrobách Toyoty Land Cruiser jsme vyzkoušeli v kombinaci se šestistupňovou planetovou převodovkou.

Parádní oldschool!

Land Cruiser své robustní proporce nikterak nemaskuje, na první pohled je vám jasné, že před vámi stojí pořádný kus techniky. Na rozměrech nic nezměnila ani nedávná modernizace. I nadále jde o auto s délkou 4780 mm, šířkou 1885 mm a výškou 1890 mm včetně střešních nosičů. O bezpečný průjezd nejrůznějšími terény se pak stará světlá výška 215 milimetrů.

Modernizační procedura se týká zejména vzhledu. Při podrobnějším zkoumání exteriéru objevíte třeba přepracovanou příď, kde na výraznou šestiúhelníkovou masku navazují užší světlomety. Ty jsou v základní výbavě Live halogenové, avšak ve všech ostatních (Legend, Active, Active Trend a testovaná Executive) už dostanete Bi-LED světlomety s automatickou regulací výšky. Bavíme se však o pětidveřovém provedení, Land Cruiser lze totiž pořídit i jako třídveřové auto.

I Toyota Proace se umí proměnit v útulný obytný automobil

Změny však pokračují i na dalších částech karoserie. Kupříkladu kapota dostala výrazný prostřední prolis, přepracované jsou i zadní LED kombinované svítilny. Auto je pak v základu posazeno na 17“ ocelových kolech, vyšší výbava už dostane liťáky se stejným rozměrem a všechna další provedení obouvají devatenáctky s pneumatikami o rozměru 265/55.

Inovacím se neubránila ani kabina, i když i zde jde především o drobné retuše. Změn se dočkal středový panel, který sází na fyzická tlačítka nejen při nastavování teploty, ale vlastně u všeho, na co si jen vzpomenete. Ve srovnání s ostatními SUV je tu velká část plochy věnována asistentům do náročných terénů. Jsou sice utopeny poměrně nízko a nenachází se tolik na očích, ale v zásadě to nevadí. Nejde o prvky, se kterými byste pracovali co druhý kilometr.

Od druhého výbavového stupně pak nově dostanete osmipalcový displej infotainmentu s devíti reproduktory. Až dvě nejvyšší provedení jej obdrží včetně navigace a zesilovače JBL se 14 reproduktory. Na displeji kromě mapových podkladů či multimédií uvidíte i obraz parkovací kamery či panoramatického monitoru. A jiný je i volant, který Land Cruiser převzal z většího modelu V8.

obrázek [600 x 381]  

Samotnému zpracování interiéru není moc co vytknout, počítejte ale s tím, že namísto prémiového dojmu sází spíše na bytelnost a tvrdé materiály. Sezení v sedačkách s koženým čalouněním je pohodlné. Sedák je prostorný a nemá příliš výrazné boční vedení, tudíž se za volantem můžete i příjemně rozvalit. Navíc je kromě vyhřívání (vpředu i vzadu) posádce v první řadě k dispozici i odvětrávání, což se v teplých dnech rozhodně hodí.

Díky velkým rozměrům a luxusnímu prostoru v kabině máte dostatek místa nejen vpředu, ale i ve druhé řadě. Poskládají se sem i tři dospělí, ani figurant s výškou blížící se 190 centimetrům neměl problém s nedostatkem prostoru nad hlavou ani před koleny. Peckou pro posádku vzadu je zábavní systém umístěný na stropnici. Dostanete jej s paketem VIP společně se střešním oknem za 60.000 Kč. Jde vlastně o malou televizi, do které stačí vsunout USBčko s filmem a od dětí vzadu je na chvíli klid.

V testovaném exempláři byla k dispozici i třetí řada sedadel, dostanete ji s paktem Family za 60.000 Kč. I tady těží Land Cruiser hodně ze svých proporcí, takže i sem se vejdou dva urostlí jedinci. I když to na nějaké dlouhé cestování není, v tomto autě se příplatek za sedmimístné provedení vyplatí více než kdekoliv jinde.

Toyota potvrdila premiéru sportovní novinky v Ženevě. Bude to Supra?

Opomenout nesmíme ani zavazadelník, který se kvůli vyšší hmotnosti víka atypicky otevírá do strany. Na rozdíl od nás jezdí Japonci po levé straně, což s sebou přináší jednu nevýhodu. Když zaparkujete podélně a chcete náklad vyložit na chodník, musíte dveře neprakticky obcházet, otevírají se totiž na pro nás nevhodnou stranu.

To se ale týká jen skutečně velkých předmětů. K naložení drobností či menších nákupů vám s klidem poslouží otevření zadního okénka, které už se zvedá nahoru. Kufr při postavené třetí řadě sedaček pojme jen 104 litrů, po jejich elektronickém sklopení už je to zajímavější. V základu se sem vejde 553 litrů zavazadel (pětidveřová varianta disponuje 621 l), při sklopení obou řad pak 974 l. A když se tuhle Toyotu rozhodnete naložit až po střechu, čeká na vás velkorysých 1833 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D AT

Cena v základní výbavě: 1 739 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 881 900 Kč

Základní výbava:19“ litá kola, kontrola stability přívěsu, Bi-LED světlomety s automatickým nastavením výšky, LED přední mlhovky, LED světlomety pro denní svícení, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, hlídání opuštění jízdního pruhu, senzor deště, zadní parkovací kamera, zadní diferenciál Torsen, přizpůsobivé zavěšení s proměnnou tuhostí, přizpůsobení trakce typu zvoleného povrchu, panoramatický monitor, paměť nastavení sedadel, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, klimatizovaná přední sedadla, multimédia s 8“ dotykovou obrazovkou a navigací atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+22.000 Kč), paket Family se třetí řadou sedadel (60.000 Kč), paket VIP se střešním oknem a multimediálním systémem pro druhou řadu sedadel (60.000 Kč)

Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 

Štítky SUV Toyota Testy

Technické údaje
Motor Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2755
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 3400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.2 / 6.3 / 7.4
Emise CO2:194
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 553 / 1833
Objem nádrže (l):87
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2280 / 710
Rozměr pneu:265/55 R16 H
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4780
b) šířka (mm): 1885
c) výška (mm): 1890
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1585
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Za volantem Toyoty Land Cruiser HJ61 4.0 Turbodiesel. Nezastavitelná! Za volantem Toyoty Land Cruiser HJ61 4.0 Turbodiesel. Nezastavitelná!

Terénní drsňák každým coulem, kterého nezastaví prakticky…

Voltra eCruiser je klasická Toyota Land Cruiser 70 na elektřinu Voltra eCruiser je klasická Toyota Land Cruiser 70 na elektřinu

Australská společnost Voltra stojí za proměnou terénního…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se Šilhavého Ukrajinci

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Jaroslav Šilhavý, trenér národního týmu, očekává zítra proti Ukrajině ještě těžší zápas, než…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde nejdřív za čtyři roky

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde…

Obecné referendum patří mezi hlavní témata české politiky posledních let. Přestože by v současném rozložení sil…

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…