reklama


8.4. 2016 Michal Fokt

Toyota RAV4 vs. Subaru XV – Já do lesa nepojedu

 

Žijeme v divné době. SUV chtějí jezdit jen po silnicích a normální auta touží po terénu. Co se stane, když se potkají dva rivalové z těchto táborů?

Terénní auta už jsou v oblibě dlouhá léta, ale jejich majitelům jako by se snad ani nelíbilo, že mají off-roady. Tedy líbí se jim patrně jen něco – vysoký posaz, robustní vzhled, prostornost a pocit bezpečí, přitom by ale chtěli jízdní vlastnosti jako u silničních aut a nízké provozní náklady. A tak rok od roku, generace od generace, se klasické „teréňáky“ až skutečně na pár výjimek změnily v něco, co jsme si zvykli nazývat SUV (popřípadě SAV, MAV apod.) a řada z nich se transformuje dále v typ auta, nazývaný crossover. Jsem trošku na vážkách, jestli je Toyota RAV4 ještě SUV nebo už crossover, ale ať už je tím či oním, jisté je, že před třemi lety porazil v našem srovnávacím testu plnokrevné SUV Subaru Forester.

Nyní se ale schyluje k dalšímu bratrovražednému souboji a Subaru to tentokrát zkouší z druhé strany. Tedy opět žádný „klasický“ crossover, ale docela obyčejný hatchback s ambicemi obstát i na nějaké té polňačce, a to díky (výrazně) větší světlosti, balónovějším pneumatikám a „terénnějším“ nárazníkům. RAVka posledně vyhrála díky vyváženějším schopnostem, tedy proto, že je více „silniční“ a Subaru XV, zrozené původně právě pro silnice, tedy cítí svou šanci. Jak dopadne souboj dvou benzinových dvoulitrů s CVT převodovkami?

V tuto chvíli by určitě mělo zaznít, že mezi oběma vozy je v základních výbavách dvoulitru s variátorem cenový rozdíl 70 tisíc korun ve prospěch Subaru (669.000 Kč vs. 739.900 Kč). To je spousta peněz, ale jedná se o vozy s odlišnou koncepcí a těžko lze nějak kvalifikovaně porovnávat přidanou hodnotu SUV oproti hatchbacku. Toyota RAV4 má o něco prostornější kabinu a výrazně větší kufr, takže je třeba říci, že tato částka především dělí případného zájemce o zvýšenou čtyřkolku na ty, kteří potřebují, nebo nepotřebují plnohodnotný rodinný vůz.

Pořizovací nákladyToyota RAV4Subaru XV
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy739.900 Kč/2.0 Multidrive S Active669.000 Kč/2.0i XS Lineartronic Comfort
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Bi-xenonové světlomety [Kč]-S
Bi-LED světlomety [Kč]79.000 (Trend)-
Vyhřívání předních sedadel [Kč](Trend)S
Bezklíčový vstup [Kč](Trend)(pouze Executive)
Metalický/perleťový lak [Kč]15.00012.000
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]15.260/41309200/6725
Přední/zadní nárazník [Kč]11.900/91006900/6125
Přední blatník [Kč]62002800
Čelní sklo [Kč]980021.700 (s vyhříváním)
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]1630 + 6502900 + 378
Hodinová sazba v servisu [Kč]850540
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]27.70028.826
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/123/3/12
Prodloužená záruka5 let / 160.000 km (15.500 Kč)5 let / 200.000 km (zdarma)

Pokud prostě zvažujete kompakt s pohonem všech kol a větší světlostí, pak je třeba říci, že XV představuje dobrou nabídku, RAV4 patří spíše k dražším SUV a XV naopak bude pro zájemce o crossover lákavou nabídkou. Výbava obou aut je ve středních výbavách Active u Toyoty a Comfort u Subaru téměř identická, nechybí snad nic, co by zájemce o vůz této kategorie vyžadoval a individualizace je u „japonců“ tradičně problém. U Subaru připlácíte víceméně pouze za metalický a perleťový lak, vyšší verze výbavy Executive pak nabízí navíc snad jen dva reproduktory audiosystému, bezklíčové otevírání a střešní okno, výbava je tedy vyčerpávající.

U Toyoty si lze dopřát některý z výbavových paketů, v našem případě Trend za akčních 79 tisíc korun. To není úplně malá částka, ale vzhledem k tomu, že zahrnuje 18“ kola, elektricky ovládané víko pátých dveří, zatmavená zadní boční okna, Bi-LED světlomety, elektricky stavitelné sedadlo řidiče včetně bederní opěrky s vyhříváním (i pro spolujezdce), kombinaci koženko-mikroplyšového čalounění a bezklíčové otevírání, určitě stojí za zvážení. Snad jen ta kola bych kvůli kvalitě jízdy oželel.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮToyota RAV4Subaru XV
Základní cena79
Standardní výbava a příplatky78
Servis67
Záruky79
Průměr6,758,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
Technické údaje
Motor Toyota RAV4 2,0 CVTSubaru XV 2,0i CVT
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19871995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 112 / 6200110 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 196 / 4000196 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.710.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.6 / 6.58.5 / 5.5 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 547 / 1746380 / 1470
Objem nádrže (l):6060
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 5151450 / 415
Rozměr pneu:235/55 R18225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 45704450
b) šířka (mm): 18451780
c) výška (mm): 16601570
d) rozvor (mm): 26602635
e) rozchod vpředu (mm): 15701525
f) rozchod vzadu (mm): 15701525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 890640 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960940
k) šířka vpředu (mm): 15001460
l) šířka vzadu (mm): 14801420
délka sedáku vpředu (mm): 490470
délka sedáku vzadu (mm): 490450
výška opěradla vpředu (mm): 630610
výška opěradla vzadu (mm): 590610
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Toyota RAV4 vs. Subaru XV – Já do lesa nepojedu



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Subaru XV Concept: Krůček od série Subaru XV Concept: Krůček od série

Studie XV Concept naznačuje, jak bude vypadat druhá…

Subaru XV: Druhou generaci naznačí Ženeva Subaru XV: Druhou generaci naznačí Ženeva

Subaru v Ženevě ukáže studii druhé generace kompaktního…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama