8.4. 2016 Michal Fokt

Toyota RAV4 vs. Subaru XV – Já do lesa nepojedu

 

Žijeme v divné době. SUV chtějí jezdit jen po silnicích a normální auta touží po terénu. Co se stane, když se potkají dva rivalové z těchto táborů?

Terénní auta už jsou v oblibě dlouhá léta, ale jejich majitelům jako by se snad ani nelíbilo, že mají off-roady. Tedy líbí se jim patrně jen něco – vysoký posaz, robustní vzhled, prostornost a pocit bezpečí, přitom by ale chtěli jízdní vlastnosti jako u silničních aut a nízké provozní náklady. A tak rok od roku, generace od generace, se klasické „teréňáky“ až skutečně na pár výjimek změnily v něco, co jsme si zvykli nazývat SUV (popřípadě SAV, MAV apod.) a řada z nich se transformuje dále v typ auta, nazývaný crossover. Jsem trošku na vážkách, jestli je Toyota RAV4 ještě SUV nebo už crossover, ale ať už je tím či oním, jisté je, že před třemi lety porazil v našem srovnávacím testu plnokrevné SUV Subaru Forester.

Nyní se ale schyluje k dalšímu bratrovražednému souboji a Subaru to tentokrát zkouší z druhé strany. Tedy opět žádný „klasický“ crossover, ale docela obyčejný hatchback s ambicemi obstát i na nějaké té polňačce, a to díky (výrazně) větší světlosti, balónovějším pneumatikám a „terénnějším“ nárazníkům. RAVka posledně vyhrála díky vyváženějším schopnostem, tedy proto, že je více „silniční“ a Subaru XV, zrozené původně právě pro silnice, tedy cítí svou šanci. Jak dopadne souboj dvou benzinových dvoulitrů s CVT převodovkami?

V tuto chvíli by určitě mělo zaznít, že mezi oběma vozy je v základních výbavách dvoulitru s variátorem cenový rozdíl 70 tisíc korun ve prospěch Subaru (669.000 Kč vs. 739.900 Kč). To je spousta peněz, ale jedná se o vozy s odlišnou koncepcí a těžko lze nějak kvalifikovaně porovnávat přidanou hodnotu SUV oproti hatchbacku. Toyota RAV4 má o něco prostornější kabinu a výrazně větší kufr, takže je třeba říci, že tato částka především dělí případného zájemce o zvýšenou čtyřkolku na ty, kteří potřebují, nebo nepotřebují plnohodnotný rodinný vůz.

Pořizovací nákladyToyota RAV4Subaru XV
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy739.900 Kč/2.0 Multidrive S Active669.000 Kč/2.0i XS Lineartronic Comfort
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Bi-xenonové světlomety [Kč]-S
Bi-LED světlomety [Kč]79.000 (Trend)-
Vyhřívání předních sedadel [Kč](Trend)S
Bezklíčový vstup [Kč](Trend)(pouze Executive)
Metalický/perleťový lak [Kč]15.00012.000
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]15.260/41309200/6725
Přední/zadní nárazník [Kč]11.900/91006900/6125
Přední blatník [Kč]62002800
Čelní sklo [Kč]980021.700 (s vyhříváním)
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]1630 + 6502900 + 378
Hodinová sazba v servisu [Kč]850540
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]27.70028.826
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/123/3/12
Prodloužená záruka5 let / 160.000 km (15.500 Kč)5 let / 200.000 km (zdarma)

Pokud prostě zvažujete kompakt s pohonem všech kol a větší světlostí, pak je třeba říci, že XV představuje dobrou nabídku, RAV4 patří spíše k dražším SUV a XV naopak bude pro zájemce o crossover lákavou nabídkou. Výbava obou aut je ve středních výbavách Active u Toyoty a Comfort u Subaru téměř identická, nechybí snad nic, co by zájemce o vůz této kategorie vyžadoval a individualizace je u „japonců“ tradičně problém. U Subaru připlácíte víceméně pouze za metalický a perleťový lak, vyšší verze výbavy Executive pak nabízí navíc snad jen dva reproduktory audiosystému, bezklíčové otevírání a střešní okno, výbava je tedy vyčerpávající.

U Toyoty si lze dopřát některý z výbavových paketů, v našem případě Trend za akčních 79 tisíc korun. To není úplně malá částka, ale vzhledem k tomu, že zahrnuje 18“ kola, elektricky ovládané víko pátých dveří, zatmavená zadní boční okna, Bi-LED světlomety, elektricky stavitelné sedadlo řidiče včetně bederní opěrky s vyhříváním (i pro spolujezdce), kombinaci koženko-mikroplyšového čalounění a bezklíčové otevírání, určitě stojí za zvážení. Snad jen ta kola bych kvůli kvalitě jízdy oželel.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮToyota RAV4Subaru XV
Základní cena79
Standardní výbava a příplatky78
Servis67
Záruky79
Průměr6,758,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Skončily časy silných vítězů? Připomeňte si, jak dopadly volby v předchozích letech Skončily časy silných vítězů? Připomeňte si, jak dopadly volby v předchozích letech

Letos se konají již sedmé volby do Poslanecké sněmovny.…

Online: Odhlasováno, volební místnosti se uzavřely. Výjimkou je Opava Online: Odhlasováno, volební místnosti se uzavřely. Výjimkou je Opava

Volby do Poslanecké sněmovny skončily. Lidé mohli…

Pro setkání s dalajlamou neexistuje omluva, varuje Peking Pro setkání s dalajlamou neexistuje omluva, varuje Peking

Zahraniční činitelé si nesmějí myslet, že se vymluví ze…

 
Technické údaje
Motor Toyota RAV4 2,0 CVTSubaru XV 2,0i CVT
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19871995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 112 / 6200110 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 196 / 4000196 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.710.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.6 / 6.58.5 / 5.5 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 547 / 1746380 / 1470
Objem nádrže (l):6060
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 5151450 / 415
Rozměr pneu:235/55 R18225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 45704450
b) šířka (mm): 18451780
c) výška (mm): 16601570
d) rozvor (mm): 26602635
e) rozchod vpředu (mm): 15701525
f) rozchod vzadu (mm): 15701525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 890640 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960940
k) šířka vpředu (mm): 15001460
l) šířka vzadu (mm): 14801420
délka sedáku vpředu (mm): 490470
délka sedáku vzadu (mm): 490450
výška opěradla vpředu (mm): 630610
výška opěradla vzadu (mm): 590610
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Toyota RAV4 vs. Subaru XV – Já do lesa nepojedu







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Poprvé za volantem nového Subaru XV. Kompromis, nebo terénní dříč? Poprvé za volantem nového Subaru XV. Kompromis, nebo terénní dříč?

Subaru XV není typickým módním SUV, které drsně vypadá,…

Subaru XV: Podoba čistě záměrná Subaru XV: Podoba čistě záměrná

Světovou premiéru si na autosalonu v Ženevě odbylo také…

 



 
Když na železničním přejezdu nebliká bílé světlo. Můžu pokračovat v jízdě?

Když na železničním přejezdu nebliká bílé světlo. Můžu pokračovat v jízdě?

Dnes 11:00

Když svítí na železničním přejezdu červené nebo bílé světlo, měli by motoristé umět reagovat.




Blesk.cz

Pražské restaurace pomáhají bezdomovcům. Pro teplé jídlo zdarma si jen musí přijít včas

Pražské restaurace pomáhají bezdomovcům. Pro teplé…

Restaurace v Praze 2 pomáhají lidem bez domova integrovat se do společnosti skrze projekt Stůl pro jednoho. Šest…

Trenér slavných Vít Chaloupka: Černý jak bota! Usnul snad v solárku?

Trenér slavných Vít Chaloupka: Černý jak bota! Usnul…

Bývalý kulturista a státní trenér české reprezentace fitness Vít Chaloupka (57) vždy dbal o svou vizáž, ale…

 

iSport.cz

Česko-francouzská bitva v kleci se blíží! Pardubice rozduní MMA

Česko-francouzská bitva v kleci se blíží! Pardubice…

Tohle bude boj! Nejlepší český MMA zápasník ve velterové váze Patrik Kincl pozval do klece obávaného…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Budou tyhle smutné volby poslední?

Budou tyhle smutné volby poslední?

Když jsem se vrátil z volební místnosti, kde jsem smutně vhodil svůj hlas pro systémovou tradiční stranu,…

Marine Le Penová podpořila v bizarním vzkazu Tomia Okamuru

Marine Le Penová podpořila v bizarním vzkazu Tomia Okamuru

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová podpořila v českých parlamentních volbách lídra…