8.4. 2016 Michal Fokt

Toyota RAV4 vs. Subaru XV – Já do lesa nepojedu

 

Žijeme v divné době. SUV chtějí jezdit jen po silnicích a normální auta touží po terénu. Co se stane, když se potkají dva rivalové z těchto táborů?

Terénní auta už jsou v oblibě dlouhá léta, ale jejich majitelům jako by se snad ani nelíbilo, že mají off-roady. Tedy líbí se jim patrně jen něco – vysoký posaz, robustní vzhled, prostornost a pocit bezpečí, přitom by ale chtěli jízdní vlastnosti jako u silničních aut a nízké provozní náklady. A tak rok od roku, generace od generace, se klasické „teréňáky“ až skutečně na pár výjimek změnily v něco, co jsme si zvykli nazývat SUV (popřípadě SAV, MAV apod.) a řada z nich se transformuje dále v typ auta, nazývaný crossover. Jsem trošku na vážkách, jestli je Toyota RAV4 ještě SUV nebo už crossover, ale ať už je tím či oním, jisté je, že před třemi lety porazil v našem srovnávacím testu plnokrevné SUV Subaru Forester.

Nyní se ale schyluje k dalšímu bratrovražednému souboji a Subaru to tentokrát zkouší z druhé strany. Tedy opět žádný „klasický“ crossover, ale docela obyčejný hatchback s ambicemi obstát i na nějaké té polňačce, a to díky (výrazně) větší světlosti, balónovějším pneumatikám a „terénnějším“ nárazníkům. RAVka posledně vyhrála díky vyváženějším schopnostem, tedy proto, že je více „silniční“ a Subaru XV, zrozené původně právě pro silnice, tedy cítí svou šanci. Jak dopadne souboj dvou benzinových dvoulitrů s CVT převodovkami?

V tuto chvíli by určitě mělo zaznít, že mezi oběma vozy je v základních výbavách dvoulitru s variátorem cenový rozdíl 70 tisíc korun ve prospěch Subaru (669.000 Kč vs. 739.900 Kč). To je spousta peněz, ale jedná se o vozy s odlišnou koncepcí a těžko lze nějak kvalifikovaně porovnávat přidanou hodnotu SUV oproti hatchbacku. Toyota RAV4 má o něco prostornější kabinu a výrazně větší kufr, takže je třeba říci, že tato částka především dělí případného zájemce o zvýšenou čtyřkolku na ty, kteří potřebují, nebo nepotřebují plnohodnotný rodinný vůz.

Pořizovací nákladyToyota RAV4Subaru XV
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy739.900 Kč/2.0 Multidrive S Active669.000 Kč/2.0i XS Lineartronic Comfort
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Bi-xenonové světlomety [Kč]-S
Bi-LED světlomety [Kč]79.000 (Trend)-
Vyhřívání předních sedadel [Kč](Trend)S
Bezklíčový vstup [Kč](Trend)(pouze Executive)
Metalický/perleťový lak [Kč]15.00012.000
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]15.260/41309200/6725
Přední/zadní nárazník [Kč]11.900/91006900/6125
Přední blatník [Kč]62002800
Čelní sklo [Kč]980021.700 (s vyhříváním)
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]1630 + 6502900 + 378
Hodinová sazba v servisu [Kč]850540
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]27.70028.826
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/123/3/12
Prodloužená záruka5 let / 160.000 km (15.500 Kč)5 let / 200.000 km (zdarma)

Pokud prostě zvažujete kompakt s pohonem všech kol a větší světlostí, pak je třeba říci, že XV představuje dobrou nabídku, RAV4 patří spíše k dražším SUV a XV naopak bude pro zájemce o crossover lákavou nabídkou. Výbava obou aut je ve středních výbavách Active u Toyoty a Comfort u Subaru téměř identická, nechybí snad nic, co by zájemce o vůz této kategorie vyžadoval a individualizace je u „japonců“ tradičně problém. U Subaru připlácíte víceméně pouze za metalický a perleťový lak, vyšší verze výbavy Executive pak nabízí navíc snad jen dva reproduktory audiosystému, bezklíčové otevírání a střešní okno, výbava je tedy vyčerpávající.

U Toyoty si lze dopřát některý z výbavových paketů, v našem případě Trend za akčních 79 tisíc korun. To není úplně malá částka, ale vzhledem k tomu, že zahrnuje 18“ kola, elektricky ovládané víko pátých dveří, zatmavená zadní boční okna, Bi-LED světlomety, elektricky stavitelné sedadlo řidiče včetně bederní opěrky s vyhříváním (i pro spolujezdce), kombinaci koženko-mikroplyšového čalounění a bezklíčové otevírání, určitě stojí za zvážení. Snad jen ta kola bych kvůli kvalitě jízdy oželel.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮToyota RAV4Subaru XV
Základní cena79
Standardní výbava a příplatky78
Servis67
Záruky79
Průměr6,758,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
Technické údaje
Motor Toyota RAV4 2,0 CVTSubaru XV 2,0i CVT
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19871995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 112 / 6200110 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 196 / 4000196 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.710.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.6 / 6.58.5 / 5.5 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 547 / 1746380 / 1470
Objem nádrže (l):6060
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 5151450 / 415
Rozměr pneu:235/55 R18225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 45704450
b) šířka (mm): 18451780
c) výška (mm): 16601570
d) rozvor (mm): 26602635
e) rozchod vpředu (mm): 15701525
f) rozchod vzadu (mm): 15701525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 890640 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960940
k) šířka vpředu (mm): 15001460
l) šířka vzadu (mm): 14801420
délka sedáku vpředu (mm): 490470
délka sedáku vzadu (mm): 490450
výška opěradla vpředu (mm): 630610
výška opěradla vzadu (mm): 590610
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Toyota RAV4 vs. Subaru XV – Já do lesa nepojedu







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Subaru XV: Podoba čistě záměrná Subaru XV: Podoba čistě záměrná

Světovou premiéru si na autosalonu v Ženevě odbylo také…

Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší! Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Nová generace Subaru XV si odbude globální premiéru už na…

 



 
Online: Velká cena Monaka 2017

Ferrari po 16 letech vyhrálo v Monaku! Triumfoval Vettel před Räikkönenem

Dnes 13:30

Vettel si připsal třetí vítězství sezóny formule 1, když vyhrál Velkou cenu Monaka! Úspěch Ferrari podtrhl druhým místem Räikkönen.




Blesk.cz

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a nejhorších chvílích života

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a…

Dnes se manželka prince Charlese (68) Camilla (69)může pyšnit titulem vévodkyně z Cornwallu a valná většina…

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Pražané, připravte se na horký týden. Podle předpovědi odborníků bude teplý ráz počasí pokračovat i v…

 

iSport.cz

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

Nový kouč Sparty: Začínám se učit česky, musíme uspět doma i v cizině

Nový kouč Sparty: Začínám se učit česky, musíme…

Nechce dávat sliby dopředu, ale uvědomuje si, že Sparta musí být úspěšná nejen na domácí půdě. Nový trenér týmu…

 

Reflex.cz

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…