VW Golf 1,6 TDI (77 kW) – Nafta pro masy

VW Golf 1,6 TDI (77 kW) – Nafta pro masy

 
 

Nástupce letitého čtyřválce 1,9 TDI se pomalu zabydluje ve vozech skupiny Volkswagen. Jak si zcela nový motor vede v ne zcela novém Golfu jsme zkoumali na začátku letošní zimy.

Šestá generace Volkswagenu Golf se stala předmětem redakčního testu již třikrát.

Na stránkách Auto.cz se objevily motorizace 1,4 TSI DSG (118 kW), 1,4 TSI (90 kW)2,0 TDI (103 kW). Nyní přišlo na řadu provedení s lidovým vznětovým čtyřválcem 1,6 TDI (77 kW).

Po více jak roce od uvedení na trh už jen málokdo zkoumá, jestli jde pouze o rozsáhlý facelift pětky nebo o zcela nové provedení. Daleko větší pozornost je věnována kvalitám populárního hatchbacku, který je všeobecně považován za zakladatele a ideového lídra kategorie.

Zájemci o Volkswagen Golf, kteří nepotřebují k životu sportovně zaměřené verze R, GTI nebo GTD, mohou na českém trhu volit ze dvou stupňů výbavy, které nesou označení Trendline a Highline. Paleta pohonných jednotek je až na zážehové motory 1,4 a 1,6 tvořena přeplňovanými agregáty od 1,2 l do 2,0 l. V případě turbodieselů je možné vybírat z objemů 1,6 a 2,0 l.

obrázek [555 x 340]  

Testovaný Golf měl pod svou kapotou výkonnější z dvojice nabízených motorů 1,6 TDI se 77 kW (105 k). Označení Trendline odhalilo základní provedení, které doplňovala široká příplatková výbava, díky níž se cena pětidveřového hatchbacku dostala daleko za hranici půl milionu korun.

Lehká identifikace

Pětatřicet let na trhu, konzistentní modelová politika a klasický design přinesly Golfu status nejsnáze identifikovatelného hatchbacku evropských silnic. I šestá generace svým vzhledem do dálky vykřikuje: „Já jsem Golf“.

Golf se drží svých tradičních tvarů a téměř pokaždé nová generace striktně navazuje na svého předchůdce. Šesté provedení dělá dojem, že je vlastně jen Golfem páté generace s ostřejšími hranami. Vytvořit expresivnější sedmou generaci nebude pro Waltera da Silvu, s ohledem na rychle stárnoucí šestku a aktuální moderní vzhled Pola nebo Scirocca, velký problém.

Jestliže se šestka postaví vedle prvního Golfu z roku 1974, pak je i zde vidět rodinné spojení na hlavních liniích karoserie. U přídě jsou dvě výrazné vodorovné linie, spojují hlavní světlomety, zatímco v případě C-sloupku je vidět mírná evoluce v jeho základních tvarech.

Styl prémiové třídy

O interiéru Volkswagenu Golf toho bylo napsáno již mnoho, a tak si můžeme v rychlosti připomenout jen ta nejdůležitější fakta a přihodit k nim pár nových postřehů.

Po otevření dlouhých a vysokých dveří a usednutí za volant dýchne na řidiče atmosféra, kterou by očekával spíše v Audi. Maximálně jednoduchý design doplňují dobře působící materiály. Slícování dílů je ukázkové, o ergonomii nemluvě. Testovanému Golfu ale na dlažebních kostkách hlasitě rezonovala palubní deska, což narušilo celkový dojem o „Panu dokonalém“.

obrázek [555 x 385]  

Subjektivní vnímání interiéru tentokrát zachraňují kvalitní sportovní přední sedadla, která mají kromě podélného posunu a sklonu opěradla stavitelnou výšku i bederní opěrku a dobré boční vedení. Drobnou pihou na jejich kráse je skutečnost, že jsou součástí příplatkového paketu za 6.400,- Kč. Špatně se v interiéru Golfu nevede ani cestujícím na zadním sedadle, kde mají dostatek prostoru pro nohy a hlavu i vyšší postavy. To vše navzdory dnes již průměrným vnějším rozměrům!

Zavazadlový prostor se základním objemem 350 litrů má rozumný, i když dnes již také spíše průměrný objem. K dobru jde Volkswagenu příkladná pravidelnost užitečného objemu a snadný přístup k němu.

Spotřeba dieselu s pružností zážehového motoru

Věk motorů TDI PD definitivně končí. Emisní norma Euro 5 se stala kdysi průlomovému systému vstřikování paliva osudnou. Nástupcem masově vyráběné naftové motorizace je objemově menší 1,6 TDI.

Přeplňovaný vznětový čtyřválec s výkonem 77 kW (105 k) je druhým nejlevnějším turbodieselem v ceníku Golfu. Zájemce o něj si musí připravit minimálně 465.900,- Kč. Za své peníze dostanete pohonnou jednotku, která vyniká kultivovaným projevem, pružností, hospodárným zacházením s palivem i dostatečným výkonem pro každodenní život. Smířit se na druhou stranu musíte s jen pětistupňovou převodovkou, ačkoliv předchůdce 1,9 TDI byl v některých modelech VW Group dodáván i se šesti stupni.

obrázek [555 x 360]  

Nové TDI má, jak se na moderní turbodiesel sluší a patří, nízký kompresní poměr (16,5:1, proti 19:1 u 1,9 TDI PD), poskytuje maximální výkon až při 4400 otáčkách za minutu a použitelné otáčkové pásmo se významně rozšířilo. Díky moderní koncepci mechanických komponent, širším možnostem řízení vstřikování a koneckonců i díky kvalitnímu odhlučnění má řidič při sešlápnutí plynu mnohem méně důvodů proč turbodiesely nenávidět. Odezva na pohyb plynového pedálu je téměř okamžitá, nedoprovází ji žádné vibrace nebo hluk a Golf jednoduše provede to, co po něm jeho řidič žádá. O tomto turbodieselu se dá prohlásit, že je schopen uspokojit i skalní fanoušky benzinových motorů a zapřisáhlé odpůrce vznětových agregátů.

Při jízdě ustálenou rychlostí 100 km/h na pátý rychlostní stupeň ukazuje otáčkoměr 1800 min-1 a palubní počítač uvádí, že průměrná spotřeba nafty je 4,5 litru na 100 km/h. Jízda dálničním limitem 130 km/h znamená, že se ručička otáčkoměru přesune na 2400 min-1 a průměrná spotřeba se zvýší na 5,8 litru nafty na 100 km.

Když se pustíte do dynamičtější jízdy, bude obtížnější dosahovat s common-railem takových průměrů jako s PD, jehož spotřeba byla přeci jen méně náchylná na aktuální jízdní styl. I tak se nám během testu podařilo dosáhnout sympatické průměrné spotřeby 5,6 litru nafty na 100 km.

Závěr

Současný Volkswagen Golf patří bezpochyby na špici své kategorie. Zájemci o Golf budou těžko vytýkat něco designu karoserie. Design je totiž přesně takový jaký od Golfu očekáváte. V interiéru Golf oslňuje prostorností na předních i na zadních sedadlech, ergonomií i celkovým pohodlím. Příležitost vyniknout nápaditostí nebo šarmem přenechává Volkswagen konkurentům. Obojí platí jak pro vnější design, tak pro uspořádání interiéru.

Vznětový čtyřválec 1,6 TDI možná nenabízí extrémní výkony, ale každodenní život s ním je doslova pohoda. Podvozek nabízí dostatečnou jistotu pro dovádění na okreskách i příjemný jízdní komfort při delších cestách.

Na první pohled to vypadá, že Golf nemá žádné mouchy. Skutečnost je taková, že je jich minimum. Testovaný exemplář trpěl rezonující palubní deskou, což byl problém konkrétního vozu. Při srovnání s konkurencí vyjde najevo menší zavazadelník, což vadí jen některým zájemcům o hatchback nižší střední třídy. Za své kvality bohužel Golf platí daň v podobě popularity u zlodějů, což vede k vyšším sazbám pojistného.

Poslední a pravděpodobně největší mínus může představovat cena. V případě testovaného vozu s motorem 1,6 TDI přijde základní provedení na 465.900,- Kč. Za touto částkou ovšem nestojí vůz na fotografiích, ale třídveřové provedení na plechových kolech v jednom ze základních laků. V interiéru nenajdete sportovní sedadla ani dvouzónovou klimatizaci. Pokud zatoužíte po Golfu 1,6 TDI, který vypadá stejně jako ten náš, pak si budete muset připravit částku výrazně přesahující 500.000,- Kč.

obrázek [555 x 272]  
První cena vozu359.900,-Kč (Golf Trendline, 1,4, 59 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací465.900,-Kč (Trendline, 1,6 TDI DPF, 77 kW)
Základní cena testovaného vozu465.900,-Kč (Golf Trendline, 1,6 TDI DPF, 77 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků545.000,-Kč (Golf Trendline, 1,6 TDI DPF, 77 kW)

Plusy

  • Kultivovaný a úsporný vznětový motor
  • Přesné řazení a řízení
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Tuhá karoserie
  • Dobrá izolace posádky od hluku od kol a aerodynamického hluku
  • Komfortní a prostorný interiér
  • Velký rozsah nastavení kvalitních sedadel řidiče a spolujezdce

Minusy

  • Rezonující palubní deska na nekvalitním povrchu a dlažebních kostkách
  • Jen pětistupňová převodovka
  • Vyšší riziko zcizení, vyšší sazby pojištění
  • Ve srovnání s konkurencí menší zavazadlový prostor
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf 1,6 TDI (77 kW)

Cena v základní výbavě: 465 900 Kč Cena v testované výbavě: 545 000 Kč

Základní výbava:Elektronický stabilizační systém ESP včetně hydraulického brzdového asistentu, ABS, EDS, ASR, MSR, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, 2 tříbodové bezpečnostní pásy vpředu s výškovým nastavením, předepínači a zvukovou a světelnou výstrahou při nezapnutí, 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, dvě opěrky hlavy vpředu, tři opěrky hlavy vzadu, Isofix , příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, elektronický imobilizér, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklapovací klíče, palubní počítač, sdružený ukazatel s elektronickým tachometrem, počítadlem kilometrů celkovým, denním a s otáčkoměrem, ukazatel servisních intervalů, ukazatel vnější teploty s varováním při nebezpečí tvorby náledí, akustická signalizace při nevypnutí světlometů, stěrač předního a zadního okna s intervalovým cyklovačem, dvoutónový klakson, elektrické ovládání oken vpředu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, rádio RCD 210 s CD-MP3 přehrávačem, výkon 2x 20 W, 4 reproduktory, klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, 3ramenný volant výškově i podélně nastavitelný, přístrojová deska, středová konzola a vykládání dveří s dekorací v designu Titan, potahy sedadel v ploché tkanině s designem Roxy, sedadlo řidiče výškově nastavitelné, zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené asymetricky a sklopné, bílé regulovatelné podsvícení ukazatelů na přístrojové desce, červené noční osvětlení tlačítek, chromové orámování jednotlivých ukazatelů, vnitřní osvětlení se zpožďovačem a spínačem na všech dveřích, odrazky na dveřích, dvě čtecí lampičky vpředu, osvětlení zavazadlového prostoru, make-up zrcátka ve slunečních clonách, kuřácké provedení: zapalovač cigaret a popelník vpředu, dva držáky na nápoje vpředu, přihrádka spolujezdce s osvětlením, zamykatelná, odkládací přihrádka ve stropě, odkládací přihrádky ve všech dveřích, kryt zavazadlového prostoru, halogenové světlomety s denním svícením, směrová světla integrována do vnějších zpětných zrcátek, tónovaná skla v zeleném odstínu, maska chladiče a žebra masky chladiče v černé barvě, vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v černé barvě, 3 dveře, pozinkovaná karoserie, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, dojezdové rezervní kolo ocelové, 4 ocelová kola 6 J x 15, pneumatiky 195/65 R15

Výbava testovaného vozu:Akční paket „Comfort“ - 5 dveří, malý kožený paket (3ramenný kožený volant, hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy v kůži), vnější zpětná zrcátka a kliky lakované v barvě vozu (+ 4.900,-Kč), sportovní paket Interiér – potahy sedadel v látce s designem Me 2, sportovní sedadla vpředu, nastavitelné bederní, opěrky vpředu, sedadlo spolujezdce výškově nastavitelné, zařízení pro přepravu dlouhých předmětů v opěradle, zadního sedadla včetně loketní opěrky vzadu, odkládací kapsy na zadních stranách předních sedadel, malý kožený paket: 3ramenný kožený volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži (+ 6.400,- Kč), loketní opěrka vpředu s odkládacím boxem, 2 držáky nápojů vzadu (+ 5.800,- Kč), tempomat (+ 11.200,- Kč), klimatizace Climatronic s automatickou regulací, 2zónová teplotní regulace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, senzor kvality vzduchu (+ 5.700,- Kč), metalický lak/lak s perleťovým efektem (+ 13.100,- Kč), Atlanta – 4 kola z lehkých slitin 6 1/2 J x 16, se zajištěním proti krádeži, pneumatiky pro celoroční provoz 205/55 R16 (+ 32.000,- Kč)

Kurz bitcoinu vždy připomínal horskou dráhu, to se ale může změnit Kurz bitcoinu vždy připomínal horskou dráhu, to se ale může změnit

Bitcoin v rozmezí jednoho týdne vstupuje na největší…

Ceny plynu kvůli výbuchu rakouského terminálu prudce rostou Ceny plynu kvůli výbuchu rakouského terminálu prudce rostou

Exploze plynového terminálu ve východorakouské obci…

Kvůli zřícení lávky v Troji podala Praha trestní oznámení Kvůli zřícení lávky v Troji podala Praha trestní oznámení

Praha podala trestní oznámení na neznámého pachatele…

Evropská komise schválila převzetí části Air Berlin Evropská komise schválila převzetí části Air Berlin

Evropská komise schválila plánované převzetí části…

 
Technické údaje
Motor VW Golf 1,6 TDI (77 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 3.9 / 4.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 305 / 1305
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1314 / 556
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4199
b) šířka (mm): 1779
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1513
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení VW Golf 1,6 TDI (77 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo zablokoval moje číslo v mobilu!

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo…

Až nyní vycházejí najevo informace o ročním sporu Karla Gotta (78) a jeho nejstarší dcery. Za jejich odlukou…

 

iSport.cz

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se Slavií zažil i Ligu mistrů

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se…

Třicetiletý obránce fotbalistů Brna Tomáš Jablonský ukončil z rodinných a osobních důvodů hráčskou kariéru. S…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…