Testujeme nový Opel Insignia Grand Sport! Ptejte se, co vás zajímá
Dnešním dnem se konečně naplní jedno velké očekávání – zjistíme, jak jezdí nový Opel Insignia Grand Sport. Krátké jízdní dojmy již sice máme za sebou, koncem loňského listopadu jsme však testovali maskované prototypy a od té doby se ještě mohla řada věcí změnit. Například odhlučnění podvozku nebo software nijak zvlášť rychlé osmistupňové automatické převodovky Aisin (pro motor 2.0 Direct Injection Turbo 191 kW). Obě oblasti tehdy kolega Martin Frei kritizoval.
My však v okolí Frankfurtu nad Mohanem otestujeme sériové exempláře. Takové, jaké jste mohli vidět během nedávné premiéry druhé generace modelu na autosalonu v Ženevě. Tohle auto mě fascinuje snad od prvního úniku tehdy ještě neoficiálních fotografií a dobrý dojem se po prvním osobním seznámení na zmíněné výstavě ještě prohloubil. Dokonce i slovenští kolegové, kteří se s vozem svezli už o uplynulém víkendu, nešetřili superlativy, zřejmě se tedy máme nač těšit!
Čeká nás tradiční dvoudenní prezentace, během které bude na výběr hned několik pohonných jednotek včetně té nejsilnější – čtyřválce 2.0 Direct Injection Turbo o výkonu 191 kW a točivém momentu 400 N.m. Jde o jeden ze dvou motorů (další bude 2.0 Diesel/ 125 kW s manuálem), který pohání všechna čtyři kola, rozhodně se tedy nezapomene zeptat, zda se chystají i další verze se čtyřkolkou. V jízdních dojmech, které přineseme v nejkratším možném čase, se však pokusíme zohlednit i vaše dotazy, stačí je jenom napsat do diskuse pod tímto článkem. „Nasměrovat“ by vás mohl krátký přehled hlavních novinek:
- Hmotnost liftbacku (Grand Sport) klesla ve srovnání s předchůdcem až o 175 kilogramů. Opel úbytek vysvětluje promyšlenou konstrukcí a lehkými materiály.
- Každý ze světlometů IntelliLux LED má 32 diodových segmentů. Dálkový režim má dosah až 400 metrů.
- Vylepšený adaptivní podvozek FlexRide
- Pod kapotou pracují zcela nové zážehové motory - patnáctistovka Direct Injection Turbo a dvoulitr Direct Injection Turbo
- Pohon všech kol používá dvojici spojek místo zadního diferenciálu. V zásadě jde o stejný systém GKN jako u Fordu Focus RS.
- Systém Opel OnStar dostal další funkce. Pomocí „osobního asistenta“ si můžete například rezervovat hotel nebo vyhledat parkovací místo.
- Nejsilnější benzinové provedení (191 kW) utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 2,2 tuny. Nejsilnější vznětové provedení (125 kW) zvládne 1950 kilogramů.
- S Grand Sportem se v ČR setkáme v průběhu května, verze Sports Tourer (kombi) bude na trh uvedena v červnu
Opel Insignia Grand Sport - technická data zážehových motorů | ||||
Motor | 1.5 DIT | 1.5 DIT Ecotec | 1.5 DIT | 2.0 DIT 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1490 | 1490 | 1490 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M(6A) | 8A |
Největší výkon [kW/min-1] | 103/5600 | 103/5600 | 121/5600 | 191/- |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 250/2000-4100 | 250/2000-4100 | 250/2000-4500 | 400/2500-4000 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 213 | 222(218) | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,9 | 9,9 | 8,9(9,4) | 7,3 |
Provozní hmotnost [kg] | 1441 | 1456 | 1441/1472 | 1649 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,7 | 6,0(6,1) | 8,6 |
*DIT - Direct Injection Turbo |
Opel Insignia Grand Sport - technická data vznětových motorů | |||
Motor | 1.6 Ecotec Diesel | 1.6 Diesel | 2.0 Diesel |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1956 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Převodovka | 6M | 6M(6A) | 6M |
Největší výkon [kW/min-1] | 81/- | 100/- | 125/- |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 300/2000 | 320/2000-2250 | 400/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 205 | 211(203) | 226 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,6 | 10,5(10,9) | 8,7 |
Provozní hmotnost [kg] | 1503 | 1503/1522 | 1582 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,0 | 4,3(5,1) | 5,2 |