Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testujeme nový Opel Insignia Grand Sport! Ptejte se, co vás zajímá

Jan Mička
Diskuze (73)
Za prvními testy nové vlajkové lodi automobilky Opel jsme nemuseli daleko, probíhají v okolí Frankfurtu nad Mohanem. Máte dotazy? Nebojte se zeptat!

Dnešním dnem se konečně naplní jedno velké očekávání – zjistíme, jak jezdí nový Opel Insignia Grand Sport. Krátké jízdní dojmy již sice máme za sebou, koncem loňského listopadu jsme však testovali maskované prototypy a od té doby se ještě mohla řada věcí změnit. Například odhlučnění podvozku nebo software nijak zvlášť rychlé osmistupňové automatické převodovky Aisin (pro motor 2.0 Direct Injection Turbo 191 kW). Obě oblasti tehdy kolega Martin Frei kritizoval.

My však v okolí Frankfurtu nad Mohanem otestujeme sériové exempláře. Takové, jaké jste mohli vidět během nedávné premiéry druhé generace modelu na autosalonu v Ženevě. Tohle auto mě fascinuje snad od prvního úniku tehdy ještě neoficiálních fotografií a dobrý dojem se po prvním osobním seznámení na zmíněné výstavě ještě prohloubil. Dokonce i slovenští kolegové, kteří se s vozem svezli už o uplynulém víkendu, nešetřili superlativy, zřejmě se tedy máme nač těšit!

Čeká nás tradiční dvoudenní prezentace, během které bude na výběr hned několik pohonných jednotek včetně té nejsilnější – čtyřválce 2.0 Direct Injection Turbo o výkonu 191 kW a točivém momentu 400 N.m. Jde o jeden ze dvou motorů (další bude 2.0 Diesel/ 125 kW s manuálem), který pohání všechna čtyři kola, rozhodně se tedy nezapomene zeptat, zda se chystají i další verze se čtyřkolkou. V jízdních dojmech, které přineseme v nejkratším možném čase, se však pokusíme zohlednit i vaše dotazy, stačí je jenom napsat do diskuse pod tímto článkem. „Nasměrovat“ by vás mohl krátký přehled hlavních novinek:

  • Hmotnost liftbacku (Grand Sport) klesla ve srovnání s předchůdcem až o 175 kilogramů. Opel úbytek vysvětluje promyšlenou konstrukcí a lehkými materiály.
  • Každý ze světlometů IntelliLux LED má 32 diodových segmentů. Dálkový režim má dosah až 400 metrů.
  • Vylepšený adaptivní podvozek FlexRide
  • Pod kapotou pracují zcela nové zážehové motory - patnáctistovka Direct Injection Turbo a dvoulitr Direct Injection Turbo
  • Pohon všech kol používá dvojici spojek místo zadního diferenciálu. V zásadě jde o stejný systém GKN jako u Fordu Focus RS.
  • Systém Opel OnStar dostal další funkce. Pomocí „osobního asistenta“ si můžete například rezervovat hotel nebo vyhledat parkovací místo.
  • Nejsilnější benzinové provedení (191 kW) utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 2,2 tuny. Nejsilnější vznětové provedení (125 kW) zvládne 1950 kilogramů.
  • S Grand Sportem se v ČR setkáme v průběhu května, verze Sports Tourer (kombi) bude na trh uvedena v červnu

Video se připravuje ...

Opel Insignia Grand Sport - technická data zážehových motorů
Motor1.5 DIT1.5 DIT Ecotec1.5 DIT2.0 DIT 4x4
Zdvihový objem [cm3]1490149014901998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Převodovka6M6M6M(6A)8A
Největší výkon [kW/min-1]103/5600103/5600121/5600191/-
Největší toč. mom. [N.m/min-1]250/2000-4100250/2000-4100250/2000-4500400/2500-4000
Max. rychlost [km/h]210213222(218)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,99,98,9(9,4)7,3
Provozní hmotnost [kg]144114561441/14721649
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,76,0(6,1)8,6
*DIT - Direct Injection Turbo

Opel Insignia Grand Sport - technická data vznětových motorů
Motor1.6 Ecotec Diesel1.6 Diesel2.0 Diesel
Zdvihový objem [cm3]159815981956
Válce/ventily4/44/44/4
Převodovka6M6M(6A)6M
Největší výkon [kW/min-1]81/-100/-125/-
Největší toč. mom. [N.m/min-1]300/2000320/2000-2250400/1750-2500
Max. rychlost [km/h]205211(203)226
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,610,5(10,9)8,7
Provozní hmotnost [kg]15031503/15221582
Komb. spotřeba [l/100 km]4,04,3(5,1)5,2

Jan Mička
Diskuze (73)
27. 4. 2017 23:41
Chovanie volantu
Zaujímalo by ma, ako sa chová posilovač riadenia resp. volant? Snáď nie je taký ako v predchádzajúcej generácii Opelu Astra, veľmi jemný okolo stredovej pozície s veľmi veľkou citlivosťou na pohyb okolo stredovej pozície a s malým odporom pri pohybe v natáčaní?Proste zvláštne preposilovaný s nejasnou odozvou od vozovky. Druhá otázka je ohľadne chovania motoru B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM. Nemá problémy s trhaním a stratou výkonu pri akcelerácii (známy problém u niektorých motorov Opel-u) a aká je jeho reálna spotreba? Dá sa jazdiť na dialnici rozumne do 7.5l a mesto do 10l? Pochopiteľne pri ekonomickom štýle jazdy so zameraním sa na spotrebu, alebo sú údaje od výrobcu veľmi optimistické a spotreba sa reálne šplhá ďaleko vyššie - podotýkam pri rozumnej ekonomickej jazde? Ďakujem.
Avatar - removed
23. 3. 2017 22:46
Re: Otázky
A ty jsi evidentne zakomplexovanej blb
23. 3. 2017 09:26
Re: Otázky
...uz vieme, ze tvoje 1 auto bola Skoda 120 a uz si sa dopracoval k octavke :-) Superb je pre teba neskutocny sen. U nas mame na to vyjadrenie: kapustovy zbohatlik >:D >:D >:D
23. 3. 2017 07:37
Re: Ja by som rád vedel
Všetko je fór.
23. 3. 2017 00:20
Re: V6
Jinak tenhle Opel je jakoze opravdu Opel nebo je taky vyvinuty v americe jako Buick stejne jako minula generace?