Thajská Toyota Yaris je úplně jiná, než jakou známe my

 

V Thajsku má premiéru Toyota Yaris. Říkáte si, že to není žádná novinka, malý model od Toyoty přece všichni dobře známe. Jenže tenhle Yaris vypadá úplně jinak!

Strategii jednoho auta s mírnými tvarovými odlišnostmi a různými jmény pro ten který trh není ničím novým. Sem tam se však někdo objeví i s přesně opačnou. Pod názvem jednoho modelu uvede úplně jiný. Pamatujete se na čínský Citroën C2, což byl upravený Peugeot 206? Toyota teď přichází s novým Yarisem pro Thajsko. A jak je vidět, už na první pohled se od třetí generace prodávané v Evropě a Japonsku (zde coby Vitz) hodně liší. „Náš“ Yaris se mimochodem vyrábí ve Francii.

Předsériová verze thajské specifikace se objevila již na autosalonu v čínské Šanghaji. Nese logický kód TH a jedná se o pětidveřový hatchback. Tím ale veškerá podobnost s evropskou a japonskou verzí končí. Ano, pravda ještě písmo použité na textové logo je úplně stejné. Jinak auto pro zemi na jihovýchodě Asie odpovídá spíše třetí generaci sedanu Vios, jen tvary nejsou tak usedlé. Žádná velká extravagance se zvenčí nekoná, ale přece jen si designéři dovolili popustit uzdu fantazii.

Tak například stříbrná lišta rozdělující masku chladiče s logem pokračuje na obou stranách šikmo dolů až ke spodní hraně nárazníku. Také zadní sloupek je poměrně originální. Z větší části je lakován černou barvou, ale zasahují do něj i zadní dveře, které mají dolní část okna ve tvaru písmene V. S velikostí a hlavně komplikovaným tvarem koncových světel to možná stylisté trochu přehnali, ale taková je současná móda linek a křivek, vždyť nejsou v tomto směru zdaleka sami...

Thajský Yaris je o něco větší než ten evropský. Výbavy budou k dispozici čtyři s označením G, E, J a J Eco, dvě poslední komplexní zahrnují i samočinnou klimatizaci, která se jistě v této zemi náramně hodí. Automobil na firemních snímcích s hliníkovými dekory interiéru, litými koly a chromovanými vnějšími klikami. určitě patří do jedné z nich. Toyota se přece nebude chlubit nějakým holátkem! Ano, volant je vpravo, v Thajsku se totiž jezdí na opačné straně silnice. Uvnitř si tvarové úlety designéři odpustili, ale celek působí elegantně a velmi přehledně, ani tlačítek není příliš, jako to známe z Evropy.

A ještě zbývá technika: pod kapotou se nachází zatím jediný motor: zážehový čtyřválec 1,2 VVT-i s 63 kW (86 k). Ten se pojí nejen s „plynulým“ ústrojím CVT, jak dokládá snímek, ale i s klasickým pětistupňovým manuálem.

JAKE.AUTO.CZ: Toyota Yaris 3. generace (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Intervence přinesly exportérům přímo 687 miliard korun Intervence přinesly exportérům přímo 687 miliard korun

Devizové intervence České národní banky přinesly od…

Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr…

Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel

Na českém hotelovém trhu se koncem tohoto roku usadí nový…

Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností

Zhruba dvě třetiny firem v Česku jsou zajištěny proti…

 
Zdroj: Autoblog Espaňol
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Proč dostal modernizovaný Yaris větší atmosférický motor? Kvůli spotřebě! Proč dostal modernizovaný Yaris větší atmosférický motor? Kvůli spotřebě!

Modernizovaná Toyota Yaris naznačuje konec downsizingu, a…

Ostrá Toyota Yaris má jméno i motor Ostrá Toyota Yaris má jméno i motor

Jaké jste tipovali označení hot-hatche Yaris? A jestli si…

 



 
Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

Dnes 12:49

Nový agregát z kopřivnických dílen splní normu Euro 6. Bude mít osm nebo dvanáct válců.




Blesk.cz

Lidovci skončili v téměř milionové ztrátě. Stáhly je tam loňské volby

Lidovci skončili v téměř milionové ztrátě. Stáhly je…

KDU-ČSL loni hospodařila se ztrátou 985 000 korun. Výsledek hospodaření ovlivnily náklady na krajské a senátní…

Gaye shodili ze střechy a ukamenovali ho. Zvěrstvu ISIS přihlížely i malé děti

Gaye shodili ze střechy a ukamenovali ho. Zvěrstvu…

Členové takzvaného Islámského státu opět ukázali, že některé životy pro ně nemají žádnou cenu. V iráckém městě…

 

iSport.cz

Piqué obvinil Real: Tahají za nitky! Barcelona by měla mlčet, tvrdil Ramos

Piqué obvinil Real: Tahají za nitky! Barcelona by…

Jako kdyby si nemohl pomoct... Skoro kdykoliv má obránce Barcelony Gerard Piqué možnost, s chutí se opře do…

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté hvězdy k hipsterovi

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté…

Všechno nejlepší! Karel Poborský dnes slaví pětačtyřicetiny jako jedna z největších postav v historii českého…

 

Reflex.cz

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám příšerně, dokáže mít sex jen s vlastní sestrou

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám…

Britský herec Tom Hardy (39), známý třeba z předloňských multioscarových snímků Revenant Zmrtvýchvstání a Šílený…

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard a fabrik jen komická figurka

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard…

Základem úspěchu Andreje Babiše je jeho podnikání, bez něj by mu image lidového politika byla k ničemu, říká…