Thajská Toyota Yaris je úplně jiná, než jakou známe my

 

V Thajsku má premiéru Toyota Yaris. Říkáte si, že to není žádná novinka, malý model od Toyoty přece všichni dobře známe. Jenže tenhle Yaris vypadá úplně jinak!

Strategii jednoho auta s mírnými tvarovými odlišnostmi a různými jmény pro ten který trh není ničím novým. Sem tam se však někdo objeví i s přesně opačnou. Pod názvem jednoho modelu uvede úplně jiný. Pamatujete se na čínský Citroën C2, což byl upravený Peugeot 206? Toyota teď přichází s novým Yarisem pro Thajsko. A jak je vidět, už na první pohled se od třetí generace prodávané v Evropě a Japonsku (zde coby Vitz) hodně liší. „Náš“ Yaris se mimochodem vyrábí ve Francii.

Předsériová verze thajské specifikace se objevila již na autosalonu v čínské Šanghaji. Nese logický kód TH a jedná se o pětidveřový hatchback. Tím ale veškerá podobnost s evropskou a japonskou verzí končí. Ano, pravda ještě písmo použité na textové logo je úplně stejné. Jinak auto pro zemi na jihovýchodě Asie odpovídá spíše třetí generaci sedanu Vios, jen tvary nejsou tak usedlé. Žádná velká extravagance se zvenčí nekoná, ale přece jen si designéři dovolili popustit uzdu fantazii.

Tak například stříbrná lišta rozdělující masku chladiče s logem pokračuje na obou stranách šikmo dolů až ke spodní hraně nárazníku. Také zadní sloupek je poměrně originální. Z větší části je lakován černou barvou, ale zasahují do něj i zadní dveře, které mají dolní část okna ve tvaru písmene V. S velikostí a hlavně komplikovaným tvarem koncových světel to možná stylisté trochu přehnali, ale taková je současná móda linek a křivek, vždyť nejsou v tomto směru zdaleka sami...

Thajský Yaris je o něco větší než ten evropský. Výbavy budou k dispozici čtyři s označením G, E, J a J Eco, dvě poslední komplexní zahrnují i samočinnou klimatizaci, která se jistě v této zemi náramně hodí. Automobil na firemních snímcích s hliníkovými dekory interiéru, litými koly a chromovanými vnějšími klikami. určitě patří do jedné z nich. Toyota se přece nebude chlubit nějakým holátkem! Ano, volant je vpravo, v Thajsku se totiž jezdí na opačné straně silnice. Uvnitř si tvarové úlety designéři odpustili, ale celek působí elegantně a velmi přehledně, ani tlačítek není příliš, jako to známe z Evropy.

A ještě zbývá technika: pod kapotou se nachází zatím jediný motor: zážehový čtyřválec 1,2 VVT-i s 63 kW (86 k). Ten se pojí nejen s „plynulým“ ústrojím CVT, jak dokládá snímek, ale i s klasickým pětistupňovým manuálem.

JAKE.AUTO.CZ: Toyota Yaris 3. generace (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí

V Česku je velký potenciál pro zřizování vývojových…

Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

 
Zdroj: Autoblog Espaňol

Štítky Toyota Malé vozy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 






 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných ostrovů pohltily lidské odpadky

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných…

Tohle je opravdu děsivé! Fotografka zachytila nechutnou záplavu lidského odpadu, která doslova pozřela moře…

Moderátor se vysmál obličeji Jožo Ráže po nehodě: Vypadá jako z filmu Hory mají oči, pardon oko!

Moderátor se vysmál obličeji Jožo Ráže po nehodě:…

Sedmnáct let po ošklivé autonehodě, při níž známý slovenský zpěvák Jožo Ráž (63) málem přišel o život, se našel…

 

iSport.cz

SOUHRN LM: Liberec s Třincem slaví postup do semifinále, Kometa padla

SOUHRN LM: Liberec s Třincem slaví postup do…

SOUHRN | Úřadující český mistr dotahoval, ale marně. Hokejisté Komety Brno prohráli domácí odvetu čtvrtfinále…

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli opět Berbr a Zlámal

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli…

Novým šéfem českého fotbalu se stal Martin Malík. Již v 1. kole ho zvolili delegáti na mimořádné valné hromadě,…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…