Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Thajská Toyota Yaris je úplně jiná, než jakou známe my

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
V Thajsku má premiéru Toyota Yaris. Říkáte si, že to není žádná novinka, malý model od Toyoty přece všichni dobře známe. Jenže tenhle Yaris vypadá úplně jinak!

Strategii jednoho auta s mírnými tvarovými odlišnostmi a různými jmény pro ten který trh není ničím novým. Sem tam se však někdo objeví i s přesně opačnou. Pod názvem jednoho modelu uvede úplně jiný. Pamatujete se na čínský Citroën C2, což byl upravený Peugeot 206? Toyota teď přichází s novým Yarisem pro Thajsko. A jak je vidět, už na první pohled se od třetí generace prodávané v Evropě a Japonsku (zde coby Vitz) hodně liší. „Náš“ Yaris se mimochodem vyrábí ve Francii.

Předsériová verze thajské specifikace se objevila již na autosalonu v čínské Šanghaji. Nese logický kód TH a jedná se o pětidveřový hatchback. Tím ale veškerá podobnost s evropskou a japonskou verzí končí. Ano, pravda ještě písmo použité na textové logo je úplně stejné. Jinak auto pro zemi na jihovýchodě Asie odpovídá spíše třetí generaci sedanu Vios, jen tvary nejsou tak usedlé. Žádná velká extravagance se zvenčí nekoná, ale přece jen si designéři dovolili popustit uzdu fantazii.

Tak například stříbrná lišta rozdělující masku chladiče s logem pokračuje na obou stranách šikmo dolů až ke spodní hraně nárazníku. Také zadní sloupek je poměrně originální. Z větší části je lakován černou barvou, ale zasahují do něj i zadní dveře, které mají dolní část okna ve tvaru písmene V. S velikostí a hlavně komplikovaným tvarem koncových světel to možná stylisté trochu přehnali, ale taková je současná móda linek a křivek, vždyť nejsou v tomto směru zdaleka sami...

Thajský Yaris je o něco větší než ten evropský. Výbavy budou k dispozici čtyři s označením G, E, J a J Eco, dvě poslední komplexní zahrnují i samočinnou klimatizaci, která se jistě v této zemi náramně hodí. Automobil na firemních snímcích s hliníkovými dekory interiéru, litými koly a chromovanými vnějšími klikami. určitě patří do jedné z nich. Toyota se přece nebude chlubit nějakým holátkem! Ano, volant je vpravo, v Thajsku se totiž jezdí na opačné straně silnice. Uvnitř si tvarové úlety designéři odpustili, ale celek působí elegantně a velmi přehledně, ani tlačítek není příliš, jako to známe z Evropy.

A ještě zbývá technika: pod kapotou se nachází zatím jediný motor: zážehový čtyřválec 1,2 VVT-i s 63 kW (86 k). Ten se pojí nejen s „plynulým“ ústrojím CVT, jak dokládá snímek, ale i s klasickým pětistupňovým manuálem.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)