VW Tiguan facelift: Nové informace a fotografie
Volkswagen Tiguan se vyrábí od roku 2007, kdy se představil jako první kompaktní SUV s nabídkou výhradně přeplňovaných zážehových a vznětových motorů. Po více než třech letech na trhu přichází ideální čas na facelift. Obzvlášť v situaci, kdy po faceliftu kupé-kabrioletu Eos a nové generaci sedanu Jetta je Tiguan posledním zástupcem rodiny modelů kolem Golfu, který ještě nedostal nový design přídě.
Nový design
Vzhled modernizovaného provedení není žádným překvapením, stejný styl Volkswagen aktuálně prosazuje napříč celým svým portfoliem. Změnil se pouze přední nárazník, světlomety a maska chladiče. Největší inspiraci poskytlo velké SUV Touareg, ze kterého je přímo odvozen tvar předních světel.
Maska chladiče jako jediná ze současných Volkswagenů dostala dvě dvojité chromované lamely. Ostatní modely používají dvě jednoduché lamely, Passat a Phaeton pak čtyři rovnoměrně rozmístěné.
Tak jako dosud, i po faceliftu budou na výběr dvě designová provedení. To silniční, Sport&Style, dostane nárazník s výrazným středovým otvorem ve tvaru písmene U, který je společným znakem všech kompaktních Volkswagenů. Jistá dávka inspirace ale opět pochází i z Touaregu. Terénní verze Track&Style bude mít nárazník rozdělený tvarem X, s ochranným prvkem ve spodní části. Přední nájezdový úhel bude 18°, resp. 28°.
Změní se i záď, především koncová světla. Ta ve verzi se světelnými diodami mají grafiku inspirovanou Golfem R.
Evropský facelift Tiguanu se liší od loňského redesignu, který dostal Tiguan v čínské verzi.
Nové bezpečností systémy
Společně se změnou vzhledu se Tiguan dočká rozšíření nabídky bezpečnostních systémů o novinky, které se dostaly do výroby až po uvedení tohoto modelu. Za příplatek se bude dodávat Lane Assist hlídající jízdu v pruzích, detekci únavy řidiče a kamerou řízené přepínání dálkových světel Light Assist, resp. Dynamic Light Assist.
Novinkou pro Tiguan bude také elektronické zařízení XDS – rozšíření funkcí ESP o přibrzďování vnitřního kola při průjezdu zatáčkou. XDS tak svými zásahy nahrazuje mechanický samosvorný diferenciál přední nápravy.
Známé motory
Aktuální paleta motorů zahrnuje 1,4 TSI (90 kW), 1,4 TSI (118 kW), 2,0 TSI (132 kW), 2,0 TSI (155 kW) a turbodiesely 2,0 TDI ve verzích 81, 103 a 125 kW. Nejsilnější zážehový i vznětový motor je standardně s pohonem všech kol, základ s oběma druhy paliva má naopak výhradně pohon předních kol. Ostatní motorizace nabízejí výběr mezi pohonem 4x2 a 4x4.
Změny na motorech by měly být minimální, oficiální zdroje ale naznačují rozšíření výběru úsporných provedení BlueMotion Technology se systémem Stop/Start a rekuperací brzdné energie. Touto cestou se kombinovaná spotřeba jednotlivých motorů sníží až o 0,7 l/100 km.