Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Tiguan facelift: Nové informace a fotografie

Diskuze (206)
Tiguan dostane jako jeden z posledních modelů VW novou přísnější tvář. Rozšíří se i bezpečnostní a komfortní výbava.

Volkswagen Tiguan se vyrábí od roku 2007, kdy se představil jako první kompaktní SUV s nabídkou výhradně přeplňovaných zážehových a vznětových motorů. Po více než třech letech na trhu přichází ideální čas na facelift. Obzvlášť v situaci, kdy po faceliftu kupé-kabrioletu Eos a nové generaci sedanu Jetta je Tiguan posledním zástupcem rodiny modelů kolem Golfu, který ještě nedostal nový design přídě.

Nový design

Vzhled modernizovaného provedení není žádným překvapením, stejný styl Volkswagen aktuálně prosazuje napříč celým svým portfoliem. Změnil se pouze přední nárazník, světlomety a maska chladiče. Největší inspiraci poskytlo velké SUV Touareg, ze kterého je přímo odvozen tvar předních světel.

Maska chladiče jako jediná ze současných Volkswagenů dostala dvě dvojité chromované lamely. Ostatní modely používají dvě jednoduché lamely, Passat a Phaeton pak čtyři rovnoměrně rozmístěné.

Tak jako dosud, i po faceliftu budou na výběr dvě designová provedení. To silniční, Sport&Style, dostane nárazník s výrazným středovým otvorem ve tvaru písmene U, který je společným znakem všech kompaktních Volkswagenů. Jistá dávka inspirace ale opět pochází i z Touaregu. Terénní verze Track&Style bude mít nárazník rozdělený tvarem X, s ochranným prvkem ve spodní části. Přední nájezdový úhel bude 18°, resp. 28°.

Změní se i záď, především koncová světla. Ta ve verzi se světelnými diodami mají grafiku inspirovanou Golfem R.

Evropský facelift Tiguanu se liší od loňského redesignu, který dostal Tiguan v čínské verzi.

Nové bezpečností systémy

Společně se změnou vzhledu se Tiguan dočká rozšíření nabídky bezpečnostních systémů o novinky, které se dostaly do výroby až po uvedení tohoto modelu. Za příplatek se bude dodávat Lane Assist hlídající jízdu v pruzích, detekci únavy řidiče a kamerou řízené přepínání dálkových světel Light Assist, resp. Dynamic Light Assist.

Novinkou pro Tiguan bude také elektronické zařízení XDS – rozšíření funkcí ESP o přibrzďování vnitřního kola při průjezdu zatáčkou. XDS tak svými zásahy nahrazuje mechanický samosvorný diferenciál přední nápravy.

Známé motory

Aktuální paleta motorů zahrnuje 1,4 TSI (90 kW), 1,4 TSI (118 kW), 2,0 TSI (132 kW), 2,0 TSI (155 kW) a turbodiesely 2,0 TDI ve verzích 81, 103 a 125 kW. Nejsilnější zážehový i vznětový motor je standardně s pohonem všech kol, základ s oběma druhy paliva má naopak výhradně pohon předních kol. Ostatní motorizace nabízejí výběr mezi pohonem 4x2 a 4x4.

Změny na motorech by měly být minimální, oficiální zdroje ale naznačují rozšíření výběru úsporných provedení BlueMotion Technology se systémem Stop/Start a rekuperací brzdné energie. Touto cestou se kombinovaná spotřeba jednotlivých motorů sníží až o 0,7 l/100 km.

Diskuze (206)
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2011 20:25
Re: KRÁL AUT
Tak na tohle už se nedá reagovat jinak než že jsi král demagogů.
Opravdu - kde už nemáš protiargumenty založené na faktech, tak se vypaříš jak pára nad hrncem a pak zas přidáš další pozměněnou svoji "pravdu" a argumentace typu "... chytřejší na diskuzi se zcela přirozeně shodnou na tom...", "...všichni ví..." apod.
Tím zcela vypývá na povrch tvoje oduševnělost. Tedy spíše duševní nezralost.
Nejdříve byl jeden král - Tiguan.
Teď jsou dva králové - Tiguan a X1.
Za chvíli budou tři - Tiguan, X1 a Countryman
pak i Freelander, pak GLK...
A Tiguan stále stanovuje měřítka tšídy kompakt SUV, že >:D ?
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2011 13:31
Re: NĚKOLIK SLOVW
Ano, s tímto mohu víceméně souhlasit. Až na GLK. Navíc GLK je jasný konkurenf Freelandera, stejně jako X3 a Q5. I když u těch je to trošku složitější. X3 povyrostla, aby pod sebou nechala místo pro X1 a Q5 rozměrově poodskočila.
Ještě dodám Volvo XC60:

a) délka (mm): 4628
b) šířka (mm): 1891
c) výška (mm): 1713
d) rozvor (mm): 2774

A to mi tu chce někdo nalhat, že XC60 je jiná třída než Tiguan? Rozměrově se budou auta stejné třídy vždy lišit. Tiguan patří k menším, Q5 a X3 k větším.
20. 2. 2011 02:40
Re: NĚKOLIK SLOVW
:yes:
20. 2. 2011 02:32
Re: Vážení pánové,
"dal by tady snad někdo skutečně přednost iX35..?"

Nechápu? Já bych spíš řekl že jsem odpověděl přesně na co ses ptal.

A jestli to chceš slyšet přímo tak ano Forester je KRÁL.

20. 2. 2011 02:16
Re: NĚKOLIK SLOVW
[odkaz] - Třídy osobních automobilů

Prioritní je rozvor, délka je pak sekundární. ix35, Tiguan a Freelander jsou kompaktní SUV; Q5, X3 a GLK jsou střední SUV. Výrobce může produkt zařadit jinak. Třeba české sdružení dovozců automobilů počítá Octavii jako střední třídu a Superb jako vyšší střední třídu, což je dost zcestné.

Základní myšlenka je taková, že rozvor je zásadnější pro prostornost kabiny. Proto má prioritu. Samozřejmě čísla nejsou absolutní, drobný přesah v jednom atributu není zásadní. Kdyby to člověk bral striktně, tak Q5 i X3 jsou vyšší střední.