Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Aqua Air: Koncept hybridního Yarisu bez střechy

David Bureš
Diskuze (0)
Otevřený automobil vychází z prodávaného hybridu Aqua. Ten je postaven na stejné platformě jako malý hatchback Yaris.

Automobilka Toyota postupně odhaluje, jaké novinky si připravila pro letošní ročník domácího autosalonu v Tokiu. Po již odhaleném taxíku JPN Taxi, MPV Noah a Voxy či vodíkovém konceptu FCV tu je Aqua Air.

Koncept malého kabrioletu je zatím prezentován na prvním nákresu. Automobil svým názvem, technikou i vzhledem vychází z hatchbacku Aqua, který je na vybraných trzích známý jako Prius C. Aqua je full hybrid, který je o něco větší než u nás známý Yaris. Oba modely sdílí svoji platformu.

Přídi studie dominuje mohutná maska chladiče, kterou na bocích doplňují chladicí otvory. Proti výchozímu autu Aqua Air působí sportovnějším dojmem (až na růžovou barvu), proti konceptu hybridního hot hatche Aqua G Sports zase kabriolet působí elegantněji.

Malý kabriolet svými rozměry nadále patří mezi malá auta, je dlouhý 3.990 milimetrů, široký 1.690 mm a vysoký 1.440 mm, rozvor činí 2.550 mm. Rozvor je shodný s výchozím modelem Aqua, rozvor u nás prodávaného Yarisu (který rovněž nabízí možnost hybridního pohonu) je o 40 mm kratší.

Hybridní ústrojí konceptu Aqua Air tvoří 1,5litrový benzinový motor pracující v Atkinsonově cyklu, elektromotor a převodovka s plynule měnitelným převodem. Stejnou techniku používá i koncept Aqua G Sports.

Aqua Air díky své hybridní technice spotřebuje v kombinovaném cyklu podle japonské normy pouze 2,82 litru paliva na 100 kilometrů.

Po boku Aqua Air a dalších vystavených aut se Toyota na letošním tokijském autosalonu pochlubí i studií Aqua Cross. O té se zatím nic neví, její název nicméně naznačuje, že by se mohlo jednat o malý crossover.

David Bureš
Diskuze (0)