Toyota Aygo Blue Cool+ 1.0 VVT-i – kapesní sportovec

Toyota Aygo Blue Cool+ 1.0 VVT-i – kapesní sportovec

 
 

Člen kolínského tria - Toyota Aygo - se na našem trhu již dostatečně zabydlel stejně jako jeho dva sourozenci s francouzskými jmény. To je vidět i na redakčních testech, které svou přítomností tento automobil oblažil již dvakrát a nyní...

Jestliže očekáváte, že došlo na nějakou zásadní modernizaci, pak vás musíme zklamat, protože Toyota Aygo ještě není ve věku, kdy je něco takového v plánu a navíc vzhledem k vydařenému designu i kvalitní technice je facelift téměř nežádoucí. Testovaná Toyota nám přišla předvést, že léty prověřený recept na zábavné auto stále funguje. A jaký je to recept? Přeci o nízké hmotnosti, dobře naladěném podvozku a pružném motoru. Právě s touto kombinací přijíždí Toyota Aygo Blue Cool+, která má pod kapotou uložen tříválec 1.0 VVT-i, pohánějící prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky kola přední nápravy.

obrázek [555 x 317]

Japonská automobilka chce i na svém kolínském výrobku prezentovat, že se účastní prestižního seriálu závodů Formule 1 a pro svůj nejmenší model Aygo má připravenu řadu doplňků, které zvýrazní jeho vzhled a dodají mu větší sportovní šmrnc, vedle spoilerů je k dispozici i několik prvků výbavy, které přispívají i ke sportovnímu chování automobilu na silnici. Testovaný automobil se mohl pochlubit paketem Aygo Blue, zahrnujícím handsfree Bluetooth, modré prvky na přístrojové desce, koberečky s modrým lemováním, koženou hlavici řadící páky, béžový interiér a modrou metalízu. Vzhled karoserie vylepšovala sada, která obsahovala přední, zadní, střešníboční spoilery s označením F1a litá čtrnáctipalcová kola. O ostrý sportovní zvuk se postaral sportovní tlumič výfuku a k sportovním jízdním vlastnostem přispěly nové kratší pružiny, které Aygo snížily o 30 mm. S těmito úpravami se z malého pětidveřového automobilu stal městský dravec, který se nebojí ani zakroucené okresky a jeho největší nevýhodou se pravděpodobně stane cena. Ta se z rozumného základu necelých 300.000,- Kč díky příplatkové výbavě vyhoupne za hranici 400.000,- Kč, ale záleží vlastně jen na zákazníkovi, zaškrtávajícím položky v ceníku, kde se zastaví.

obrázek [555 x 371]

Toyota Aygo vždy dokáže příjemně překvapit svými jízdními vlastnostmi, které představují dobrý kompromis mezi tuhostí nezbytnou pro stabilitu relativně malého a vysokého auta, a městským komfortem. Jednoduše řešený robustní podvozek, který byl u testovaného vozu vybaven sportovními pružinami, ve spolupráci s příjemnými sedadly dobře absorboval povrch úžasných tuzemských vozovek a díky velikosti vozu i jeho řízení nebyl příliš velký problém kličkovat mezi dírami v asfaltu, do nichž se bez problému schová i větší off-road. Při ostřejší jízdě, kdy se ale stále pohybujete pod hranicí zákonem povolených limitů, a užíváte si ovladatelnost v zatáčkách, si Aygo poměrně dlouho zachovává nadhled a po asfaltu se pohybuje stylem, jaký očekáváte od sportovního automobilu a ne od stroje primárně určeného pro jízdu ve městě. Ve skutečnosti podvozek snese mnohem více, než mu dovolí pneumatiky o šířce pouhých 155 mm, které pustí vůz do smyku mnohem dříve než si Aygo sáhne na své dno. Právě díky kvalitnímu nastavení podvozku není v případě smyku, do kterého se dostanete pouze při skutečně příliš ostré jízdě, problém se od pohledu na silnici před sebou skrz boční okno vrátit k běžnějšímu sledování provozu před sebou prostřednictvím čelního skla, po pouhém uvolnění plynového pedálu, kdy se Toyota z jízdy smykem poslušně srovná a jede, tak jak se od malého automobilu očekává.

obrázek [555 x 379]

K příjemným jízdním vlastnostem Toyoty přispívá samozřejmě i její pohonná jednotka, kterou je hliníkový tříválec o objemu 1,0 l. Ten pohání kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, jejíž stupně jsou přesně vymezeny a dostatečná synchronizace dovoluje i velmi rychlé přeřazování. Při hbité práci s převodovkou a udržování vyšších otáček se Aygo chová jako malý dravec a má solidní pružné zrychlení. Toyota nevyniká pouze jako malý sportovec s velkým srdcem, s nímž budete řezat zatáčky jednu za druhou, ale radost umí udělat i díky nízké spotřebě paliva. V průběhu testu se velká část jízd odehrávala v centru Prahy a jejím blízkém okolí prošpikovaném množstvím vesnic a vesniček, díky nímž se ručička rychloměru neustále pohybovala mezi ciframi 50 až 90 km/h a spotřeba paliva se pohybovala v průměru okolo hodnoty 5,5 litru na 100 km. V případě delší jízdy mimo město v obsazení dvojicí osob v plynulém tempu rychlostí okolo 90 km/h spotřeba klesla na 4,4 litru na 100 km/h.

obrázek [555 x 372]

Toyota Aygo je jednoduše řečeno dobře vymyšleným automobilem do města, který umí prokázat své kvality i po opuštění zástavby. V případě, že je vybavena příplatkovým vybavením jako testovaný automobil, se sice již nemůže pochlubit extrémně nízkou cenou, ale je jen na zákazníkovi po kterých doplňcích zatouží a například díky pružinám s označením F1 je z vozu malý sportovec, který sice neoslní maximální rychlostí v přímém směru, ale jeho řidič se bude dobře bavit při každém průjezdu zatáčkou.

Související články:

První cena vozu234.900,-Kč (Aygo 3 dv., 1.0 VVT-i 50 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací234.900,-Kč (Aygo 3 dv., 1.0 VVT-i 50 kW)
Základní cena testovaného vozu289.900,-Kč (Aygo Cool+ 5 dv., 1.0 VVT-i 50 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků420.632,-Kč (Aygo Cool+ 5 dv., 1.0 VVT-i 50 kW)

Plusy

  • pohledný a vyvážený design
  • nadprůměrný vnitřní prostor
  • výkonný, úsporný motor
  • znamenité jízdní vlastnosti a manévrovací schopnosti
  • rozsáhlá bezpečnostní výbava v základním provedení

Minusy

  • vyšší cena tetovaného provedení
  • přístup do zavazadlového prostoru
  • odhlučnění motoru
  • nepřesné řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Aygo

Cena v základní výbavě: 234 900 Kč Cena v testované výbavě: 420 632 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, 4 airbagy (spolujezdcův čelní vypínatelný), elektrická okna vpředu, posilovač řízení, centrální zamykání s DO, imobilizér, klimatizace, rádio s CD + 6 repro, otáčkoměr, lakované kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek, dělené zadní opěradlo 50:50, ISOFIX

Výbava testovaného vozu:paket Aygo Blue (metalická barva, handsfree Bluetooth®, modré prvky na přístrojové desce, koberečky s modrým lemováním, kožená hlavice řadící páky, možnost volby béžového interiéru) (+8.000,- Kč), tlumič výfuku F1 (+29.487,- Kč), zadní spoiler F1 (+12.126,- Kč), střešní spoiler F1 (+10.094,- Kč), přední spoiler F1 (+10.533,- Kč), přední mřížka F1 (+13.025,- Kč), boční spoilery F1 (+16.865,- Kč), pružiny F1 (+ 13.566,- Kč), litá kola Antibes (+17.036,- Kč)

Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
Technické údaje
Motor Toyota Aygo
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 93 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 157
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.1 / 4.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 139 / 782
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 905 / 285
Rozměr pneu:155/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3410
b) šířka (mm): 1615
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2340
e) rozchod vpředu (mm): 1415
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Toyota Aygo
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,46
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

 



Čtyři otázky pro Evu Samkovou, zlatou medailistku ze Soči (video) Čtyři otázky pro Evu Samkovou, zlatou medailistku ze Soči (video)

Mluví o sobě jako o nejrychlejší holce ve vesmíru. Právě…

PSA bude s Toyotou vyrábět v Česku novou generaci minivozů PSA bude s Toyotou vyrábět v Česku novou generaci minivozů

Kolínská TPCA vyvíjí a bude vyrábět novou generaci…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…