Toyota Aygo Blue Cool+ 1.0 VVT-i – kapesní sportovec

Toyota Aygo Blue Cool+ 1.0 VVT-i – kapesní sportovec

 
 

Člen kolínského tria - Toyota Aygo - se na našem trhu již dostatečně zabydlel stejně jako jeho dva sourozenci s francouzskými jmény. To je vidět i na redakčních testech, které svou přítomností tento automobil oblažil již dvakrát a nyní...

Jestliže očekáváte, že došlo na nějakou zásadní modernizaci, pak vás musíme zklamat, protože Toyota Aygo ještě není ve věku, kdy je něco takového v plánu a navíc vzhledem k vydařenému designu i kvalitní technice je facelift téměř nežádoucí. Testovaná Toyota nám přišla předvést, že léty prověřený recept na zábavné auto stále funguje. A jaký je to recept? Přeci o nízké hmotnosti, dobře naladěném podvozku a pružném motoru. Právě s touto kombinací přijíždí Toyota Aygo Blue Cool+, která má pod kapotou uložen tříválec 1.0 VVT-i, pohánějící prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky kola přední nápravy.

obrázek [555 x 317]

Japonská automobilka chce i na svém kolínském výrobku prezentovat, že se účastní prestižního seriálu závodů Formule 1 a pro svůj nejmenší model Aygo má připravenu řadu doplňků, které zvýrazní jeho vzhled a dodají mu větší sportovní šmrnc, vedle spoilerů je k dispozici i několik prvků výbavy, které přispívají i ke sportovnímu chování automobilu na silnici. Testovaný automobil se mohl pochlubit paketem Aygo Blue, zahrnujícím handsfree Bluetooth, modré prvky na přístrojové desce, koberečky s modrým lemováním, koženou hlavici řadící páky, béžový interiér a modrou metalízu. Vzhled karoserie vylepšovala sada, která obsahovala přední, zadní, střešníboční spoilery s označením F1a litá čtrnáctipalcová kola. O ostrý sportovní zvuk se postaral sportovní tlumič výfuku a k sportovním jízdním vlastnostem přispěly nové kratší pružiny, které Aygo snížily o 30 mm. S těmito úpravami se z malého pětidveřového automobilu stal městský dravec, který se nebojí ani zakroucené okresky a jeho největší nevýhodou se pravděpodobně stane cena. Ta se z rozumného základu necelých 300.000,- Kč díky příplatkové výbavě vyhoupne za hranici 400.000,- Kč, ale záleží vlastně jen na zákazníkovi, zaškrtávajícím položky v ceníku, kde se zastaví.

obrázek [555 x 371]

Toyota Aygo vždy dokáže příjemně překvapit svými jízdními vlastnostmi, které představují dobrý kompromis mezi tuhostí nezbytnou pro stabilitu relativně malého a vysokého auta, a městským komfortem. Jednoduše řešený robustní podvozek, který byl u testovaného vozu vybaven sportovními pružinami, ve spolupráci s příjemnými sedadly dobře absorboval povrch úžasných tuzemských vozovek a díky velikosti vozu i jeho řízení nebyl příliš velký problém kličkovat mezi dírami v asfaltu, do nichž se bez problému schová i větší off-road. Při ostřejší jízdě, kdy se ale stále pohybujete pod hranicí zákonem povolených limitů, a užíváte si ovladatelnost v zatáčkách, si Aygo poměrně dlouho zachovává nadhled a po asfaltu se pohybuje stylem, jaký očekáváte od sportovního automobilu a ne od stroje primárně určeného pro jízdu ve městě. Ve skutečnosti podvozek snese mnohem více, než mu dovolí pneumatiky o šířce pouhých 155 mm, které pustí vůz do smyku mnohem dříve než si Aygo sáhne na své dno. Právě díky kvalitnímu nastavení podvozku není v případě smyku, do kterého se dostanete pouze při skutečně příliš ostré jízdě, problém se od pohledu na silnici před sebou skrz boční okno vrátit k běžnějšímu sledování provozu před sebou prostřednictvím čelního skla, po pouhém uvolnění plynového pedálu, kdy se Toyota z jízdy smykem poslušně srovná a jede, tak jak se od malého automobilu očekává.

obrázek [555 x 379]

K příjemným jízdním vlastnostem Toyoty přispívá samozřejmě i její pohonná jednotka, kterou je hliníkový tříválec o objemu 1,0 l. Ten pohání kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, jejíž stupně jsou přesně vymezeny a dostatečná synchronizace dovoluje i velmi rychlé přeřazování. Při hbité práci s převodovkou a udržování vyšších otáček se Aygo chová jako malý dravec a má solidní pružné zrychlení. Toyota nevyniká pouze jako malý sportovec s velkým srdcem, s nímž budete řezat zatáčky jednu za druhou, ale radost umí udělat i díky nízké spotřebě paliva. V průběhu testu se velká část jízd odehrávala v centru Prahy a jejím blízkém okolí prošpikovaném množstvím vesnic a vesniček, díky nímž se ručička rychloměru neustále pohybovala mezi ciframi 50 až 90 km/h a spotřeba paliva se pohybovala v průměru okolo hodnoty 5,5 litru na 100 km. V případě delší jízdy mimo město v obsazení dvojicí osob v plynulém tempu rychlostí okolo 90 km/h spotřeba klesla na 4,4 litru na 100 km/h.

obrázek [555 x 372]

Toyota Aygo je jednoduše řečeno dobře vymyšleným automobilem do města, který umí prokázat své kvality i po opuštění zástavby. V případě, že je vybavena příplatkovým vybavením jako testovaný automobil, se sice již nemůže pochlubit extrémně nízkou cenou, ale je jen na zákazníkovi po kterých doplňcích zatouží a například díky pružinám s označením F1 je z vozu malý sportovec, který sice neoslní maximální rychlostí v přímém směru, ale jeho řidič se bude dobře bavit při každém průjezdu zatáčkou.

Související články:

První cena vozu234.900,-Kč (Aygo 3 dv., 1.0 VVT-i 50 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací234.900,-Kč (Aygo 3 dv., 1.0 VVT-i 50 kW)
Základní cena testovaného vozu289.900,-Kč (Aygo Cool+ 5 dv., 1.0 VVT-i 50 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků420.632,-Kč (Aygo Cool+ 5 dv., 1.0 VVT-i 50 kW)

Plusy

  • pohledný a vyvážený design
  • nadprůměrný vnitřní prostor
  • výkonný, úsporný motor
  • znamenité jízdní vlastnosti a manévrovací schopnosti
  • rozsáhlá bezpečnostní výbava v základním provedení

Minusy

  • vyšší cena tetovaného provedení
  • přístup do zavazadlového prostoru
  • odhlučnění motoru
  • nepřesné řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Aygo

Cena v základní výbavě: 234 900 Kč Cena v testované výbavě: 420 632 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, 4 airbagy (spolujezdcův čelní vypínatelný), elektrická okna vpředu, posilovač řízení, centrální zamykání s DO, imobilizér, klimatizace, rádio s CD + 6 repro, otáčkoměr, lakované kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek, dělené zadní opěradlo 50:50, ISOFIX

Výbava testovaného vozu:paket Aygo Blue (metalická barva, handsfree Bluetooth®, modré prvky na přístrojové desce, koberečky s modrým lemováním, kožená hlavice řadící páky, možnost volby béžového interiéru) (+8.000,- Kč), tlumič výfuku F1 (+29.487,- Kč), zadní spoiler F1 (+12.126,- Kč), střešní spoiler F1 (+10.094,- Kč), přední spoiler F1 (+10.533,- Kč), přední mřížka F1 (+13.025,- Kč), boční spoilery F1 (+16.865,- Kč), pružiny F1 (+ 13.566,- Kč), litá kola Antibes (+17.036,- Kč)

USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila

Spojené státy po letech zpoždění a nečekaného prodražení…

Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily…

 
Technické údaje
Motor Toyota Aygo
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 93 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 157
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.1 / 4.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 139 / 782
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 905 / 285
Rozměr pneu:155/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3410
b) šířka (mm): 1615
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2340
e) rozchod vpředu (mm): 1415
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Toyota Aygo
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,46
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Čtyři otázky pro Evu Samkovou, zlatou medailistku ze Soči (video) Čtyři otázky pro Evu Samkovou, zlatou medailistku ze Soči (video)

Mluví o sobě jako o nejrychlejší holce ve vesmíru. Právě…

PSA bude s Toyotou vyrábět v Česku novou generaci minivozů PSA bude s Toyotou vyrábět v Česku novou generaci minivozů

Kolínská TPCA vyvíjí a bude vyrábět novou generaci…

 



 
Chevrolet Bolt EV míří vysoko. Značka jej srovnává s vozítkem pro jízdu na Měsíci!

Chevrolet Bolt EV míří vysoko. Značka jej srovnává s vozítkem pro jízdu na Měsíci!

Dnes 11:15

Před 46 lety se po souputníkovi naší planety poprvé proháněl elektromobil „Lunar Rover“. Jak dopadne srovnání mezi ním a novinkou Chevrolet Bolt EV?




Blesk.cz

Tragédie na festivalu: Zpěvák Mrkvička (†66) zemřel na pódiu!

Tragédie na festivalu: Zpěvák Mrkvička (†66) zemřel…

Už mu hrají Valčík na rozloučenou… Česká country hudba přišla o velkou osobnost, zpěváka a kytaristu Karla…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary, Arvidsson má sedmiletý kontrakt

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary,…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky, zamířil i na stadion

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky,…

Útočník Jaromír Jágr je zpět v Česku, kam přiletěl v pátek odpoledne. V sobotu se česká legenda objevila na…

 

Reflex.cz

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou pro Poláky nejoblíbenější soused

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou…

Asi nejpopulárnější představitel české katolické církve není ani Čech, ani úplně typický kněz. Lanškrounský…

Nepokoje v Jeruzalémě: Čistá palestinská provokace

Nepokoje v Jeruzalémě: Čistá palestinská provokace

Na Chrámové hoře, přesněji u ní, proběhly v pátek pacifistické demonstrace nebohých trýzněných Palestinců,…