Toyota Aygo Blue Cool+ 1.0 VVT-i – kapesní sportovec

Toyota Aygo Blue Cool+ 1.0 VVT-i – kapesní sportovec

 
 

Člen kolínského tria - Toyota Aygo - se na našem trhu již dostatečně zabydlel stejně jako jeho dva sourozenci s francouzskými jmény. To je vidět i na redakčních testech, které svou přítomností tento automobil oblažil již dvakrát a nyní...

Jestliže očekáváte, že došlo na nějakou zásadní modernizaci, pak vás musíme zklamat, protože Toyota Aygo ještě není ve věku, kdy je něco takového v plánu a navíc vzhledem k vydařenému designu i kvalitní technice je facelift téměř nežádoucí. Testovaná Toyota nám přišla předvést, že léty prověřený recept na zábavné auto stále funguje. A jaký je to recept? Přeci o nízké hmotnosti, dobře naladěném podvozku a pružném motoru. Právě s touto kombinací přijíždí Toyota Aygo Blue Cool+, která má pod kapotou uložen tříválec 1.0 VVT-i, pohánějící prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky kola přední nápravy.

obrázek [555 x 317]

Japonská automobilka chce i na svém kolínském výrobku prezentovat, že se účastní prestižního seriálu závodů Formule 1 a pro svůj nejmenší model Aygo má připravenu řadu doplňků, které zvýrazní jeho vzhled a dodají mu větší sportovní šmrnc, vedle spoilerů je k dispozici i několik prvků výbavy, které přispívají i ke sportovnímu chování automobilu na silnici. Testovaný automobil se mohl pochlubit paketem Aygo Blue, zahrnujícím handsfree Bluetooth, modré prvky na přístrojové desce, koberečky s modrým lemováním, koženou hlavici řadící páky, béžový interiér a modrou metalízu. Vzhled karoserie vylepšovala sada, která obsahovala přední, zadní, střešníboční spoilery s označením F1a litá čtrnáctipalcová kola. O ostrý sportovní zvuk se postaral sportovní tlumič výfuku a k sportovním jízdním vlastnostem přispěly nové kratší pružiny, které Aygo snížily o 30 mm. S těmito úpravami se z malého pětidveřového automobilu stal městský dravec, který se nebojí ani zakroucené okresky a jeho největší nevýhodou se pravděpodobně stane cena. Ta se z rozumného základu necelých 300.000,- Kč díky příplatkové výbavě vyhoupne za hranici 400.000,- Kč, ale záleží vlastně jen na zákazníkovi, zaškrtávajícím položky v ceníku, kde se zastaví.

obrázek [555 x 371]

Toyota Aygo vždy dokáže příjemně překvapit svými jízdními vlastnostmi, které představují dobrý kompromis mezi tuhostí nezbytnou pro stabilitu relativně malého a vysokého auta, a městským komfortem. Jednoduše řešený robustní podvozek, který byl u testovaného vozu vybaven sportovními pružinami, ve spolupráci s příjemnými sedadly dobře absorboval povrch úžasných tuzemských vozovek a díky velikosti vozu i jeho řízení nebyl příliš velký problém kličkovat mezi dírami v asfaltu, do nichž se bez problému schová i větší off-road. Při ostřejší jízdě, kdy se ale stále pohybujete pod hranicí zákonem povolených limitů, a užíváte si ovladatelnost v zatáčkách, si Aygo poměrně dlouho zachovává nadhled a po asfaltu se pohybuje stylem, jaký očekáváte od sportovního automobilu a ne od stroje primárně určeného pro jízdu ve městě. Ve skutečnosti podvozek snese mnohem více, než mu dovolí pneumatiky o šířce pouhých 155 mm, které pustí vůz do smyku mnohem dříve než si Aygo sáhne na své dno. Právě díky kvalitnímu nastavení podvozku není v případě smyku, do kterého se dostanete pouze při skutečně příliš ostré jízdě, problém se od pohledu na silnici před sebou skrz boční okno vrátit k běžnějšímu sledování provozu před sebou prostřednictvím čelního skla, po pouhém uvolnění plynového pedálu, kdy se Toyota z jízdy smykem poslušně srovná a jede, tak jak se od malého automobilu očekává.

obrázek [555 x 379]

K příjemným jízdním vlastnostem Toyoty přispívá samozřejmě i její pohonná jednotka, kterou je hliníkový tříválec o objemu 1,0 l. Ten pohání kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, jejíž stupně jsou přesně vymezeny a dostatečná synchronizace dovoluje i velmi rychlé přeřazování. Při hbité práci s převodovkou a udržování vyšších otáček se Aygo chová jako malý dravec a má solidní pružné zrychlení. Toyota nevyniká pouze jako malý sportovec s velkým srdcem, s nímž budete řezat zatáčky jednu za druhou, ale radost umí udělat i díky nízké spotřebě paliva. V průběhu testu se velká část jízd odehrávala v centru Prahy a jejím blízkém okolí prošpikovaném množstvím vesnic a vesniček, díky nímž se ručička rychloměru neustále pohybovala mezi ciframi 50 až 90 km/h a spotřeba paliva se pohybovala v průměru okolo hodnoty 5,5 litru na 100 km. V případě delší jízdy mimo město v obsazení dvojicí osob v plynulém tempu rychlostí okolo 90 km/h spotřeba klesla na 4,4 litru na 100 km/h.

obrázek [555 x 372]

Toyota Aygo je jednoduše řečeno dobře vymyšleným automobilem do města, který umí prokázat své kvality i po opuštění zástavby. V případě, že je vybavena příplatkovým vybavením jako testovaný automobil, se sice již nemůže pochlubit extrémně nízkou cenou, ale je jen na zákazníkovi po kterých doplňcích zatouží a například díky pružinám s označením F1 je z vozu malý sportovec, který sice neoslní maximální rychlostí v přímém směru, ale jeho řidič se bude dobře bavit při každém průjezdu zatáčkou.

Související články:

První cena vozu234.900,-Kč (Aygo 3 dv., 1.0 VVT-i 50 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací234.900,-Kč (Aygo 3 dv., 1.0 VVT-i 50 kW)
Základní cena testovaného vozu289.900,-Kč (Aygo Cool+ 5 dv., 1.0 VVT-i 50 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků420.632,-Kč (Aygo Cool+ 5 dv., 1.0 VVT-i 50 kW)

Plusy

  • pohledný a vyvážený design
  • nadprůměrný vnitřní prostor
  • výkonný, úsporný motor
  • znamenité jízdní vlastnosti a manévrovací schopnosti
  • rozsáhlá bezpečnostní výbava v základním provedení

Minusy

  • vyšší cena tetovaného provedení
  • přístup do zavazadlového prostoru
  • odhlučnění motoru
  • nepřesné řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Aygo

Cena v základní výbavě: 234 900 Kč Cena v testované výbavě: 420 632 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, 4 airbagy (spolujezdcův čelní vypínatelný), elektrická okna vpředu, posilovač řízení, centrální zamykání s DO, imobilizér, klimatizace, rádio s CD + 6 repro, otáčkoměr, lakované kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek, dělené zadní opěradlo 50:50, ISOFIX

Výbava testovaného vozu:paket Aygo Blue (metalická barva, handsfree Bluetooth®, modré prvky na přístrojové desce, koberečky s modrým lemováním, kožená hlavice řadící páky, možnost volby béžového interiéru) (+8.000,- Kč), tlumič výfuku F1 (+29.487,- Kč), zadní spoiler F1 (+12.126,- Kč), střešní spoiler F1 (+10.094,- Kč), přední spoiler F1 (+10.533,- Kč), přední mřížka F1 (+13.025,- Kč), boční spoilery F1 (+16.865,- Kč), pružiny F1 (+ 13.566,- Kč), litá kola Antibes (+17.036,- Kč)

Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 23 mrtvých Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 23 mrtvých

Útok na koptské křesťany v Egyptě si vyžádal 23 mrtvých a…

Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje

Policie v Manchesteru oznámila, že v rámci vyšetřování…

Jak Babiš vyšetřoval Babiše: v kauze Čapí hnízdo auditoři nedostali dokumenty Jak Babiš vyšetřoval Babiše: v kauze Čapí hnízdo auditoři nedostali dokumenty

Anonymní skupina, která na Twitter nedávno vypustila…

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů korun Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů korun

Výdaje na internetovou reklamu v dubnu vzrostly proti…

 
Technické údaje
Motor Toyota Aygo
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 93 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 157
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.1 / 4.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 139 / 782
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 905 / 285
Rozměr pneu:155/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3410
b) šířka (mm): 1615
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2340
e) rozchod vpředu (mm): 1415
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Toyota Aygo
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,46
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely

Světovým rekordmanem v dojezdu pouze na zásobu stlačeného…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Čtyři otázky pro Evu Samkovou, zlatou medailistku ze Soči (video) Čtyři otázky pro Evu Samkovou, zlatou medailistku ze Soči (video)

Mluví o sobě jako o nejrychlejší holce ve vesmíru. Právě…

PSA bude s Toyotou vyrábět v Česku novou generaci minivozů PSA bude s Toyotou vyrábět v Česku novou generaci minivozů

Kolínská TPCA vyvíjí a bude vyrábět novou generaci…

 



 
Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Dnes 12:50

Nejprodávanější malé SUV v Evropě přijíždí na trh v modernizovaném provedení. Nabízí hlavně přepracovaný vzhled a nově i luxusní provedení Initiale Paris.




Blesk.cz

Hana Mašlíková už je v 7 měsíci: Ukázala těhotenské bříško

Hana Mašlíková už je v 7 měsíci: Ukázala těhotenské bříško

Moderátorka Snídaně s Novou Hana Mašlíková Reinders (34) už je v sedmém měsíci těhotenství. Na sociální síti se…

Milenka Řepky Kristelová: Tomáš žije v Černošicích! Fotografa Blesku tam ale čekalo překvapení

Milenka Řepky Kristelová: Tomáš žije v Černošicích!…

Luxusní vila v Černošicích je noční můrou exmanželů Řepky (43) a Erbové (35). Vlaďka tvrdí, že Tomáše před…

 

iSport.cz

Obránce Jordán má nové angažmá v KHL. Bude hrát v Chabarovsku

Obránce Jordán má nové angažmá v KHL. Bude hrát v…

Český hokejový obránce Michal Jordán se stal novou posilou Chabarovsku. S Amurem šestadvacetiletý bývalý hráč…

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát bude stamiliony

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát…

Přestupová bomba tiká. Patrik Schick odsouhlasil přestup do Juventusu, který se finalizuje. „Transfer může být…

 

Reflex.cz

Známkování potetované krásy. „Opotřebovaný stařec“ JXD hodnotil modelky na tatérském festivalu

Známkování potetované krásy. „Opotřebovaný stařec“…

Tattoo Convention 2017 proběhla úspěšně v sobotu na pražském výstavišti. Můj kamarád Ivo Rafan Traxmand, tatér a…

Tajemný radar v srdci Černobylu. Podívejte se na letecké záběry ocelového monstra

Tajemný radar v srdci Černobylu. Podívejte se na…

Dříve supertajný vojenský radar Duga není zdaleka tak známý jako tragickou historií opředená jaderná elektrárna…