Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota C-HR dorazila do Česka. Známe její základní ceny

David Bureš
Diskuze (22)

Japonská automobilka míří do segmentu kompaktních crossoverů. Qashqaii a spol. bude chtít konkurovat velice nekonvenčním dílem.

Toyota C-HR je nejnovějším zástupcem kategorie kompaktních crossoverů. Českým zákazníkům se oficiálně představí již příští týden, do Česka však dorazila s předstihem, a tak jsme si ji mohli exkluzivně prohlédnout ještě před českou výstavní premiérou.

Automobil jsme již prozkoumali na statické prezentaci v Miláně, spíše než pocity z interiéru nás proto tentokrát zajímaly ceny a informace spjaté s českým trhem. Toyota totiž novince věří a doufá, že v konkurenčním boji uspěje.

Kompletní ceník zatím k dispozici nemáme, víme však, že základní cena bude činit 489.900 korun za přeplňovanou zážehovou dvanáctistovku s 85 kW a 185 N.m. V tuto chvíli neznáme přesnou specifikaci, a tak počkáme i se srovnáním v rámci segmentu. Hlavní soupeř v podobě Nissanu Qashqai ale díky nynější akční nabídce startuje s porovnatelným motorem 1.2 DIG-T (85 kW a 190 N.m) na částce 410.100 korun.

V základu bude C-HR předokolkou. Pro 1.2 T se ale počítá také s pohonem všech kol, za který se bude připlácet 60.000 korun. Zájemci o automatickou převodovku budou moci zvolit CVT s obchodním označením Multidrive S.

Dvanáctistovka patrně bude na českém trhu tou žádanější volbou, Toyota ale věří i druhé verzi v nabídce, pro ni typický hybrid. Ten využije techniku vycházející z aktuálního priusu, což znamená atmosférickou osmnáctistovku s elektromotorem, která v CH-R nabídne 90 kW.

C-HR Hybrid bude stát minimálně 629.900 korun. Vyšší částka, zvlášť ve srovnání s 1.2T, je vedle hybridního pohonu způsobena také výbavou. Cenovka se totiž týká vyššího stupně Active. Když pak zjistíme, že C-HR je zhruba o 10 % dražší než auris, vyplývá, že to je zajímavá nabídka. Jiné kompaktní crossovery totiž bývají ve srovnání s konvenčními hatchbacky nižší střední třídy ještě výrazněji dražší.

Kompletní ceník bude zveřejněn do konce tohoto měsíce, spolu s tím bude zahájen i předprodej auta na českém trhu. První vozy pak budou najíždět k prodejcům a klientům ještě před koncem roku, patrně v listopadu. Vedle showroomů si zákazníci budou moci automobil prohlédnout také na různých akcích. Už před zmíněnou Autoshow Praha, která se koná od 22. do 25. září, bude vůz vystaven v obchodním centru Metropole Zličín, a to již tento víkend.

A rozhodně se bude na co koukat, protože C-HR svým vzhledem bezesporu zaujme. Nepochybujeme o tom, že její design bude veřejnost rozdělovat, je totiž značně kontroverzní. Své fanoušky si ale najde, protože tvary jsou plné zajímavých detailů. Navíc se hodně podobá výchozímu konceptu CH-R, což nebývá zvykem.

Jestliže minulé toyoty byly často kritizovány za nudné tvary, C-HR následuje prius nebo mirai a přijíždí s velice výraznou karoserií. Ta se inspirovala ve vozech kupé a SUV typu BMW X6, což je ostatně poznat již v názvu – C-HR je zkratka pro Coupe – High Rider. Toyota přitom neevokuje kupé jen linií střechy, ale také skrytými klikami zadních dveří.

Svažující střecha zároveň tolik neomezuje vnitřní prostor, jak by se mohlo na první pohled zdát. Na zadních sedadlech je místa nad hlavou dostatek, snad jen čalounění dveřního rámu je blíž, než by se nám líbilo. Toyota toho dosáhla usazením zadní lavice níže a více dozadu. Umístění sice výškou stále vyhovuje, protože cestující nemusí počítat se skrčeným posazem, horší je to ale s výhledem. Ten omezuje mohutný rám dveří.

Ještě více C-HR zaujme vpředu. Palubní deska je totiž velice futuristická a působí jak z příštího století. Kaplička s přístroji je jednoduše pojatá, specialitou je do prostoru trčící obrazovka multimediálního systému. Na různých místech si pak všimnete motivu kosočtverce, designéři se totiž při návrhu inspirovali diamanty, proto takový tvar tvoří nejen tlačítka na volantu, ale také třeba reproduktory. Motiv kosočtverce je použit rovněž na prazích nebo čalounění stropu.

Velice jsme pak zvědavi na to, jak bude C-HR jezdit. Toyota totiž slibuje, že auto nejen dynamicky vypadá, ale také dynamicky jezdí. Vůz měl být nastaven tak, aby jízdně plně odpovídal kompaktním hatchbackům. Jestli je to pravda, nebo ne, bychom se měli dozvědět v druhé polovině listopadu. To se totiž bude konat jízdní prezentace C-HR v Madridu, na níž bychom neměli chybět.

David Bureš
Diskuze (22)
Avatar - Jopino
16. 9. 2016 12:28
Re: Super
aha, slovosled, za to se omlouvám :yes:
Avatar - N6600
16. 9. 2016 10:30
Re: Super
Mas samozrejme pravdu, ale v prvotnom prispevku to mas opacne. Materska je Toyota, kedze vlastni Lexus. A teda Lexus je preto dcerska spolocnost. Nie "matersky Lexus" ;)
Avatar - MGRR
16. 9. 2016 09:20
Re: Jsem mile překvapen
To je pravda.
Konečně se Toyota začíná zvedat a vypadat zajímavě (s Priusem to bohužel až přehnali, podobně jako Ford se Scorpiem).

Za mne vypadá skvěle, myslím, že se bude prodávat dobře, cena brzy spadne.
Avatar - Jopino
16. 9. 2016 08:46
Re: Super
Lexus není luxusní divize Toyota Motor Corporation? Měl jsem zato, že ano. Toyota-Lexus, Nissan-Ininiti, Honda-Acura, i když Acura prezentuje i míň luxusní modely.
Avatar - N6600
16. 9. 2016 08:24
Re: podobne ako juke
Rovnako je na tom aj BMW X6 a je ich na cestach dost.