Toyota C-HR je sportovně laděný konkurent pro Qashqai
Crossover jsou hitem, proto takový vůz nabídne i Toyota. Její C-HR bude lákat na hybridní pohon nebo bohatou bezpečnostní výbavu.
Toyota vstupuje do segmentu kompaktních crossoverů, když na ženevském autosalonu odhaluje sériovou verzi modelu C-HR. Konkurent pro vozy typu Nissanu Qashqai se u českých prodejců objeví před koncem roku, první zákazníci se C-HR dočkají na začátku roku 2017.
Design C-HR si ponechal množství prvků ze stejnojmenných konceptů představených v minulých dvou letech. Toyota obvykle nabízí konzervativně tvarovaná auta, C-HR je ale ostře řezané a dynamicky pojaté. Jeho svažující se silueta dokonce připomíná BMW X6. Velikostně se CH-R sice blíží již nabízené RAV4, každé z nich má ale přilákat jiný druh zákazníků. RAV4 nabízí třeba prostornější kabinu, a tak může klidně sloužit jako rodinné auto. Naopak C-HR bude spíše auto pro dva.
Hlavní konstruktér Toyoty Hirojuki Koba přiznává, že zákazníci od kompaktního crossoveru očekávají osobitý výraz, a proto C-HR dostalo tak výrazné tvary. Rozhodně však nemáme očekávat, že by tento styl nesly všechny budoucí Toyoty.
Jedním z lákadel C-HR bude samozřejmě typický prvek Toyoty – hybridní pohon, který je v segmentu kompaktních crossoverů zatím unikátem. C-HR Hybrid využije techniku vycházející z Priusu, její ústrojí je však s 90 kW výkonnější než u ryze hybridního modelu. Liší se také třeba převodový poměr.
Dále bude v nabídce i přeplňovaná dvanáctistovka z Aurisu, kterou bude možné kombinovat i s variátorovou převodovkou nebo pohonem všech kol. S turbodieselem se nepočítá – Toyota chce vznětové agregáty postupně nahradit hybridy – na vybraných východoevropských trzích ale bude k dispozici i benzinový dvoulitr. Auto je připraveno i na zástavbu techniky pro plug-in hybridní verzi, ta by ale byla patrně příliš drahá, a tak je její příchod ve hvězdách.
Základem auta je modulární platforma TNGA, která se objevila již v Priusu. Množství prvků je ale jiných, protože Prius i C-HR jsou rozměrově odlišná auta. Změnil se třeba rám zavěšení nebo řízení.
Při ladění jednotlivých komponentů se dbalo na to, aby automobil přirozeně reagoval na řidičovy pokyny. „Naším přáním bylo, aby jízdní schopnosti vozu odpovídaly dobrým hatchbackům nižší střední třídy,“ tvrdí Koba. V zatáčkách se pak auto nemá příliš naklánět, na potvrzení tohoto tvrzení si ale zatím musíme počkat do první jízdy.
CH-R vsadí také na komplexní bezpečností výbavu. Už v základu nemá chybět systém Toyota Safety Sense, který zahrnuje přednárazový bezpečnostní systém, systém pro hlídání jízdních pruhů, systém rozpoznávání dopravních značek, automatická dálková světla, funkci pro rozpoznávání chodců a adaptivní tempomat.