Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota C-HR je sportovně laděný konkurent pro Qashqai

David Bureš
Diskuze (24)

Crossover jsou hitem, proto takový vůz nabídne i Toyota. Její C-HR bude lákat na hybridní pohon nebo bohatou bezpečnostní výbavu.

Toyota vstupuje do segmentu kompaktních crossoverů, když na ženevském autosalonu odhaluje sériovou verzi modelu C-HR. Konkurent pro vozy typu Nissanu Qashqai se u českých prodejců objeví před koncem roku, první zákazníci se C-HR dočkají na začátku roku 2017.

Design C-HR si ponechal množství prvků ze stejnojmenných konceptů představených v minulých dvou letech. Toyota obvykle nabízí konzervativně tvarovaná auta, C-HR je ale ostře řezané a dynamicky pojaté. Jeho svažující se silueta dokonce připomíná BMW X6. Velikostně se CH-R sice blíží již nabízené RAV4, každé z nich má ale přilákat jiný druh zákazníků. RAV4 nabízí třeba prostornější kabinu, a tak může klidně sloužit jako rodinné auto. Naopak C-HR bude spíše auto pro dva.

Hlavní konstruktér Toyoty Hirojuki Koba přiznává, že zákazníci od kompaktního crossoveru očekávají osobitý výraz, a proto C-HR dostalo tak výrazné tvary. Rozhodně však nemáme očekávat, že by tento styl nesly všechny budoucí Toyoty.

Jedním z lákadel C-HR bude samozřejmě typický prvek Toyoty – hybridní pohon, který je v segmentu kompaktních crossoverů zatím unikátem. C-HR Hybrid využije techniku vycházející z Priusu, její ústrojí je však s 90 kW výkonnější než u ryze hybridního modelu. Liší se také třeba převodový poměr.

Dále bude v nabídce i přeplňovaná dvanáctistovka z Aurisu, kterou bude možné kombinovat i s variátorovou převodovkou nebo pohonem všech kol. S turbodieselem se nepočítá – Toyota chce vznětové agregáty postupně nahradit hybridy – na vybraných východoevropských trzích ale bude k dispozici i benzinový dvoulitr. Auto je připraveno i na zástavbu techniky pro plug-in hybridní verzi, ta by ale byla patrně příliš drahá, a tak je její příchod ve hvězdách.

Základem auta je modulární platforma TNGA, která se objevila již v Priusu. Množství prvků je ale jiných, protože Prius i C-HR jsou rozměrově odlišná auta. Změnil se třeba rám zavěšení nebo řízení.

Při ladění jednotlivých komponentů se dbalo na to, aby automobil přirozeně reagoval na řidičovy pokyny. „Naším přáním bylo, aby jízdní schopnosti vozu odpovídaly dobrým hatchbackům nižší střední třídy,“ tvrdí Koba. V zatáčkách se pak auto nemá příliš naklánět, na potvrzení tohoto tvrzení si ale zatím musíme počkat do první jízdy.

CH-R vsadí také na komplexní bezpečností výbavu. Už v základu nemá chybět systém Toyota Safety Sense, který zahrnuje přednárazový bezpečnostní systém, systém pro hlídání jízdních pruhů, systém rozpoznávání dopravních značek, automatická dálková světla, funkci pro rozpoznávání chodců a adaptivní tempomat.

David Bureš
Diskuze (24)
5. 3. 2016 08:44
Keď som prvýkrát videl Lexus RX ...
tak som si povedal uff.
A vidím, že samurajským dizajnérom odvaha nechýbala ani teraz.
Toyota to dala aj druhýkrát - uff, uff. ;-)
5. 3. 2016 08:33
Re: Jestli konkurent
Tak, toto je Honda ako vyšitá :-)
[odkaz]
3. 3. 2016 22:37
Re: pekne
RAVka je vyssi segment s vyssou cenou (o 22cm dlhsia), ale ceny sa samozrejme mozu stretnut, ak sa zoberie najnizsia RAV s najvyssim C-HR.
3. 3. 2016 21:17
Info pre fandov C-HR (Coupe High Rider)
SEGMENT - mensie SUV (pod RAV4)
DIZAJN - "coupe s diamantovymi prvkami", video https://goo.gl/05O6bf
ROZMERY - 22cm kratsie ako RAV4, 3cm kratsie ako Nissan Qashqai, 5.6cm dlhsie ako Honda H-RV, 7.5cm dlhsie ako Mazda CX-3
PLATFORMA - Toyota TNGA ako novy Prius
POHON - hybrid FWD 122hp (ako Prius), benzin FWD 115hp (ako Auris) manual, benzin AWD 115hp CVT (pozn. v US aj 2.0l benzin cca 150hp)
SPOTREBA - hybrid (odhad kombi 4-5l, mesto 4-5l), benzin (odhad kombi 6-7l, mesto 8-9l)
BEZPECNOST - standard Toyota Safety System (predkolizne syst., adapt. temp. ...)
VYROBA - motor Anglicko, montaz Turecko (Corolla, Verso)
CENA - odhadom ako Honda H-RV atd. (15k - 25k Eur)
PREDAJ - v Europe 3.-4. stvrtrok 2016, US/Aus od r.2017
Avatar - pelikoš
3. 3. 2016 19:36
hmmm
trochu se nám ta tojota ztrácí v kudrlinkách.jak tojota tak lexus má podle mně design, který se rychle okouká. a podle mně to pozici juku ani qq neohrozí