Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Camry dostane dvoulitrový turbomotor

Ondřej Chamilla
Diskuze (9)
Downsizing pomalu ale jistě přebírá hlavní slovo i v USA. Nejnověji dostane přeplňovaný čtyřválec i jeden z vůbec nejoblíbenějších automobilů, Toyota Camry.

Toyota Camry je prototypem typického sedanu oblíbeného v Severní Americe. Automobil s tříprostorovou karoserií se nabízí s atmosférickými čtyř a šestiválcovými motory, stejně jako ve variantě hybrid, která kombinuje elektromotor s 2.5 litrovým čtyřválcem, a má pohon přendích kol. Nyní se však zdá, že by mohly být všechny verze pouze čtyřválcové, přichází totiž vlna downsizingu a s ní i dvoulitrový turbomotor, který má údajně nahradit jediný šestiválec v nabídce.

Jde o jednotku, kterou již známe z SUV Lexus NX. Tento agregát disponuje výkonem 175 kW a točivým momentem 350 N.m, přičemž v budoucnu má nahradit mnoho šestiválcových jednotek pod kapotou Luxusů a Toyot. Ostatně nedávno prvně jmenovaná automobilka přišla s prohlášením, že právě tento agregát se podívá pod kapotu modelu IS místo jednotky 2.5 V6, a to již pro modelový rok 2016.

Běžné základní čtyřválcové jednotky Toyoty ale zůstanou i do budoucna atmosférické. Budou však těžit z úspornějšího Atkinsonova spalovacího cyklu a také ze zcela nových převodovek s plynule měnitelným převodovým poměrem známých jako CVT.

Podle dalších údajů se vlna turbomotorů nevyhne ani úhlavnímu konkurentovi, Hondě Accord, která v současné době nabízí na americkém trhu rovněž čtyř a šestiválcové atmosférické jednotky, ale v budoucnu dostane přeplňovaný čtyřválec.

Ondřej Chamilla
Diskuze (9)
28. 7. 2015 22:24
Re: Atkinsonův cyklus sráží dolů i výkon motoru
kedze toyota a mazda podpisali uzku spolupracu, mozu rovno pouzivat tie skyactiv motory, naco by druhýkrát objavovali koleso...
Mazda3 hybrid bola len prva lastovicka, skutocne zaujimave auta budu SkyactivII+hybrid, tam by to uz malo realne ist za tri litre benzinu...
28. 7. 2015 18:28
Re: Atkinsonův cyklus sráží dolů i výkon motoru
už 1.0 VVT-i v aygo přepíná mezi ottovým cyklem atkinsonem ,a stejně tak 5.0 V8 v lexusu RC-F . zas takový problém bych v tom neviděl.
28. 7. 2015 15:35
Re: Atkinsonův cyklus sráží dolů i výkon motoru
Toyoti atmosfery v hybridech jsou taky jiz docela "fousate" motory

a zrejme nic nebude Toyote branit na jeji atmosfery dobudoucna vyvojem aplikovat to co s motory dnes dela Mazda
Avatar - PepaJ
28. 7. 2015 14:37
Re: Atkinsonův cyklus sráží dolů i výkon motoru
ne mazda ma 2,0i 121kw a 210Nm nebo 2,5i 141kw a 256Nm EU verze
Avatar - KANKUNEN
28. 7. 2015 14:08
Re: Atkinsonův cyklus sráží dolů i výkon motoru
Ta 2,5 má zhruba 210 Nm. Tak jako Prius 1,8 140 Nm.