Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Camry vypálila Hyundaii rybník – stala se Korejským autem roku

Michal Fokt
Diskuze (36)
Největší domácí automobilka byla tak šokována, že se žádný z jejích zástupců nezúčastnil slavnostního vyhlášení.

Je obvyklé, že v zemích v jistých částech světa, které mají silný automobilový průmysl, vyhrávají různé ankety domácí automobilky. Je těžko představitelné, že by ve Francii vítězili Japonci, v Německu Francouzi, natož pak v Japonsku Američané, byť by se možná i nějaké výjimky našly. A extrémně patriotický je i jihokorejský trh, jenž je navíc chráněn enormními cly a tak kupříkladu Toyota vstoupila na tamní trh až v roce 2010.

Očividně se to vyplatilo, protože teď zasadila domácímu průmyslu těžký zásah, když vyhrála tamní nejprestižnější anketu Korean Car of the Year 2013, v níž volí automobiloví novináři. Toyota navíc získala ještě dílčí ocenění pro Toyotu Prius a Lexus GS a o důležitosti tohoto vítězství svědčí i to, že zatímco šéf Toyoty v Koreji Hisao Nakabayashi si tyto dílčí ceny převzal v plynné korejštině, při přebírání KCOTY si kvůli návalu emocí vyžádal překladatele.

Zástupce značky Hyundai, zvyklé na „předplacené“ tituly, výsledky tak dopálily, že se žádný z nich nezúčastnil slavnostního vyhlášení, které proběhlo minulý týden v Soulu. Na korejském automobilovém mediálním trhu teď asi bude hodně dusno.

„Byli jsme šokováni“, řekl jeden z představitelů značky, jenž si nepřál být jmenován. „Bylo by mnohem lepší, kdyby hlavní cenu vyhrálo korejské auto.“ Snad proto, aby byl Hyundai uchlácholen, získalo SUV Santa Fe „Special Award“, zdá se ale že to zapůsobilo spíše kontraproduktivně. O co se vsadíte, že se v KCOTY 2014 situace obrátí zpět ve prospěch domácího průmyslu? V roce 2011 vyhrála anketu Kia K5 a vloni Hyundai i40, letos se zdálo být jasným favoritem zmíněné Santa Fe.

Toyota Camry, která se vyhýbá drtivým celním překážkám tím, že je dovážena z USA, které mají s Jižní Koreou zvláštní dohody o volném obchodu, byla vloni druhým nejprodávanějším dováženým autem, hned po BMW 520d.

Michal Fokt
Diskuze (36)
Avatar - guze
2. 2. 2013 00:41
Re: Mňa by zaujímalo...
No vidíš to je patriotismus, u nás vládne pravý opak....
1. 2. 2013 22:33
Re: šikmé oči
No jo, ale ono to není jenom o designu, ale i o ostatních stránkách vozu a TO VÍM o čem mluvím. Kdyby u nás prodávali Camry za cenu jako v USA nebo SAE, tak je to jedno z nejprodávanějších aut na našem trhu vůbec. Takové GT86 je v USA jako Scion prodáváno za 25.000 usd a v SAE za 90.000 dirhamů. A v Evropě se bruselská centrála Toyoty drbe na hlavě proč nemají prodeje jako všude jinde na světě. Camry rulez !
1. 2. 2013 19:57
Něco podobného se tušín odehrálo v ČR v roce 2008
tenkrát to byla pro změnu Kia cee´d
1. 2. 2013 17:49
šikmé oči
To že kia nebo hyundai začal produkovat velice líbivá hezká a moderní vozidla, tak už všichni víme, že za tím stojí bývalá německá špička z audi, tak rptoo asi ten design. Kdyby design měli korejci navrhovat sami produkovali by asi ještě šerednější vozidla než je auto roku pro koreu, jinak si neumím vysvětlit jak mohli v koree dát za auto roku takový to paskvil.
Avatar - Katikakus
1. 2. 2013 17:45
Re: Překvapení!
Jj, ruska verze je moc povedena. A ze jich v Moskve jezdi - Camry je tam asi nejfrekventovanejsi auto, spolu s Nissanem Teana.

V Moskve ale potkas i skutecne skvosty treba: [odkaz]

Toto sice neni moje fotka, ale presne tohle BMW jsem kousek od Rudeho nam. potkal taky a ridil ho chlap!