Toyota Celica - krok vpřed

Toyota Celica - krok vpřed

 
 

Na Frankfurtském autosalonu byla veřejnosti představena nová verze coupé automobilky Toyota s tradičním názvem Celica. Nová Celica reprezentuje velký krok vpřed v konstrukci a designu sportovních vozů.

Nový model Toyoty Celica je již sedmou generací rodiny velice úspěšných sportovních coupé. Model Celica hrál v historii automobilky velkou roli, kdy byl jedním z milníků na kterém byly založeny úspěchy automobilky ve sportu. Za zmínku stojí např. vítěz World Rally Championship v roce 1993 a 1994.

Design

Při návrhu nového vozu byl použit koncept "Cab forward" (čelní sklo posunuto co nejvíce dopředu). Linie vozu byly navrženy tak, aby opticky zvýrazňovaly sportovní charakter vozu. Rozvor náprav byl prodloužen, převisy vpředu a vzadu byly zmenšeny pro zlepšení stability.

Nová Celica má celkovou délku 4335mm a šířku 1735mm. Větší interiér má na svědomí větší výšku než současný model, která teď činí 1315mm. Rozvor náprav je 2600 mm, rozchod náprav činí 1490mm vpředu a 1480mm vzadu.

Technologie

Celica je prvním sportovním modelem v nabídce Toyoty, který používá variabilní časování ventilů. Tato technologie, původně vyvinuta pro sedany vyšší třídy, je stabilně dodávána do většiny hlavních modelů automobilky Toyota, kdy dodává zvýšený výkon a točivý moment za všech jízdních podmínek.

Výsledkem jsou vynikající výkonové parametry, které pocházejí z kompaktního, lehkého a ekonomického motoru o objemu 1,8 litru. Čtyřválcový motor je vybaven 16-ventilovou technikou s rozvodem DOHC. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 105 kW (143 koní) při 6,400 ot./min. a točivý moment dosahuje svého maxima 170 Nm při 4,200 ot./min.

Díky své inovační technologii nová Celica váží pouze 1100 kg, což je o celých 60 kg méně než současný model, což řadí nový model na jedno z prvních míst co se týče poměru váhy k výkonu vozu. Motor dovoluje automobilu zrychlovat z 0-100 km/h za 8,7 sekundy a dokáže zrychlovat až k hranici 215 km/h.

Kombinace kompaktních rozměrů motoru, nízké pohotovostní hmotnosti a nízkého součinitele odporu vzduchu činí Celicu autem, které má ve třídě výkonných sportovních vozů spotřebu automobilu s polovičním výkonem. V kombinovaném cyklu dosahuje spotřeba hodnoty pouhých 7,7 litrů a 100km, v městském cyklu 10,3 litrů a v mimo-městském cyklu dokonce pouhých 6,2 litrů na 100 ujetých kilometrů.

K zvýraznění jízdních výkonů a lepší spotřebě vyvinula automobilka Toyota novou šestistupňovou převodovku navrženou přímo pro model Celica.

Nový model bude také vybaven systémem Toyota Direct Ignition - což jsou individuálně počítačem řízené cívky, které jsou přímo spojeny se zapalovacími svíčkami, což zlepšuje časování vznícení směsi, snižuje hodnoty emisí a snižuje servisní náklady.

Interiér

Celica byla navržena tak, aby byla cenově přijatelná pro zákazníky, ale to neznamená, že v ní nenajdeme vše, co bychom od vozu této kategorie očekávali.

Díky dlouhému rozvoru, prostornému interiéru a posuvným předním sedadlům je přístup na zadní sedadla velmi dobrý. Hluboká zadní sedadla zvyšují prostor pro hlavu zadních cestujících.

Mezi standardní výbavu evropské verze Celicy budou patřit elektricky ovládaná okna, centrální zamykání, variabilní cyklovač stěračů, výstražná čidla rozsvícených světel při vypnutém zapalování a otevřených dveřích. Jako standard budou dále dodávány 16-ti palcová hliníková kola a přední světla do mlhy (může se lišit na jednotlivých trzích).

Kvalitní sportovní sedadla a výškově stavitelný, tříramenný sportovní volant zajišťují komfortní polohu při řízení. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 50/50 a umožňují zvětšení zavazadlového prostoru.

Klimatizaci, střešní okno a interiér v kůži bude možno spolu se satelitní navigací dokoupit jako zvláštní výbavu.

Bezpečnost

Bezpečnostní výbava obsahuje sériově airbag řidiče i spolujezdce a také boční airbagy. Bezpečnostní pásy mají předpínače s omezovači zátěže. ABS je součástí sériové výbavy.

Evropští inženýři automobilky Toyota spolupracovali se svými japonskými kolegy na nastavení nového vozu podle představ evropských zákazníků, tzn. kompromis mezi sportovním chováním vozu a komfortní jízdou.

Zadní samořídící náprava zajišťuje vynikající jízdní chování v zatáčkách a nová zadní náprava zajišťuje dostatečnou stabilitu při brždění.

Přední náprava McPherson se speciálně tvarovanými, nižšími rameny zajišťují přesnější řízení při vyšších rychlostech.

Záruky

Toyota bude poskytovat na nové vozy Toyota Celica záruku 3 roky, nebo 100,000 kilometrů na pohyblivé části, 3 roky na lak a 12 let na prorezavění karosérie.

Technické údaje
Motor1,8 VVT-i
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1794
Válce/ventily4/4
Max. výkon (kW/ot)105/6400
Max. točivý moment (Nm/ot)170/4200
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)205
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,7
Spotřeby (93/116 EU)
Město (l/100 km)10,3
Mimo město (l/100 km)6,2
Kombinovaný (l/100 km)7,7
Objem nádrže (l)55
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4335
Šířka (mm)1735
Výška (mm)1315
Rozvor (mm)2600
Rozchod vpředu (mm)1490
Rozchod vzadu (mm)1480
Objem zav. prostoru (l)365
Pohotovostní hmotnost (kg)1100-1185
Rozměr pneu205/50 R16
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 






 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Dnes 18:10

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc odstarovala unikátní projekt

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc…

Jarka, matka dvou dětí, si v září v roce 2016 nahmatala při kojení bulku v prsu. Její kamarádka Markéta jí…

Je Modrá velryba nebezpečná? Neví to ani Chovanec, chce důkazy od policie

Je Modrá velryba nebezpečná? Neví to ani Chovanec,…

Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) neví, jestli je tzv. Modrá velryba nebezpečnou hrou, jak tvrdí policie,…

 

iSport.cz

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka. Nevíte, co tu znamenám

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka.…

Byla to jen kachna. Nic, co by se zakládalo na pravdě. František Straka zůstává i nadále trenérem egyptského…

Schickův gól snů! Krásně si přehodil obránce, pak mu utekl a skóroval

Schickův gól snů! Krásně si přehodil obránce, pak mu…

Jízda Patrika Schicka v italské lize pokračuje! Český útočník znovu v dresu Sampdorie Janov potvrdil, v jak…

 

Reflex.cz

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V Amsterdamu otevřela restaurace, kde najdete avokádo na tisíc způsobů

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V…

Zelená nezelenina, kterou milují gurmáni po celém světě. Avokádo, zelený plod hruškovce přelahodného, bohatý na…