reklama


Toyota Celica - krok vpřed

Toyota Celica - krok vpřed

 
 

Na Frankfurtském autosalonu byla veřejnosti představena nová verze coupé automobilky Toyota s tradičním názvem Celica. Nová Celica reprezentuje velký krok vpřed v konstrukci a designu sportovních vozů.

Nový model Toyoty Celica je již sedmou generací rodiny velice úspěšných sportovních coupé. Model Celica hrál v historii automobilky velkou roli, kdy byl jedním z milníků na kterém byly založeny úspěchy automobilky ve sportu. Za zmínku stojí např. vítěz World Rally Championship v roce 1993 a 1994.

Design

Při návrhu nového vozu byl použit koncept "Cab forward" (čelní sklo posunuto co nejvíce dopředu). Linie vozu byly navrženy tak, aby opticky zvýrazňovaly sportovní charakter vozu. Rozvor náprav byl prodloužen, převisy vpředu a vzadu byly zmenšeny pro zlepšení stability.

Nová Celica má celkovou délku 4335mm a šířku 1735mm. Větší interiér má na svědomí větší výšku než současný model, která teď činí 1315mm. Rozvor náprav je 2600 mm, rozchod náprav činí 1490mm vpředu a 1480mm vzadu.

Technologie

Celica je prvním sportovním modelem v nabídce Toyoty, který používá variabilní časování ventilů. Tato technologie, původně vyvinuta pro sedany vyšší třídy, je stabilně dodávána do většiny hlavních modelů automobilky Toyota, kdy dodává zvýšený výkon a točivý moment za všech jízdních podmínek.

Výsledkem jsou vynikající výkonové parametry, které pocházejí z kompaktního, lehkého a ekonomického motoru o objemu 1,8 litru. Čtyřválcový motor je vybaven 16-ventilovou technikou s rozvodem DOHC. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 105 kW (143 koní) při 6,400 ot./min. a točivý moment dosahuje svého maxima 170 Nm při 4,200 ot./min.

Díky své inovační technologii nová Celica váží pouze 1100 kg, což je o celých 60 kg méně než současný model, což řadí nový model na jedno z prvních míst co se týče poměru váhy k výkonu vozu. Motor dovoluje automobilu zrychlovat z 0-100 km/h za 8,7 sekundy a dokáže zrychlovat až k hranici 215 km/h.

Kombinace kompaktních rozměrů motoru, nízké pohotovostní hmotnosti a nízkého součinitele odporu vzduchu činí Celicu autem, které má ve třídě výkonných sportovních vozů spotřebu automobilu s polovičním výkonem. V kombinovaném cyklu dosahuje spotřeba hodnoty pouhých 7,7 litrů a 100km, v městském cyklu 10,3 litrů a v mimo-městském cyklu dokonce pouhých 6,2 litrů na 100 ujetých kilometrů.

K zvýraznění jízdních výkonů a lepší spotřebě vyvinula automobilka Toyota novou šestistupňovou převodovku navrženou přímo pro model Celica.

Nový model bude také vybaven systémem Toyota Direct Ignition - což jsou individuálně počítačem řízené cívky, které jsou přímo spojeny se zapalovacími svíčkami, což zlepšuje časování vznícení směsi, snižuje hodnoty emisí a snižuje servisní náklady.

Interiér

Celica byla navržena tak, aby byla cenově přijatelná pro zákazníky, ale to neznamená, že v ní nenajdeme vše, co bychom od vozu této kategorie očekávali.

Díky dlouhému rozvoru, prostornému interiéru a posuvným předním sedadlům je přístup na zadní sedadla velmi dobrý. Hluboká zadní sedadla zvyšují prostor pro hlavu zadních cestujících.

Mezi standardní výbavu evropské verze Celicy budou patřit elektricky ovládaná okna, centrální zamykání, variabilní cyklovač stěračů, výstražná čidla rozsvícených světel při vypnutém zapalování a otevřených dveřích. Jako standard budou dále dodávány 16-ti palcová hliníková kola a přední světla do mlhy (může se lišit na jednotlivých trzích).

Kvalitní sportovní sedadla a výškově stavitelný, tříramenný sportovní volant zajišťují komfortní polohu při řízení. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 50/50 a umožňují zvětšení zavazadlového prostoru.

Klimatizaci, střešní okno a interiér v kůži bude možno spolu se satelitní navigací dokoupit jako zvláštní výbavu.

Bezpečnost

Bezpečnostní výbava obsahuje sériově airbag řidiče i spolujezdce a také boční airbagy. Bezpečnostní pásy mají předpínače s omezovači zátěže. ABS je součástí sériové výbavy.

Evropští inženýři automobilky Toyota spolupracovali se svými japonskými kolegy na nastavení nového vozu podle představ evropských zákazníků, tzn. kompromis mezi sportovním chováním vozu a komfortní jízdou.

Zadní samořídící náprava zajišťuje vynikající jízdní chování v zatáčkách a nová zadní náprava zajišťuje dostatečnou stabilitu při brždění.

Přední náprava McPherson se speciálně tvarovanými, nižšími rameny zajišťují přesnější řízení při vyšších rychlostech.

Záruky

Toyota bude poskytovat na nové vozy Toyota Celica záruku 3 roky, nebo 100,000 kilometrů na pohyblivé části, 3 roky na lak a 12 let na prorezavění karosérie.

Technické údaje
Motor1,8 VVT-i
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1794
Válce/ventily4/4
Max. výkon (kW/ot)105/6400
Max. točivý moment (Nm/ot)170/4200
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)205
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,7
Spotřeby (93/116 EU)
Město (l/100 km)10,3
Mimo město (l/100 km)6,2
Kombinovaný (l/100 km)7,7
Objem nádrže (l)55
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4335
Šířka (mm)1735
Výška (mm)1315
Rozvor (mm)2600
Rozchod vpředu (mm)1490
Rozchod vzadu (mm)1480
Objem zav. prostoru (l)365
Pohotovostní hmotnost (kg)1100-1185
Rozměr pneu205/50 R16
Rallye Dakar 2017
Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

ČNB má dostat pravomoc zakázat stoprocentní hypotéky ČNB má dostat pravomoc zakázat stoprocentní hypotéky

Česká národní banka by měla získat zákonnou pravomoc…

Bernard hlásí svůj rekordní rok Bernard hlásí svůj rekordní rok

Rodinný pivovar Bernard v Humpolci vloni uvařil 315 380…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Nejpotetovanější český zpěvák Jaro Smejkal vyhořel, i když byl doma

Nejpotetovanější český zpěvák Jaro Smejkal vyhořel,…

Jeden z posledních finalistů SuperStar, který svým hlasem dostal na kolena i Ewu Farnu (23), Jaro Smejkal (26),…

Střelba v ráji: Útočník povraždil na hudebním festivalu v Mexiku nejméně 5 lidí

Střelba v ráji: Útočník povraždil na hudebním…

Nejméně pět mrtvých si vyžádala střelba na hudebním festivalu v Mexiku. Zatím neznámý útočník zahájil nad ránem…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Plzeň odjela do Španělska bez Chriena. Jevil se moc dobře, mrzí Pivarníka

Plzeň odjela do Španělska bez Chriena. Jevil se moc…

Fotbalisté Plzně dnes odletěli na soustředění do Španělska bez zraněného záložníka Martina Chriena. Navrátilec z…

 

Reflex.cz

První díl seriálu Bohéma: Čeští herečtí bardi těsně po Mnichovu. Tohle se ČT povedlo

První díl seriálu Bohéma: Čeští herečtí bardi těsně…

Šestidílná Bohéma režiséra Roberta Sedláčka ukazuje zář a strhává svatozář českého filmového plátna v období…

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

 
 
reklama