Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota CH-R: Hybridní stylovka převážně do města

Aleš Dragoun
Diskuze (0)

Toyota CH-R má kombinovat odvážný design s agilitou a zážitkem z jízdy. Je skutečným předobrazem sériového modelu.

Třídveřový koncept CH-R představuje křížence kupé, hot-hatche a SUV, menšího než je současná RAV4, která za dvě dekády značně vyrostla. Právě ona stála na samém začátku vývoje sportovně užitkových aut, i když Američané by možná protestovali... Původně měla dvoulitrový zážehový čtyřválec umístěný napříč, samozřejmě samonosnou karoserii a nezávisle zavěšená všechna kola. Nejstarší krátká verze měřila pouhých 3,69 m.

CH-R je mnohem delší, měří 4,35 m, je 1,85 m široká a rovných 1,5 m vysoká a má nižší těžiště, které prospěje jízdním vlastnostem. Takže v případě novinky nejde o malý crossover v pravém slova smyslu. Ke to takový stylový a lehce zvýšený hatchback nižší střední třídy převážně do městské džungle, bez terénních ambicí. Jeho platforma s rozvorem 2640 mm vychází z Aurisu, i když Japonci tvrdí, že je zcela nová. Velmi odvážné svalnaté tvary kombinují obliny a hrany, zaujme částečně skrytý zadní sloupek i vystouplá „bumerangová“ zadní světla. Designéři se nechali inspirovat i kupé GT 86 s boxerem od Subaru. Toyota už prostě nechce vyrábět tvarově nudná auta. Na designu spolupracovali stylisté firemního ED2 (European Development Centre Design) s ostatními středisky.

Víme také to, že kompaktní CH-R má hybridní pohon. Toyota jej začala jako první automobilka na světě nabízet už před sedmnácti lety v první generaci Priusu, nejprve doma a v USA, od přelomu milénia i v Evropě.

Toyota chce sériovou verzi CH-R uvést na trh již příští rok, měla by mít jak pohon všech kol, tak i pouze předních. V souvislosti s pařížským debutem pochopitelně mluví oficiálně o tom evropském. Technické údaje konceptu ale zůstávají nadále utajeny. O vývoj produkční specifikace se svorně podělí evropská pobočka Toyoty s tou japonskou. O jménu Auris Cross pro sériovou tří- i pětidveřovou verzi se až dosud pouze spekulovalo a automobilka jej dosud nepotvrdila. Stejně jako o zážehové čtyřválcové šestnáctistovce s 97 kW a 160 N.m.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)