7.10. 2013 Michal Fokt

Toyota GT86 Cabrio jako chytrá horákyně, ani potvrzená, ani zamítnutá

 

Otevřená verze zábavného zadokolkového kupé Toyota GT86 se nachází v zajímavé situaci. Vyrábět se nebude, ale ani nebyla smetena ze stolu.

Není pochyb o tom, že Toyota GT86 byla tím nejlepším počinem na poli sportovních aut za poslední (minimálně) dekádu. Po nekonečně dlouhé době zase zadokolka za (opravdu relativně) slušné peníze, se (relativně) slušným výkonem a postavená čistě pro radost z jízdy. Ba co víc - nevypadá jako ocucaný bonbón, takže konečně alternativa k osamělé Mazdě MX-5, která se přece jen netrefí do vkusu každému.

Jenže to mělo háček, GT86 je plechovka (auto s pevnou střechou). A to je trošku problém, protože spousta lidí si zvykla zážitky za volantem vychutnávat s nebem nad hlavou a větrem ve vlasech. Ovšem Toyota vypadá, jako že přesně ví, o čem tenhle segment trhu je. Nedlouho po představení finální podoby kupé se objevila studie FT-86 Open, což není nic jiného, než toužebně očekávaný kabriolet na bázi kupé. Na mou duši jsem slyšel několik vcelku jednoznačných prohlášení tohle si koupím.

Všechno šlo jako po drátkách, FT-86 Open se líbilo a logicky se vyskytly (dokonce i zevnitř automobilky) informace, že dá Toyota projektu palec nahoru. Jenže pak přišla studená sprcha: segment kabrioletů je prý příliš okrajový a náklady na vývoj a výrobu příliš vysoké a oproti všem předpokladům se nakonec GT86 Cabrio vyrábět nebude.

Nyní je tu informace takříkajíc do třetice všeho dobrého, i když toto pořekadlo neplatí úplně stoprocentně. Britský časopis What Car? zjistil, že vývoj ještě v létě normálně probíhal, což je určitě dobrá zpráva. Jenže současně dodává, že projekt nebyl schválen do výroby a ani v blízké době nebude. Co to tedy znamená? Toyota prostě dala kabriolet k ledu, zakonzervovala jej v současném stádiu rozpracovanosti a tím, že o jeho osudu bude rozhodnuto později i v souvislosti s prodejními výsledky GT86 a celkové situaci na trhu sportovních aut.

Jinak řečeno, pokud se neobjeví za dva roky spolu s faceliftem kupé, už ji nečekejte. Co myslíte, je to škoda nebo se bez tohoto kabrioletu klidně obejdete?

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Nové Auto za rozumnou cenu Top Gearu zase tak rozumnou cenu nemá Nové Auto za rozumnou cenu Top Gearu zase tak rozumnou cenu nemá

Letošní série Top Gearu vymění nejen moderátory, ale i…

Toyota GT86 s motorem Ferrari poprvé v akci. Pálí gumy na požádání! (video) Toyota GT86 s motorem Ferrari poprvé v akci. Pálí gumy na požádání! (video)

Lidé mají občas opravdu šílené nápady. Třeba jako nacpat…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…