Silnější Toyota GT86: Hybridní KERS místo turba?
Příchod výkonnější verze sportovních modelů Toyota GT86 a Subaru BRZ se zdá být jen otázkou času. Zatím je všechno ve fázi spekulací, ale když se do těchto debat zapojí přímo někdo s Toyoty, začíná být jasněji.
Ten někdo je přímo Tetsuya Tada, který vede vývojový program GT86. V rozhovoru pro britský magazín Top Gear vyjádřil svůj názor na případnou výkonnější specifikaci: „Nemyslím si, že verze s turbem, 300 koňmi a 200 gramy CO2 by byla autem pro dnešní dobu.“
Tada má ale hned v záloze další variantu: hybrid po vzoru prototypu Toyota TS030, který letos závodil v Le Mans. Takový systém pohonu víc připomíná KERS z Formule 1, než současné hybridy Toyoty. Elektřina by zde byla v roli pomocníka pro krátkodobé zvýšení výkonu. Vysokootáčkový charakter dvoulitrového čtyřválce by zůstal, stejně jako šestistupňová manuální převodovka a pohon zadních kol.
Toyota už provozuje prototyp. Hlavním cílem je ověřit, zda dané řešení pohonu bude v praxi fungovat. Navíc je potřeba se ještě rozhodnout mezi ukládáním energie klasických baterií, nebo kondenzátorů, které jsou lehčí, avšak dražší.
Výsledek by měl v principu fungovat podobně jako Honda CR-Z, ta má ale samozřejmě poháněná přední kola.
Ve hře jsou navíc stále dvě další varianty: Subaru má přeplňovanou verzi téhož dvoulitru, která má 300 koní (221 kW), a připravuje se i tuningová sada TRD (Toyota Racing Development) s kompresorem, která zvýší výkon ze sériových atmosférických 200 koní (147 kW) na 250 koní (184 kW). Možná je tedy i kombinace, že Toyota vsadí na hybridní pohon a Subaru, v souladu s tradicí divize STI, na přeplňování.