Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Silnější Toyota GT86: Hybridní KERS místo turba?

Diskuze (26)
Rychlejší provedení kupé od Toyoty možná bude o dost jiné, než se čekalo.

Příchod výkonnější verze sportovních modelů Toyota GT86 a Subaru BRZ se zdá být jen otázkou času. Zatím je všechno ve fázi spekulací, ale když se do těchto debat zapojí přímo někdo s Toyoty, začíná být jasněji.

Ten někdo je přímo Tetsuya Tada, který vede vývojový program GT86. V rozhovoru pro britský magazín Top Gear vyjádřil svůj názor na případnou výkonnější specifikaci: „Nemyslím si, že verze s turbem, 300 koňmi a 200 gramy CO2 by byla autem pro dnešní dobu.“

Tada má ale hned v záloze další variantu: hybrid po vzoru prototypu Toyota TS030, který letos závodil v Le Mans. Takový systém pohonu víc připomíná KERS z Formule 1, než současné hybridy Toyoty. Elektřina by zde byla v roli pomocníka pro krátkodobé zvýšení výkonu. Vysokootáčkový charakter dvoulitrového čtyřválce by zůstal, stejně jako šestistupňová manuální převodovka a pohon zadních kol.

Toyota už provozuje prototyp. Hlavním cílem je ověřit, zda dané řešení pohonu bude v praxi fungovat. Navíc je potřeba se ještě rozhodnout mezi ukládáním energie klasických baterií, nebo kondenzátorů, které jsou lehčí, avšak dražší.

Výsledek by měl v principu fungovat podobně jako Honda CR-Z, ta má ale samozřejmě poháněná přední kola.

Ve hře jsou navíc stále dvě další varianty: Subaru má přeplňovanou verzi téhož dvoulitru, která má 300 koní (221 kW), a připravuje se i tuningová sada TRD (Toyota Racing Development) s kompresorem, která zvýší výkon ze sériových atmosférických 200 koní (147 kW) na 250 koní (184 kW). Možná je tedy i kombinace, že Toyota vsadí na hybridní pohon a Subaru, v souladu s tradicí divize STI, na přeplňování.

Diskuze (26)
22. 11. 2012 16:08
Re: A co na to TOP gear ?
lexus jaksi nema 1200kg takze pro neho se tech 80 kilo navic vsakne, kdyz to usetri par mizernych litriku po meste. GT86 je v naprosto jine situaci, uz ted je podmotorovana a kdyz ji jeste vic zatizis a pridas ji par kulhavych koni, bude podmotorovana jeste vic.

Neumis cist, sedis si na vedeni a jeste si blbej jak troky... npc to napsal naprosto presne
Avatar - Rubb
14. 11. 2012 18:19
Re: A co na to TOP gear ?
No pokud nazýváš blivajz to co se dává do Lexusu, tak nemá pro mě cenu se s tebou ani bavit. Názor člověka, který se s tím nikdy nesvezl.
Hájíš se tady tím, že "opravdový KERS" z F1 stojí 6mil uero aby fungoval, co mají sériová auta je blivajz... Na co tak drahý, stejný jako v F1 - copak sériová auta mají motory z F1? Dle tvé logiky bych pak musel nazívat blivajzem všechny sériové motory :-!
Bože bože, ještě se s tím nikdo nesvezl, ale místní chytrolíni už mají samozřejmě jasno. Ale čemu se divím - primitivní názor, primitivního člověka, kdy automobilka ještě neikončila ani vývoj, ale on už ví, že to bude stát za... :no: P.S. Hondu sem netahej, koncept tohoto automobilu nestojí na principu KERS... Je vidět, že jsi "v obraze".
Pokud chceš rozumovat nad tím co je drahé, neefektivní a nefunkční, tak si dej sraz s psychologem, určitě tě pošle na CT >:D
14. 11. 2012 14:44
Re: Hybrid
vyvoj :-) ano, jdeme do toho, je to drahe, je to neefektivni, neni to funkcni, ale VYPADA TO BOMBA V KATALOGU ;-)
14. 11. 2012 14:40
Re: A co na to TOP gear ?
KERS v F1 stoji 6mil euro za jednotku. Takze zadne pockejme uvidime... Bud si das do GT86 za 6 mega euro opravdovy a funkcni KERS hodny toho jmena, ktery tomu ma sanci pomoct, anebo tam das neco uplne jineho, blivajz jako se dava do Lexusu, Priusu a podobnych SRA**K a je na tuty , ze to bude fungovat jako v CR-Z ... dostanes "sportak", jehoz hlavnim rysem bude zrychleni 0-100 za 11 sekund, pomerne nezajimave jizdni vlastnosti, ale soudruzi z Bruselu te poplacaji po zadech. Tady podle me cesta nevede. tristni prodeje CR-Z kde vyrobce musel slevit o tretinu a stejne se to nekupuje myslim mluvi jasnou reci.

odkazy:
Mercedes had upped the price of its 2011 KERS, said to be 4 kg lighter, to €6 million
[odkaz]
CR-Z slevnene o 200 tisic KC
[odkaz]
13. 11. 2012 20:13
Re: A co na to TOP gear ?
No ja kdyz se podivam na vysledky spotreb Priusu a Aurisu, tak mi to prijde jako dost slusne efektivni (znatelne uspornejsi nez benzin - asi o dva litry a o neco uspornejsi nez nafta - cca pul litru az litr). To, ze u GT86 nevidim az tak velky smysl jako u Priusu, jsem zminil, tak nevim, proc mi to vycitas :-) Otazkou ale je, jak bude vysledek pracovat, kopie tehoz, co se pouziva v Priusu, to asi nebude. Ostatne uz tu bylo zmineno, ze KERS ve F1 funguje docela dobre, mozna to bude neco v tom smyslu. Zatim nevime jak to bude, tak to neodsuzujme.