Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Land Cruiser přijíždí s novým turbodieselem 2.8 D-4D

David Bureš
Diskuze (12)
Nová vznětová dva osmička střídá dosavadní třílitr. Ve srovnání s ním má o 10 kW nižší výkon.

Toyota Land Cruiser se na začátku roku 2014 dočkala inovovaného vzhledu. Letos si japonská automobilka pro tento offroad připravila další inovaci, pod kapotou se objeví nově vyvinutý vznětový čtyřválec 2.8 D-4D.

Motor o objemu 2.755 cm3 poskytuje maximální výkon 130 kW při 3400 otáčkách, což je o 10 kW méně než u dosavadního agregátu 3.0 D-4D.

V případě kombinace se šestistupňovým automatem turbodiesel nabízí až točivý moment 450 N.m, který je dostupný mezi 1600 a 2400 otáčkami. Už v 1200 otáčkách je přitom k dispozici 370 N.m. Při spárování s manuálem klesne točivý moment na 420 N.m, což je stejně jako u odcházejícího třílitru.

V obou případech 2.8 D-4D potřebuje v normovaném kombinovaném cyklu 7,4 litru paliva na 100 kilometrů. To je o 0,7 litru (0,8 litru v případě manuálu) méně než u předchůdce.

Nový motor se čtyřmi ventily na válec a vstřikováním typu common-rail je přeplňován turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Kvůli splnění emisní normy Euro 6 ve výbavě nechybí vstřikování močoviny (systém SCR).

Konstruktéři se při vývoji nového agregátu zaměřili na snížení jeho hmotnosti. Proto jednotka používá o 30 % menší turbodmychadlo než předchůdce, proto je hlava válců tenčí. Mechanické tření pak snižuje vysoce účinná vakuová pumpa, speciální ventily nebo rozvodový řetěz.

Vedle nového turbodieselu využívá inovovaný Land Cruiser novou šestistupňovou samočinnou převodovku s obchodním označením 6 Super ECT, která střídá dosavadní pětistupňový automat. Nová převodovka byla navržena především s ohledem na snížení spotřeby paliva. Z toho důvodu je přívod paliva při brzdění automaticky zastaven. Převodovka se také snaží maximálně brzdit motorem.

Dosavadní čtyřlitrový zážehový šestiválec v nabídce Land Cruiseru zůstává. Nadále nabízí výkon 207 kW a točivý moment 385 N.m. Také v tomto případě však dosavadní pětistupňový automat střídá nová převodovka 6 Super ECT, která normovanou spotřebu motoru pomohla srazit o 0,2 litru.

Toyota Land Cruiser – technické údaje
Motor2.8 D-4D2.8 D-4D4.0 Dual VVT-i
Zdvihový objem [cm3]275527553956
Válce/ventily4/44/46/4
Největší výkon [kW/min]130/3400130/3400207/5600
Točivý moment [N.m/min]420/1400-2400450/1600-2400385/4400
Převodovka6M6A6A
Max. rychlost [km/h]175175175
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,112,710,9
Komb. spotřeba [l/100 km]7,47,410,6

David Bureš
Diskuze (12)
Avatar - tomtoylc
1. 10. 2015 12:12
LC
pre ,,odbornikov,, ... LC boli vždy auta do terenu a inak tomu nie je ani teraz a preto ako jeden z posledných ma tuhý rám, zadnu tuhu napravu a spolahlivý niekolko generacii overený 4 válcový motor ,,typu - traktor,, ako hovoríte ... toto auto je celkovo postavene tak, že je schopné prejsť určitý terén a po menších / väčších upravach sa možete ,,pustit aj do väčšieho dobrodružstva,, ... aj taký hlavný ,,rival,, LC - Discovery 4 toho už toľko s ,,offroadom,, spoločné nemá ... toytoa proste vsádza na tradiciu a to sa mi páči akurát s tým dizajnom to trochu preháňajú (predna maska chladiča)
Avatar - tomtoylc
1. 10. 2015 12:02
Re: Spíš by mě zajímal motor.
motor z hiluxu ? odjakživa majú Hilux, 4Runner a LC spoločné motory dokonca sa montovali aj do dalších modelov
Avatar - tomtoylc
1. 10. 2015 12:00
Re: sláva
ten ho dostal taktiež, minulý týžden tu bol článok ;)
30. 9. 2015 21:01
Re: Spíš by mě zajímal motor.
Díky, ten článek bych si opravdu rád přečetl. Odborník na auta bohužel nejsem, u LC120 (do prodeje 2003) bych tento motor zkousnul, ale LC150 mě ten traktor nemile překvapil. Jinak ty auta vypadají uvnitř v kůži luxusně, výbava taky není špatná. Otázkou kolik se jich v Evropě prodá. Možná proto aby se v Evropě prodalo aspoň něco, tak tam dali motor z HILUXU - protože Evropa chce naftu. A komu se nelíbí nafta ať si koupí benzín. Možnost volby tady je.
30. 9. 2015 19:40
Re: Spíš by mě zajímal motor.
Byl o tom nějaký článek ve Světu motorů. Proč to auto nemělo xenony, proč jenom pětistupňový automat, proč čtyřválec. Už si to nepamatuju. Ale kupodivu to (prý) nebylo kvůli tomu, že by to neuměli:)
Do 200ky se dává osmiválec a je to taky auto do terénu...