Toyota jako odpověď na Nismo připravuje vlastní sportovní značku
Toyota Motorsport GmbH (TMG) o sobě dává v poslední době docela vědět. Hodně rozruchu vyvolala studie Lexus LS TMG Edition a v souvislosti s ní se hovořilo o možnosti, že v německu sídlící závodní oddělení Toyoty, které vyvinulo i hybridní Le Mans prototyp, bude ladit sportovní verze celé řady masových modelů.
Diskuze na toto téma se nyní rozhořela i na frankfurtském IAA, kde Toyota představila studii Yaris Hybrid-R. Tu sice TMG nestavělo a Toyota (vcelku střízlivě) tvrdí, že jde jen a pouze o koncept, v souvislosti s ním ale výkoný viceprezident evropské Toyoty Karl Schlicht prohlásil, že japonská automobilka potřebuje kolekci sportovně laděných modelů.
Podle jeho slov v Toyotě "existuje chuť dělat důvěryhodné výkonné vozy" a pro ně se přímo nabízí označení TMG, které nejen dobře zní, ale současně demonstruje spojení takových aut se sportovními aktivitami značky. Schlicht ovšem odmítl komentovat, jaké modelové řady by edice TMG měly dostat a znám není ani časový horizont, kdy by k tomu mělo dojít, ovšem vzhledem k současným aktivitám konkurenčního Nismo by to asi mělo být spíše dříve, než pozdě.
Schlicht také potvrdil, že se "zvažuje" návrat modelu Supra, což je ovšem hodně opatrný postoj, protože vývoj tohoto vozu v kooperaci s BMW je už oficiálně potvrzená věc. Boss Toyoty také dodal, že je stále ve hře otevřená verze modelu GT 86.
Pokud ovšem budeme číst mezi řádky, vzhledem k existenci modelu Yaris Hybrid-R a Schlichtově "upovídanosti" není vůbec vyloučeno, že výkonné TMG modely bude charakterizovat hybridní pohon. Vytvořila by se tak jedinečná image těchto modelů s jasným vztahem k současným hybridním závodním aktivitám Toyoty v Le Mans a od příštího roku i v Super GT. Dalším dílem do této skládačky je i úplně čerstvá informace, že Toyota chystá výkonnější verzi GT 86, kde se o porci koní navíc postará právě elektromotor.
O něco jízdně atraktivnější by ovšem mohly být i běžné masové modely značky. Zajistit by to měla nová platforma TNGA (Toyota New Global Architecture), která bude tužší, s nižším těžištěm a umožní posádce sedět blíže silnici.