Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius Plug-In v USA výrazně zlevnila. U nás se nic nemění

Michal Fokt
Diskuze (21)
Po Japonsku je USA dalším státem, kde dochází k citelnému zlevnění hybridní Toyoty Prius. Může za to silný tlak konkurence, jenž ovšem bohužel v Evropě zatím chybí.

V Japonsku se to v současnosti hybridními auty doslova hemží a pomalu začínají být dominantní silou na trhu, což se vcelku logicky projevilo i na snížení jejich ceny. Stále konkurenčnější prostředí se začíná projevovat ale i v USA. Tamní zastoupení značky Toyota oznámilo, že vůz Prius Plug-In modelového roku 2014 bude levnější, než ten stávající a to tak, že poměrně významně.

Cena šla dolů až o 4620 dolarů, což je zhruba 90 tisíc korun. O tuto sumu je levnější top verze Prius Plug-In Advanced a představuje zlevnění o 11,7 %! Standardní verze "do zásuvky" zlevnila o 2010 dolarů, což dělá 6,3% pokles. Když si k tomu připočtete ještě vládní dotaci 2500 dolarů a pokud byste žili v Kalifornii, tak dalších 1500 dolarů, dostanete tohoto plug-ina v USA "skoro zadarmo".

Jinými slovy - v případě, že by zlevnil v České republice Prius Plug-In stejným způsobem, začínal by místo 909 900 korunách na nějakých 853 tisících. Jenže v Česku Toyota konkurenční tlak Nissanu Leaf a Opelu Ampera/Chevroletu Volt nevnímá a patrně je spokojena i s prodejními čísly, nemá prozatím v úmyslu cenu tohoto modelu upravovat. Navíc zde žádná vládní podpora této techniky neexistuje. Skutečná ekologie tedy zde i nadále zůstává poměrně drahá.

Michal Fokt
Diskuze (21)
Avatar - Dylan McKay
20. 10. 2013 14:37
Re: Ekologie?
Na internetu se občas objeví nějaká "zaručená" studie. Spíš to ale připomíná tu starou pravdu, že se netopýr zacuchává do vlasů... ;-)
19. 10. 2013 19:04
Ekologie?
Nemám rád ekologické demagogy, kteří vidí jen finální produkt - úhledně zabalenou baterii v hybridu. Odmítají vidět, co předcházelo výrobě této baterie. Že se při ní muselo použít louhování rtutí která je, jak víme, prudce jedovatá. Tato rtuť společně s dalšími těžkými kovy se vyplavuje v ohromném množství do řek a dále do oceánů. Dostává se do potravních řetězců. Způsobuje hromadné vymírání a u lidí neléčitelná onemocnění. Na ekologické normy se kašle, nejsou peníze, protože zákazník chce svoje ekologické auto co nejlevněji.
A to vše se děje jen proto, aby si pár pozérů mohlo blahopřát, jak jsou super ekologicky uvědomnělí a jak šetří planetu.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
18. 10. 2013 08:56
Re: v CR
výroba baterek v JAPAN JIH KOREA profi továrně není velká eko zátěž [odkaz] a chudým indiánům v Bolívii to taky neublíží, kdežto nám nebudou JEDOVATÝ DIESELY VE MĚSTĚ NA ULICI CHRLIT JEDY POD NOS K DÝCHÁNÍ = ASTMA, ALERGIE, LEUKÉMIE, RAKA [odkaz]
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
18. 10. 2013 08:50
Re: v CR
až nebudeš moct dejchat a půjde do tuhýho změníš názor, vsaď se [odkaz]
18. 10. 2013 08:39
Re: v CR
A mimochodem, elektromobilům a hybridům velice fandím, zejména do měst téměř ideální, nelíbí se mi však tvůj až fundamentalistický postoj a prosazování svého.