Toyota Prius+: Vyhlazení vrásek pro sedmimístný hybrid

 

Toyota neustále inovuje svoje modely. Někdy více, někdy méně. Stranou zájmu tentokrát nezůstalo hybridní MPV Prius+.

Hlavním důvodem, proč je tohle auto v rodině Priusů, je pochopitelně marketing. I když svého známějšího, menšího a staršího sourozence v mnohém připomíná. Ono kladné znaménko má ve svém názvu pouze evropská verze, americká nese písmenko v, a japonská α. Od výstavní premiéry v Ženevě 2011 uplynula už poměrně dost dlouhá doba, je tedy čas na drobné stylistické změny. A nejsou zas tak nevýrazné, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Maska chladiče trochu zdrsněla, mřížka v ní je aktuálně tmavá místo dřívější chromované. Hlavní světla mají ještě o něco komplikovanější tvary než dříve, směrem k masce se protáhla. Bezprostředně na ně navazují větrací otvory v nárazníku, které vedou svisle dolů a obsahují i diody pro denní svícení, ale už zde nejsou směrová světla. Střední část nárazníku je nyní lakována tmavou kovovou barvou a na jejím horním okraji se nachází další chladicí štěrbina. Toyota opět vyznává jednotný styling aktuálních modelů. Z bočního pohledu zůstalo vše při starém, vzadu najdeme prakticky jen novou grafiku koncových světel a opět černý spodek nárazníku, který doznal i tvarových úprav kvůli aerodynamice, jedná se vlastně o difuzor. Zákazníci mohou také volit z dvou nových barev karoserie: Dark Sherry a Attitude Black.

A jak vypadá interiér modernizované verze? Největší změnou jsou dva širší výdechy ventilace ve středu palubní desky pod digitálními přístroji místo dřívějších tří menších. Nový displej palubního počítače s úhlopříčkou 4,2 palce se ovládá tlačítky na volantu. Kromě tradičních údajů (hodin, spotřeby paliva, ujeté vzdálenosti a dojezdu) zobrazuje i informace o hybridním systému a radí řidiči, jak jezdit ekonomicky. Za to ho odměňuje známkami. Změnila se povrchová úprava některých ovladačů. Systém Toyota Touch 2 s bezdrátovým připojením a zadní kamerou je nyní standardem. Lze jej rozšířit o navigaci včetně nezbytných dopravních informací, zobrazování 3D objektů a dalších online služeb, jakož i hlasového čtení SMS zpráv. Výbava byla dále rozšířena o elektrické nastavení sedadel a přední loketní opěrku. V nabídce bude i parkovací pomocník, asistent rozjezdu do kopce a nouzové brzdění, při kterém se rozsvítí všechna varovná světla.

Toyota však zapracovala i na ovladatelnosti a podvozku, konkrétně tlumičích. Více informací však zatím nesdělila, takže netušíme, zda jsou tak výrazné jako v případě Yarisu. Zlepšilo se také odhlučnění prostoru pro zadní pasažéry. Připomeňme, že Prius s doplňkovým plusem zůstává jediným sedmimístným hybridem na evropských trzích.

Systém s kombinovaným výkonem 100 kW splňuje emisní normu Euro 6. Zážehový čtyřválec objemu 1,8 l nabízí sám o sobě 73 kW a podporuje jej v činnosti elektromotor se 60 kW. Ten je napájen lithium-iontovými články. Zrychlení z klidu na 100 km/h mu tak trvá 11,3 s a na dálnici se rozjede na více než dostatečných 165 km/h. Kombinovaná spotřeba dle evropských norem činí 4,1 l/100 km, takže hodnota ostře sledovaných emisí CO2 spadla pod hranici 100 g/km, je ještě o čtyři gramy menší.

JAKE.AUTO.CZ: Toyota Prius v (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Komunisté o odvolání Filipa po volebním debaklu hlasovat nebudou Komunisté o odvolání Filipa po volebním debaklu hlasovat nebudou

Ústřední výbor KSČM nebude jednat o možnosti odvolání…

Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard

Výdaje na platy zaměstnanců státu by měly v příštím roce…

O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček

Předseda ČSSD a vicepremiér Jan Hamáček nechce, aby širší…

Uber se pouští do agenturního zaměstnávání Uber se pouští do agenturního zaměstnávání

Společnost Uber nechce nabízet jen levné svezení, ale i…

 
Zdroj: Toyota

Štítky Toyota Hybrid MPV

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

 



Toyota Prius+: Místo nové generace zatím jen facelift Toyota Prius+: Místo nové generace zatím jen facelift

Výraznými úpravami prošlo hybridní MPV od Toyoty loni,…

 Modernizovaná Toyota Prius+ v Česku stojí od 849.900 Kč Modernizovaná Toyota Prius+ v Česku stojí od 849.900 Kč

Sedmimístná Toyota Prius+ prošla modernizací. Dostala…

 



 
Kvalifikace motocyklové VC Japonska 2018: Nejrychlejší Dovizioso,  Bagnaia a Rodrigo

Kvalifikace motocyklové VC Japonska: Dovizioso Nejrychlejší

Dnes 09:20

Kvalifikační souboje na VC Japonska silničních motocyklů vyhráli v jednotlivých kubaturách Andrea Dovizioso (MotoGP), Francesco Bagnaia (Moto2) a Gabriel Rodrigo (Moto3).




Blesk.cz

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez Vilhelmové! Proč zase chyběla?

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez…

Tleskalo mu celé karlínské divadlo, svůj triumf si Vojta Dyk (33) ale vychutnal jen napůl. V hledišti mu drželi…

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho získat? Radily odbornice na Horké lince Blesku

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho…

Více peněz potřebným, ale také přísnější pravidla! Tak začátkem letošního roku stát nově nastavil pravidla pro…

 

iSport.cz

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Hledá pro Slovácko trenéra na delší dobu. Taky se snaží narovnat zaseklou komunikaci mezi hráči a realizačním…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na televizní obrazovce

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na…

Pořady o vaření už nejsou takovou sázkou na jistotu. Samotný fakt, že se před kamerou bude vařit, není zárukou…

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla jsou příliš přísná

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla…

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků…