Toyota Setsuna: Dřevěný okamžik

 

Dřevo bývávalo součástí automobilů od prvopočátků, vlastně už od vozů bez koní, které ještě neměly ani motor. Toyota hlásí návrat tohoto přírodního materiálu.

Dřevěné kostry rámových karoserií začaly v 50. letech minulého věku houfně vytlačovat ty samonosné, archaismus v podobě britských Morganů budiž výjimkou. Případně pak rovněž ocelové trubkové konstrukce. V současnosti se pravé dřevo používá vlastně jen u luxusních aut v interiérech. Konstrukci dominuje ocel, i ta vysokopevnostní, hliník a u dražších vozů včetně supersportů uhlíková vlákna.

Toyota ale představí na Design Weeku v Miláně 11. dubna dosti nekonvenční koncept Setsuna. Jediná dosud zveřejněná fotografie ukazuje dvoumístný roadster v retro stylu s oddělenými blatníky. Půvabné, až roztomilé miniautíčko, které trochu připomíná malou loď, měří na délku pouze 3030, do šířky 1480 mm a je díky větrným štítkům místo čelního skla jen 970 mm nízké. Setsuna znamená v japonštině okamžik. Paradoxně má dřevěný pseudosporťáček symbolizovat předmět, který se v rodině dědí z generace na generaci, je o něj s láskou pečováno a léty nabírá na hodnotě. V interiéru, jehož snímky zatím neznáme, proto najdeme „měřič času“, který ukazuje rovnou celá staletí.

Vnější panely karoserie jsou vyrobeny z cedru, ale auto má i dřevěný rám, na něj posloužila zase bříza. Podvozek disponuje rozvorem pouhých 1700 mm. Stromy pocházely z domoviny Toyoty a největší světová automobilka využila při stavbě a konečné montáži tradiční truhlářskou techniku okuriari. To znamená, že jednotlivé části do sebe přesně zapadají včetně rudých sedadel do podlahy. Konstruktéři nepoužili žádné šrouby, případně dokonce hřebíky. Vedoucím projektu byl Kenji Tsuji. Celý vůz obepíná stříbřitý (nejspíše hliníkový) pás, jehož součástí jsou i všechna světla. Do série má tahle kreace pochopitelně hodně daleko, jde o designové cvičení.

Ona Setsuna nejen klasicky vypadá, ale i poháněcí soustava je retro. O pohonné jednotce Toyota prozradila pouze to, že jde o elektromotor. Podle internetové verze magazínu Forbes jej napájí šest olověných článků, které vystačí na pouhých 26 km jízdy. Maximální rychlostí 45 km/h se dřevěná toyota pro dva vyrovná padesátkovým skútrům a drahým mikroautomobilům teenagerů. Důležité je to, že jde o funkční vzorek a nikoli pouhou maketu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Zdroj: Toyota, Forbes

Štítky Toyota Roadster

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt jako v sumu, řekl Wenger

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt…

Emoce v neděli plány na hřišti i v zákulisí. Příliš hlasité oslavy hráčů Manchesteru City po výhře nad městským…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…