Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Supra: Koncept páté generace uvidíme možná už v Detroitu

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Spekulací ohledně návratu sportovních modelů Toyoty bylo už hodně. Tou poslední je fakt, že koncept nové Supry bychom měli vidět v lednu v Detroitu!

Přehlídka v hlavní městě amerického automobilového průmyslu je vždy první velkou akcí roku. Takže proč se nepředvést zrovna tam? Navíc Severní Amerika je pro Toyotu velmi důležitým trhem.

Víceméně zaručené zvěsti o návratu Supry se objevují v médiích minimálně několik měsíců. Už v srpnu šéf prodeje pro USA Kazuo Ohara prohlásil, že „...nástupce Supry je jednou z možností, které máme.“ Ano, vývoj probíhá, koneckonců, nebyl jediným, kdo ho připustil. V poslední době se o něm zmiňovali i další vysocí manažeři Toyoty. Jiní ale tuto záležitost komentovat odmítli.

Nyní to však vypadá tak, že studii v pořadí již páté Supry uvidíme v lednu na detroitské NAIAS (North American International Autoshow). V minulosti se Toyota blýskla konceptem FT-HS, ten byl představen také na stejném místě, ale již v roce 2007. Pak přišla obří krize, která prodeje nových aut v USA zdecimovala. Prezident Toyoty Akio Toyoda však stále touží po tom, aby se značka zbavila své „usedlé“ image a co jiného by jí mohlo pomoci než sportovní model?

Předseda představenstva japonské společnosti Takeshi Uchiyamada prohlásil, že nový model bude výkonným sporťákem, který je srovnatelný s poslední Suprou. V příští generaci očekávejme zcela určitě hybrid, jak moderní doba velí. Celkovým výkonem přes 400 koní (294 kW) se může směle postavit chystané Hondě NSX. Kombinace zážehového agregátu a elektromotoru je tedy víceméně jistá. Předpokládá se použití přeplňovaného čtyřválce objemu 2,5 l, ale prodej by měl být zahájen až v roce 2017, což je ještě poměrně dlouhá doba. No, nechme se překvapit....

V současnosti nabízí japonská automobilka pouze menší kupé GT86, které vyvinula ve spolupráci se Subaru. Není žádným tajemstvím, že v současnosti je partnerem (nejen) v této oblasti německé BMW. Šéfinženýr projektu 86 Tetsuya Tada přiznal, že byl požádán o to, aby uvedl do života nástupce Supry co nejdříve. Nemusíme příliš spekulovat o tom, zda legendární jméno zůstane zachováno. Nepoužít ho by byl pro Toyotu určitě velký marketingový risk.

Toyota Supra byla v prvních dvou generacích součástí modelové řady Celica. Pak se osamostatnila. Podrobněji jsme o její historii psali zde. Kromě ní se spekuluje také právě o návratu menšího kupé a dokonce i MR2 s motorem před zadní nápravou.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
9. 12. 2013 16:01
Re: hmmm,
To jsem měl taky napsáno v techničáku-Celica Supra.Mělo to kolem 170k a připadalo mi to jako raketa,dívky před branami diskoték byly okouzleny a svět mi ležel u nohou,sice to moc nebrzdilo,řízení bylo asi tak tisíckrát pomalejší a tupější než u Jeepu G.CHerokee,ale byl jsem šťastný jak blecha,ovšem jen do té chvíle,než mi praskla hlava válců.To pak byla naprostá tragédie a auto jsem prodal za pár šupů. >:D
9. 12. 2013 15:47
Re: hmmm,
No ona to nejdříve byla Celica Supra, ale pak ji začali označovat jen Supra. To nic nemění na faktu, že by zde měla být ucelená řada s GT86, jako základním hravým nástrojem pro mladé, Celica jako alternativa třeba k WRX a pak ultimativní Supra, která by mohla konkurovat nové NSX. Problém je, že NSX je prostě tak trochu jiné auto.
9. 12. 2013 15:44
Re: Nádhera
Zcela určitě. Zajímavé je, jaké výkonové úpravy z dřívějšího 2,5 litrového a později z třílitrového šestiválce šly také díky dvěma turbům dostat. Na internetu jsou vidět kousky s výkonem přes tisíc koní.
Avatar - Choochoo
9. 12. 2013 14:58
Re: hmmm,
Zadni sloupek se sanim vypada jak obslehly z noveho NSX, coz ale nemeni nic na tom, ze japonci jsou oproti evrope designove nekde jinde ;-) Asi jak rikas ve 23.stoleti

Zadek vypada hodne dobre, zadna tuctova evropska krabice :yes:

Jinak to smele srovnani s NSX s 3,5l Biturbem a 3 elektromotory s celkovymi cca 550 konma(500-600) je trochu mimo, ale jiste to bude hodne dobre auto.
9. 12. 2013 14:51
Toyota Supra & LED
Zaprvé, tato Supra jako koncept vypadá opravdu nádherně. Moc se mi líbí. Vzpomínám na své červené oči, zásobované čas od času kapkami, kterak skenují krajinu v Need For Speed, kde si Supra zajezdila vedle Hondy NSX, Mazdy RX7 nebo monster jako byl Viper. To vše jsem pařil ještě na 3DO konzoli od Panasonicu, kterou skoro nikdo nepamatuje.
A když už jsem trochu Off Topic, tak mi dovolte malou poznámku. Myslím, že budoucnost patří LED diodovým světlům. A až se stanou běžnou součastí standardní výbavy luxusního nebo supersportovního segmentu aut, pak nastane, domnívám se, docela mazec v perech designérů předních světlometů. Dnes je to stále velké zakulacené, protažené až někam ke dvěřím, ale Supra tady jasně ukazuje, že světla nemusí být jen objemná, ale mohou být i tenká jako žiletka. No, čeká nás zajímavá budoucnost. Když to srovnám třeba se světly starých Mercedesů E třídy...
;-)