Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota v Ženevě 2008

Vitek
Diskuze (1)
Vůz poprvé představený jako studie iQ na loňském autosalonu ve Frankfurtu se dostane do výroby koncem roku 2008. Mezi kompaktními vozy do města se iQ prezentuje jako revoluční dopravní prostředek.

iQ

Do vozu kratšího než tři metry se poprvé mohou pohodlně usadit až tři dospělí cestující a ještě zbude dost místa pro dítě nebo zavazadla. Prostornost vozu iQ je podle Toyoty výsledkem důmyslné stavby karoserie, která vznikla díky šesti technickým řešením zaměřeným na úsporu místa. Ta jsou navzájem úzce provázána a společně "znamenají ve vývoji vozů Toyota revoluci". Automobil iQ je inspirován prvky japonského designu a současně představuje možnost přepravy šetrné k životnímu prostředí.

Toyota iQ se velikostně zařadí pod kolínské Aygo. S délkou těsně pod 3 metry (2985 mm) je zatím jeho jediným konkurentem Smart ForTwo. S celkovou délkou kontrastuje rozvor přesně 2 metry a velká 16palcová kola, což znamená minimální převisy. Při návrhu auta bylo použito několik prostorově úsporných řešení. Plochá palivová nádrž se nachází v podlaze. Nová konstrukce diferenciálu umožňuje posunout přední kola co nejvíce dopředu – proti řešení použitému v Yarisu se podle Toyoty prostor pro cestující prodloužil o 10 cm. Podobný účel má zmenšený kompresor klimatizace a jednotka topení i převodka řízení umístěná v motorovém prostoru výš než je obvyklé.

Uvnitř vozu se díky asymetrickému designu palubní desky ve dvou řadách sedadel usadí tři dospělí a jedno dítě. Navíc středová konzola ve tvaru písmene V se směrem dolů zužuje. Opěradla předních sedadel mají tloušťku pouze 40 mm, což opět přispívá k většímu vnitřnímu prostoru. Výroba iQ se rozeběhne na konci tohoto roku, příští rok by se mělo vyrobit 100 tisíc kusů. V nabídce budou dva blíže nespecifikované benzinové motory (chybět zřejmě nebude tříválec 1,0 12V z Ayga a Yarise) a jeden turbodiesel. Díky nízké hmotnosti a aerodynamickému tvaru by se měly emise CO2 pohybovat kolem 100 g/km. Toyota očekává zisk pěti hvězdiček v testech Euro NCAP.

Urban Cruiser

Toyota už jednoho Land Cruisera má - do terénu. Studie Urban Cruiser, která je vystavována na ženevském autosalonu, je určena do městské džungle. O této studii jsme se na AUTO.CZ již zmiňovali. Jde o produkt studia ED2, což je evropské centrum designu Toyoty. Studio sídlí v jižní Francii a tento projekt konkrétně vedl šéfdesignér Elvio d’Aprile.

Urban Cruiser je představa Toyoty, jak by mělo vypadat malé městské SUV. Sériový model by mohl být pokrevním bratrem malého Daihatsu Terios, jak jsme už dříve informovali. Není důležité, co je pod kapotou (Toyota to ani nezveřejnila, stejně jako žádná jiná technická data), u tohoto modelu jde hlavně o designové ztvárnění exteriéru i interiéru. Konkrétně design interiéru byl údajně inspirován designem moderního nábytku.

BM


Vitek
Diskuze (1)