Toyota Yaris Sedan je... ošklivější Mazda 2
Přestože je Toyota velmi silným hráčem s širokým portfoliem vlastních modelů, nebrání se ani spolupráci s konkurencí. Továrna TPCA v Kolíně, chrlící Ayga a odvozené modely PSA, je toho jasným a už nikoli ojedinělým důkazem. Japonský gigant nepovažoval za nutné komplikovat si život vytvářením sedanu na bázi hatchbacku Yaris, současně si však je vědom, že existují trhy, kde by se pár takových aut prodat dalo.
Spojil tedy své síly s Mazdou a nechává si od ní vyrábět Yaris Sedan, což není Yaris, ale čtyřdveřová Mazda 2. Malá japonská značka tak Toyotě dodává hned dva téměř identické modely. Mazda 2 byla nejprve použita jako základ pro vůz Scion iA, jenž v rámci rebrandingu dostal novou příď se šestiúhelníkovou tlamou, novou kapotou a světlomety. A tento vůz nyní ve verzi pro Kanadu vyměnil logo Scion za Toyotu. Spolupráce obou značek tedy zjevně bude probíhat na více frontách.
Interiér vozu je naprosto identický s Mazdou 2 i iA, sdílí se dokonce i volant, jenž pouze mění emblémy. (Ne)překvapivé je, že vozy všech tří značek mají dokonce stejný design kol, prostě snižování nákladů, že by i u VW bledli závistí. K pohonu Yarisu Sedan slouží atmosférická patnáctistovka Skyactiv, ta je však oproti evropským zvyklostem vyladěna na 79 kW, přičemž je zkombinována se šestistupňovým manuálem nebo automatem se stejným počtem kvaltů.