Mazda a Toyota chtějí rozšířit spolupráci
Mazda a Toyota plánují rozšířit svoji spolupráci o sdílení další techniky. O jednáních mezi oběma japonskými výrobci na toto téma informovala zpravodajská agentura Reuters s odvoláním na zdroje seznámené s daným jednáním.
Obě automobilky mají té druhé poskytnout techniku, na kterou se zaměřují. Zatímco Toyota chce s Mazdou sdílet palivové články, které se objevily v modelu Mirai, Mazda dodá úsporné motory (zážehové i vznětové) známé pod označením SkyActiv.
Toyota na začátku roku uvedla, že patenty z oblasti vodíkových automobilů zpřístupní k volnému použití, aby tímto krokem urychlila vývoj těchto vozů. Toyota však může Mazdě nabídnout nejen patenty, ale také své zkušenosti s výrobou takových aut, vždyť Mirai se má stát prvním globálním osobním vozem s pohonem na vodík.
Pro Mazdu má pak spolupráce s Toyotou smysl v tom, že jakožto menší výrobce nemá takové finanční zdroje na vývoj moderní techniky. Mazda si chtěla vodíkové články vyvinout sama, sdílením techniky s Toyotou ale výrazně ušetří.
Představitelé obou značek zatím své plány na rozšíření spolupráce oficiálně nekomentovali. Japonský ekonomický deník Nikkei však tvrdí, že obě společnosti chtějí dospět k dohodě již v blízké době.
Toyota a Mazda spolupracují už v současnosti. Mazda nyní může používat hybridní techniku Toyoty, na domácím japonském trhu prodává od loňského roku model 3 Hybrid. Na oplátku zase Mazda začíná vyrábět ve své mexické továrně malý sedan Scion iA, což je přeznačkovaná Mazda 2 sedan s logy značky, kterou Toyota cílí na mladé americké zákazníky.