TPCA: nová generace miniaut v Kolíně od května 2014
Situace kolem výroby automobilů v Kolíně nebyla v posledních letech zrovna růžová. Vozy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 nevyvolaly takový zájem trhu, jaký výrobci očekávali po slušném startu v prvních třech letech, způsobeném do značné míry šrotovným v řadě evropských zemí (tehdy Kolín vyráběl přes 330 tisíc vozů). Vloni ale roční produkce spadla na 215 tisíc ročně, došlo k propouštění a zkrácení pracovního týdne a na podobné úrovni se bude výroba držet i letos, byť jsou jisté náznaky mírného zvýšení produkce v tomto již sedmém roce výroby "rodinky Aygo". Tento vývoj však každopádně vyvolal otázky ohledně budoucnosti továrny.
Ukončit výrobu v nově vybudovaném závodě po jedné generaci vozu by sice nedávalo smysl, ale automobilky už musely v rámci šetření učinit i bolestnější rozhodnutí, takže se takový radikální krok nedal zcela vyloučit. Toyota ani PSA sice oficiálně výrobu nové generace Aygo & spol. nepotvrdily, prototypy nového minivozu se ale již testují a kolínskou produkci (pochopitelně neoficiálně) potvrdila řada dodavatelů.
Nová generace kolínských trojčat se představí s největší pravděpodobností v březnu příštího roku v Ženevě a jejich výroba se v Ovčárech rozeběhne prakticky za rok - v květnu 2014. Minimálně na dalších 6-8 let má tedy třetí největší česká automobilka své jisté a vzhledem k tomu, že ještě za existence druhé generace "kolíňat" by mohla odeznít ekonomická recese, mohla by být výroba aut v na Labi zajištěna i z dlouhodobého pohledu.
I přes pokles výroby v Kolíně a ekonomickou recesi v Evropě autoprůmysl v Česku vloni zvýšil export o 8,5 % a to především díky vývozu mimo země EU, zejména pak do Ruska. Výroba automobilů v Česku přímo zaměstnává více než 110 tisíc lidí a podílí se na průmyslové produkci země už 23 % a na HDP přibližně 8 %.