Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Třetí generace Mini bude mít až deset modelových variant

Třetí generace Mini bude mít až deset modelových variant

Třetí generace Mini bude mít až deset modelových variant Zdroj: acz

Diskuze (0)
Technika chystané třetí generace novodobého Mini bude pro BMW dosti klíčová. Nejen že na její bázi vznikne nová jednička s předním pohonem, ale také až deset různých modelů britské značky.

Člen představenstva automobilky BMW Peter Schwarzenbauer, zodpovědný za značku Mini, prozradil portálu Automotive News Europe pár zajímavých informací, týkajících se třetí generace bavorákem postaveného Mini. Tedy znáte to - čím vyšší manažer, tím opatrnější a vyhýbavější odpovědi, nicméně pár hodnotných informací nakonec přece jen padlo.

Tou určitě nejzajímavější je, že Mini chystá, doslova smršť různých verzí tohoto stylového subkompaktu. Uvažuje se prý až o deseti různých variantách, nejméně by jich ale mělo být osm! Tak můžete zapojit fantazii a přemýšlet, do jakých segmentů trhu by Mini mohlo (po vzoru Fiatu 500) expandovat, Schwarzenbauer je odmítl konkrétně specifikovat a nechtěl se ani vyjadřovat k otázce, zda budou všechny současné verze zachovány. Ale patrně ne, pokud se nemýlím, hovoří se o tom, že zejména podivné Coupe je prodejní propadák.

Část produkce bude sjíždět z bývalé továrny Mitsubishi v Nizozemsku, Schwarzenbauer však říká, že k tomu dojde až v okamžiku, kdy dosáhne závod v Oxfordu maxima své kapacity. Tato nová fabrika má být zcela nezávislá na britské výrobě, bude zde tedy probíhat celý proces stavby, od výroby dílů, přes svařování karoserie a lakování až po finální montáž. Bude se tedy jednat už o třetí lokalitu, část produkce už nyní vzniká v Rakousku u Magna-Steyr, která by měla zůstat partnerem Mini i nadále. Maximální možná kapacita závodu Mini v Oxfordu bude po prováděném rozšíření 240 tisíc vozů ročně.

Dozvídáme se dále, že BMW pochopitelně nevyvíjelo své tříválce jen tak pro vlastní potěšení, právě tyto motory budou tvořit páteř nabídky nových Mini, šéf Mini ovšem ihned pro jistotu dodává, že zákazníci budou překvapeni, jak dobré tyto tříválce jsou. Nicméně si je značka vědoma, že řada zákazníků vyžaduje čtyřválce a byla by tedy chyba se soustředit pouze na I3. Čtyřválce tedy budou pro miníky zachovány.

Máme se prý také těšit na elektrické Mini, byť možnost čistého elektromobilu je nyní zatím ve fázi zvažování, ovšem provedení plug-in je naprosto jistá věc. V Evropě se ovšem prodá 59 % všech vozů značky s benzinovým motorem a celosvětově je to dokonce 76 %, takže tyto motorizace budou i nadále klíčové. V současnosti se prý také zvažuje prodej dieselové motorizace v USA.

Za zmínku stojí i fakt, že do obrovské Číny jde pouze 10 % produkce značky, což nepatří ke klíčovým trhům a proto se ani v dohledné době neplánuje produkce Mini v Číně. Takže to je asi od pana Schwarzenbauera všechno, těšte se na 18. listopadu a pokud vám to nestačí, připomínám, že zatímco oficiálně se všechno ještě tají, neoficiálně už se téměř všechno podstatné ví.

Začít diskuzi