Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tříkolka Peugeot 20CUP pro IAA s tváří 207

Ondřej Láník
Diskuze (31)
Nejnovější kreace francouzské automobilky má sice jen tři kola, ale na nestabilitu dětských tříkolek můžete rychle zapomenout.

Nejnovější kreace francouzské automobilky má sice jen tři kola, ale na nestabilitu dětských tříkolek můžete rychle zapomenout.

Pro letošní frankfurtský autosalon si Peugeot připravil jednak studii vzešlou ze třetího ročníku designérské soutěže, ale zahanbit se nenechalo ni vlastní designerské oddělění Peugeotu. První fotografie studie sportovní tříkolky poodhalují, jak by mohl vypadat nástupce Peugeotu 206, přinejmenším zepředu.

Koncept 20Cup bude v civilnější podobě použit automobilkou Peugeot k vývoji závodního speciálu. Z vystaveného exempláře bude výrobce přejímat základní rysy a řadu konstrukčních prvků.

Radikálně nízko položené těžiště a vpředu příčně uložený motor patří vozidlu s neobvykle rozloženou hmotou. Ta je totiž přenášena převážně předními poháněnými koly. Zadní jednoramenná náprava zatížená na minimum tento méně než 500 kg těžký automobil jen řídí. Vnější rozměry studie jsou 3,63 x 1,77 x 1,16 m, rozvor 2,31 m.

Optimálních aerodynamických parametrů je u konceptu 20Cup docíleno v přední části velkým otvorem sání motoru, který je vyveden do boku před přední kola. Ve spodní části má karosérie tvar, který plní funkci aerodynamického difuzéru a vyvíjí maximální aerodynamický tlak na přední nápravu.

V Peugeotu 20Cup slaví premiéru nový motor, který vzešel ze spolupráce skupiny PSA Peugeot Citroën a BMW Group. Benzinový čtyřválec s přímým vstřikováním, přeplňovaný turbodmychadlem, s šestnáctiventilovou technikou a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě jsme popsali již dříve. V prezentované verzi dosahuje maximálního výkonu 125 kW a největšího točivého momentu 240 Nm. Mechanická sekvenční šestistupňová převodovka se ovládá tlačítky umístěnými ve středu volantu.

Přední náprava je s dvojitým lichoběžníkovým uložením kol a nastavitelným příčným zkrutným stabilizátorem. Vzadu je jediné kolo upevněno ramenem odpruženým jednotkou pružina-tlumič, které zajišťuje velký rozsah odpružení.

Všechna kola jsou hliníková o rozměru 18’’. Přední pneumatiky mají rozměry 210/65 R18 a zadní 377/71 R18.

Tento dvoumístný vůz je vybaven hřebenovým řízením a multifunkčním volantem. V jeho středu jsou ovládací tlačítka automatické převodovky a dotykovou obrazovku s virtuálním obrazem, který je čitelný bez ohledu na polohu volantu. Obraz je na obrazovku přenášen podle úhlu natočení volantu, jejím prostřednictvím je možné aktivovat přední světlomety, může sloužit k asistenci řízení při sportovní jízdě, neboť zobrazuje příčné nebo podélné zrychlení vozu.

Ondřej Láník
Diskuze (31)