17.7. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Honda CR-V 1.6 i-DTEC: První jízdní dojmy

 

Hondě CR-V chyběl v Evropě malý diesel, ideálně s pohonem pouze předních kol. Zjistili jsme, jak si s ním rozumí na našich silnicích.

Trh s novými osobními automobily na tom v posledních letech není zrovna dobře, prodeje aut z kategorie SUV však rostou. Polovina z celkového objemu prodaných SUV jsou kompaktní SUV, přičemž celá třetina z nich má pohon předních kol a dieselový motor.

Polovina sem, třetina tam: důležité je, že v tomto segmentu jsou stále ještě peníze a Hondě se vyplatí vznětovou šestnáctistovku o výkonu 88 kW a točivém momentu 300 N.m do CR-V zastavět. Ano, je to ten samý agregát, určený výhradně pro Evropu, jaký najdete pod kapotou Civicu. Oproti vznětovému motoru o objemu 2,2 litru je 1.6 i-DTEC o 47 kilogramů lehčí, po redukční dietě, skládající se například i z odebrání pohonu všech kol a lehčí šestistupňové převodovky, má CR-V, dle údajů automobilky, hmotnost nižší o znatelných 116 kilogramů.

Speciálně pro motor v CR-V 1.6 i-DTEC byl vyvinut katalyzátor NOx pro motory s chudou směsí (Lean NOx Catalyst – LNC), který pomáhá snižovat emise NOx až o 30 %. Žádná močovina se nikam nedolévá, na druhou stranu je potřeba katalyzátor občas vypálit, což zvýší spotřebu.

TEST: Honda CR-V 2,2 i-DTEC – Geniálně univerzální

Oproti silnější dieselové verzi byl o milimetr zesílen zadní příčný stabilizátor a taktéž zadní vlečná ramena víceprvkového zavěšení byla zesílena. Vzhledem k úbytku hmotnosti byla snížena tuhost pružin a naopak trochu přitvrzeny tlumiče a silentbloky. Díky tomu se měly dynamické jízdní vlastnosti zlepšit, auto by mělo až hatchbackovsky poslouchat, zároveň se však měla o něco málo zhoršit schopnost podvozku filtrovat příčné nerovnosti.

Zatímco zlepšení jízdních vlastností musíme po krátké projížďce okolo Karlštejna potvrdit, snížení komfortu jsme si opravdu nevšimli. Ba naopak, s kolegou jsme až nechtěli věřit, že auto jede na osmnáctipalcových kolech. Samozřejmě, hodně dělá profil: 225/60 je na osmnáctku opravdu zřídkakdy vídaný balón, navíc lité kolo následně na autě vlastně ani jako osmnáctka nevypadá.

Auto je v zatáčkách hezky ovladatelné, vysoká pneumatika však téměř znemožňuje přesnější vnímání limitů, které se tak učíte spíše odhadovat. Honda CR-V 1.6 i-DTEC je rozhodně mrštnější, než výkonnější naftová verze, zadní náprava pečlivě drží zvolenou stopu a podvozek nerozhodí, ani když v zatáčce narazíte na nerovnosti.

Prostorný interiér nabízí velkorysý počet odkládacích prostor i dostatek místa ve všech směrech, evropští zákazníci se však budou podivovat nad krátkými sedáky. Naopak potěší je spotřeba nafty. A to nejen ta avizovaná, kdy automobilka naměřila 4,5 litru v kombinovaném cyklu: my jsme po kopcích kolem Berouna jezdili svižným tempem za sedm litrů na 100 kilometrů, což u 1541 kilogramů těžkého SUV není vůbec špatné.

Doporučujeme: Honda CR-V – Přehled a ceny výbav

Vznětová šestnáctistovka má příjemně hladký běh, kdyby Honda přidala ještě o malinko více tlumících hmot, bylo by na palubě jako v pokojíčku. Znatelně ožívá při 1.500 otáčkách, přičemž k otáčkám maximálního výkonu ve 4.000 min-1 není třeba motor hnát – za třemi a půl tisíci už vás nic světoborného nečeká a motor pomalu ztrácí příkladnou kultivovanost. Nejšťastnější je motor kolem tří tisíc otáček. Dálniční stotřicítka znamenala příjemných 2.500 min-1, samozřejmě na šestý převodový stupeň.

Honda s modelem CR-V 1.6 i-DTEC sází na jistotu: pokrývá významnou část trhu, ve které doposud neměla zastoupení. A nejenom pokrývá, nýbrž stává se okamžitě jedním z vůdčích hráčů. První vozy by na našem trhu měly být k prodeji v průběhu listopadu, cena je zatím neznámá. My odhadujeme, že se v základní výbavě S dostane pod hranici 600 tisíc Kč a bude za podobné peníze, jako benzinový dvoulitr (114 kW) s pohonem všech kol. Dávalo by to smysl.

Honda CR-V 2013 - technická data a české ceny
Motor2,0 i-VTEC2,0 i-VTEC2,0 i-VTEC2,2 i-DTEC2,2 i-DTEC1,6 i-DTEC
Převodovka6M 4x26M 4x45A 4x46M 4x45A 4x46M 4x2
Zdvihový objem [cm3]199719971997219921991597
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]114/6500114/6500114/6500110/4000110/400088/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]192/4300192/4300192/4300350/2000350/2000300/2000
Max. rychlost [km/h]190190182190190182
Zrychlení 0-100 km/h [s]1010,212,39,710,611,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,27,47,55,66,64,5
Pohotovostní hmostnost [kg]145615171542165317121541
Cena S [Kč]544.000,-599.000,-639.000,----
Cena Comfort [Kč]569.000,-624.000,-664.000,-689.000,-729.000,--
Cena Elegance [Kč]619.000,-674.000,-714.000,-739.000,-779.000,--
Cena Lifestyle [Kč]-754.000,-794.000,-819.000,-859.000,--
Cena Executive [Kč]-824.000,-864.000,-889.000,-929.000,--


Honda CR-V
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací

Stále více Němců se v posledních letech nechává pohřbít v…

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 1.6 i-DTEC: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací úder za mrtvé křesťany

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací…

Egyptské letectvo provedlo nálety v Libyi. Cílem byly tábory, ve kterých se cvičili teroristé, kteří v pátek…

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve Strakově akademii

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve…

Strakova akademie je sídlem české vlády, aktuálně kabinetu Bohuslava Sobotky (ČSSD), i proto je přístupná jen…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Vážený pane Höschle! Vážím si Vás jako odborníka v oboru psychiatrie, poslouchám Vás rád a Vaše názory jsou pro…

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady. Překročí strana pomyslný Rubikon?

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady.…

Tuto sobotu a neděli proběhne v Praze poměrně ostře sledovaný sjezd KDU-ČSL. Strana si na něm nejen zvolí své…