17.7. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Honda CR-V 1.6 i-DTEC: První jízdní dojmy

 

Hondě CR-V chyběl v Evropě malý diesel, ideálně s pohonem pouze předních kol. Zjistili jsme, jak si s ním rozumí na našich silnicích.

Trh s novými osobními automobily na tom v posledních letech není zrovna dobře, prodeje aut z kategorie SUV však rostou. Polovina z celkového objemu prodaných SUV jsou kompaktní SUV, přičemž celá třetina z nich má pohon předních kol a dieselový motor.

Polovina sem, třetina tam: důležité je, že v tomto segmentu jsou stále ještě peníze a Hondě se vyplatí vznětovou šestnáctistovku o výkonu 88 kW a točivém momentu 300 N.m do CR-V zastavět. Ano, je to ten samý agregát, určený výhradně pro Evropu, jaký najdete pod kapotou Civicu. Oproti vznětovému motoru o objemu 2,2 litru je 1.6 i-DTEC o 47 kilogramů lehčí, po redukční dietě, skládající se například i z odebrání pohonu všech kol a lehčí šestistupňové převodovky, má CR-V, dle údajů automobilky, hmotnost nižší o znatelných 116 kilogramů.

Speciálně pro motor v CR-V 1.6 i-DTEC byl vyvinut katalyzátor NOx pro motory s chudou směsí (Lean NOx Catalyst – LNC), který pomáhá snižovat emise NOx až o 30 %. Žádná močovina se nikam nedolévá, na druhou stranu je potřeba katalyzátor občas vypálit, což zvýší spotřebu.

TEST: Honda CR-V 2,2 i-DTEC – Geniálně univerzální

Oproti silnější dieselové verzi byl o milimetr zesílen zadní příčný stabilizátor a taktéž zadní vlečná ramena víceprvkového zavěšení byla zesílena. Vzhledem k úbytku hmotnosti byla snížena tuhost pružin a naopak trochu přitvrzeny tlumiče a silentbloky. Díky tomu se měly dynamické jízdní vlastnosti zlepšit, auto by mělo až hatchbackovsky poslouchat, zároveň se však měla o něco málo zhoršit schopnost podvozku filtrovat příčné nerovnosti.

Zatímco zlepšení jízdních vlastností musíme po krátké projížďce okolo Karlštejna potvrdit, snížení komfortu jsme si opravdu nevšimli. Ba naopak, s kolegou jsme až nechtěli věřit, že auto jede na osmnáctipalcových kolech. Samozřejmě, hodně dělá profil: 225/60 je na osmnáctku opravdu zřídkakdy vídaný balón, navíc lité kolo následně na autě vlastně ani jako osmnáctka nevypadá.

Auto je v zatáčkách hezky ovladatelné, vysoká pneumatika však téměř znemožňuje přesnější vnímání limitů, které se tak učíte spíše odhadovat. Honda CR-V 1.6 i-DTEC je rozhodně mrštnější, než výkonnější naftová verze, zadní náprava pečlivě drží zvolenou stopu a podvozek nerozhodí, ani když v zatáčce narazíte na nerovnosti.

Prostorný interiér nabízí velkorysý počet odkládacích prostor i dostatek místa ve všech směrech, evropští zákazníci se však budou podivovat nad krátkými sedáky. Naopak potěší je spotřeba nafty. A to nejen ta avizovaná, kdy automobilka naměřila 4,5 litru v kombinovaném cyklu: my jsme po kopcích kolem Berouna jezdili svižným tempem za sedm litrů na 100 kilometrů, což u 1541 kilogramů těžkého SUV není vůbec špatné.

Doporučujeme: Honda CR-V – Přehled a ceny výbav

Vznětová šestnáctistovka má příjemně hladký běh, kdyby Honda přidala ještě o malinko více tlumících hmot, bylo by na palubě jako v pokojíčku. Znatelně ožívá při 1.500 otáčkách, přičemž k otáčkám maximálního výkonu ve 4.000 min-1 není třeba motor hnát – za třemi a půl tisíci už vás nic světoborného nečeká a motor pomalu ztrácí příkladnou kultivovanost. Nejšťastnější je motor kolem tří tisíc otáček. Dálniční stotřicítka znamenala příjemných 2.500 min-1, samozřejmě na šestý převodový stupeň.

Honda s modelem CR-V 1.6 i-DTEC sází na jistotu: pokrývá významnou část trhu, ve které doposud neměla zastoupení. A nejenom pokrývá, nýbrž stává se okamžitě jedním z vůdčích hráčů. První vozy by na našem trhu měly být k prodeji v průběhu listopadu, cena je zatím neznámá. My odhadujeme, že se v základní výbavě S dostane pod hranici 600 tisíc Kč a bude za podobné peníze, jako benzinový dvoulitr (114 kW) s pohonem všech kol. Dávalo by to smysl.

Honda CR-V 2013 - technická data a české ceny
Motor2,0 i-VTEC2,0 i-VTEC2,0 i-VTEC2,2 i-DTEC2,2 i-DTEC1,6 i-DTEC
Převodovka6M 4x26M 4x45A 4x46M 4x45A 4x46M 4x2
Zdvihový objem [cm3]199719971997219921991597
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]114/6500114/6500114/6500110/4000110/400088/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]192/4300192/4300192/4300350/2000350/2000300/2000
Max. rychlost [km/h]190190182190190182
Zrychlení 0-100 km/h [s]1010,212,39,710,611,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,27,47,55,66,64,5
Pohotovostní hmostnost [kg]145615171542165317121541
Cena S [Kč]544.000,-599.000,-639.000,----
Cena Comfort [Kč]569.000,-624.000,-664.000,-689.000,-729.000,--
Cena Elegance [Kč]619.000,-674.000,-714.000,-739.000,-779.000,--
Cena Lifestyle [Kč]-754.000,-794.000,-819.000,-859.000,--
Cena Executive [Kč]-824.000,-864.000,-889.000,-929.000,--


Honda CR-V
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 1.6 i-DTEC: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint marketu se představují zlaté ručičky českých návrhářek

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint…

Koupit si oblečení v holešovické tržnici neznamená nutně jen obcházet tamější asijské stánkaře. Každý pátek a…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…