17.7. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Honda CR-V 1.6 i-DTEC: První jízdní dojmy

 

Hondě CR-V chyběl v Evropě malý diesel, ideálně s pohonem pouze předních kol. Zjistili jsme, jak si s ním rozumí na našich silnicích.

Trh s novými osobními automobily na tom v posledních letech není zrovna dobře, prodeje aut z kategorie SUV však rostou. Polovina z celkového objemu prodaných SUV jsou kompaktní SUV, přičemž celá třetina z nich má pohon předních kol a dieselový motor.

Polovina sem, třetina tam: důležité je, že v tomto segmentu jsou stále ještě peníze a Hondě se vyplatí vznětovou šestnáctistovku o výkonu 88 kW a točivém momentu 300 N.m do CR-V zastavět. Ano, je to ten samý agregát, určený výhradně pro Evropu, jaký najdete pod kapotou Civicu. Oproti vznětovému motoru o objemu 2,2 litru je 1.6 i-DTEC o 47 kilogramů lehčí, po redukční dietě, skládající se například i z odebrání pohonu všech kol a lehčí šestistupňové převodovky, má CR-V, dle údajů automobilky, hmotnost nižší o znatelných 116 kilogramů.

Speciálně pro motor v CR-V 1.6 i-DTEC byl vyvinut katalyzátor NOx pro motory s chudou směsí (Lean NOx Catalyst – LNC), který pomáhá snižovat emise NOx až o 30 %. Žádná močovina se nikam nedolévá, na druhou stranu je potřeba katalyzátor občas vypálit, což zvýší spotřebu.

TEST: Honda CR-V 2,2 i-DTEC – Geniálně univerzální

Oproti silnější dieselové verzi byl o milimetr zesílen zadní příčný stabilizátor a taktéž zadní vlečná ramena víceprvkového zavěšení byla zesílena. Vzhledem k úbytku hmotnosti byla snížena tuhost pružin a naopak trochu přitvrzeny tlumiče a silentbloky. Díky tomu se měly dynamické jízdní vlastnosti zlepšit, auto by mělo až hatchbackovsky poslouchat, zároveň se však měla o něco málo zhoršit schopnost podvozku filtrovat příčné nerovnosti.

Zatímco zlepšení jízdních vlastností musíme po krátké projížďce okolo Karlštejna potvrdit, snížení komfortu jsme si opravdu nevšimli. Ba naopak, s kolegou jsme až nechtěli věřit, že auto jede na osmnáctipalcových kolech. Samozřejmě, hodně dělá profil: 225/60 je na osmnáctku opravdu zřídkakdy vídaný balón, navíc lité kolo následně na autě vlastně ani jako osmnáctka nevypadá.

Auto je v zatáčkách hezky ovladatelné, vysoká pneumatika však téměř znemožňuje přesnější vnímání limitů, které se tak učíte spíše odhadovat. Honda CR-V 1.6 i-DTEC je rozhodně mrštnější, než výkonnější naftová verze, zadní náprava pečlivě drží zvolenou stopu a podvozek nerozhodí, ani když v zatáčce narazíte na nerovnosti.

Prostorný interiér nabízí velkorysý počet odkládacích prostor i dostatek místa ve všech směrech, evropští zákazníci se však budou podivovat nad krátkými sedáky. Naopak potěší je spotřeba nafty. A to nejen ta avizovaná, kdy automobilka naměřila 4,5 litru v kombinovaném cyklu: my jsme po kopcích kolem Berouna jezdili svižným tempem za sedm litrů na 100 kilometrů, což u 1541 kilogramů těžkého SUV není vůbec špatné.

Doporučujeme: Honda CR-V – Přehled a ceny výbav

Vznětová šestnáctistovka má příjemně hladký běh, kdyby Honda přidala ještě o malinko více tlumících hmot, bylo by na palubě jako v pokojíčku. Znatelně ožívá při 1.500 otáčkách, přičemž k otáčkám maximálního výkonu ve 4.000 min-1 není třeba motor hnát – za třemi a půl tisíci už vás nic světoborného nečeká a motor pomalu ztrácí příkladnou kultivovanost. Nejšťastnější je motor kolem tří tisíc otáček. Dálniční stotřicítka znamenala příjemných 2.500 min-1, samozřejmě na šestý převodový stupeň.

Honda s modelem CR-V 1.6 i-DTEC sází na jistotu: pokrývá významnou část trhu, ve které doposud neměla zastoupení. A nejenom pokrývá, nýbrž stává se okamžitě jedním z vůdčích hráčů. První vozy by na našem trhu měly být k prodeji v průběhu listopadu, cena je zatím neznámá. My odhadujeme, že se v základní výbavě S dostane pod hranici 600 tisíc Kč a bude za podobné peníze, jako benzinový dvoulitr (114 kW) s pohonem všech kol. Dávalo by to smysl.

Honda CR-V 2013 - technická data a české ceny
Motor2,0 i-VTEC2,0 i-VTEC2,0 i-VTEC2,2 i-DTEC2,2 i-DTEC1,6 i-DTEC
Převodovka6M 4x26M 4x45A 4x46M 4x45A 4x46M 4x2
Zdvihový objem [cm3]199719971997219921991597
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]114/6500114/6500114/6500110/4000110/400088/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]192/4300192/4300192/4300350/2000350/2000300/2000
Max. rychlost [km/h]190190182190190182
Zrychlení 0-100 km/h [s]1010,212,39,710,611,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,27,47,55,66,64,5
Pohotovostní hmostnost [kg]145615171542165317121541
Cena S [Kč]544.000,-599.000,-639.000,----
Cena Comfort [Kč]569.000,-624.000,-664.000,-689.000,-729.000,--
Cena Elegance [Kč]619.000,-674.000,-714.000,-739.000,-779.000,--
Cena Lifestyle [Kč]-754.000,-794.000,-819.000,-859.000,--
Cena Executive [Kč]-824.000,-864.000,-889.000,-929.000,--


Honda CR-V
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

Pokus o odstřel Zimoly nevyšel. Na hlasování ani nedošlo Pokus o odstřel Zimoly nevyšel. Na hlasování ani nedošlo

Zastupitelé Jihočeského kraje nakonec nehlasovali o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 1.6 i-DTEC: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Listkiewicz o rozhodčích: Chyby jsou, ale důvěra se zlepšila

Listkiewicz o rozhodčích: Chyby jsou, ale důvěra se zlepšila

Předseda komise rozhodčích Fotbalové asociace ČR Michal Listkiewicz je spokojený s tím, jak sudí odřídili…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…

Jiří Fabián: Muž, který je schopen pomocí pěti otázek zjistit, kdo jste

Jiří Fabián: Muž, který je schopen pomocí pěti…

V osmi letech mu imponoval prezident Gustav Husák, který na sjezdu ÚV KSČ sklízel frenetický potlesk, dnes hledá…