Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Twingo Gordini Renaultsport: Francouzská modř se vrací na silnice

Diskuze (18)
Po tři desetiletí značka Gordini „spala“. Před dvěma týdny Renault překvapil záměrem oživit ji a nyní už známe detaily. Prvním modelem bude Twingo Gordini Renaultsport, představí se ještě letos a prodávat se začne v březnu 2010.

Zatímco většina značek v segmentu miniaut nabízí jen běžná auta do města, Renault využívá díry na trhu a nabízí ostré Twingo Renaultsport. Společně s ním se bude od příštího jara prodávat i verze Twingo Gordini Renaultsport, s tradičním modrým lakem a dvěma bílými pruhy. Kromě toho existuje i méně ostré Twingo GT s motorem 1,2 TCe (74 kW).

Oživení Gordini až nápadně připomíná nedávnou obnovu Abarthu pod křídly Fiatu. Gordini posbíral v poválečné Evropě řadu závodních úspěchů, 70. léta ale pro něj znamenala ústup a proměnu v legendu minulosti. Teď se ale karta obrací a vedle Renaultsportů nabídne Renault také modely s logem Gordini. Nová verze Twinga se tak může přímo postavit imagově podobně silnému Abarthu 500.

Twingo Gordini Renaultsport se bude od běžného RS lišit především svým vzhledem. S modrým lakem Malta Blue a dvěma podélnými bílými pruhy ctí tradiční vzhled Gordini. Unikátní design je doplněn černými částmi nárazníků, bílými kryty zrcátek a bílými rámečky kolem předních mlhovek.

Úpravy exteriéru podtrhují 17palcová stříbrno-modrá kola a znáčky Gordini Series před zadními koly, které mají původ v 60. letech. Uvnitř nalezneme sportovní sedadla čalouněná kůži v kombinaci černá-modrá, modré kůží čalouněné výplně dveří, modro-černý kožený volant s vyznačenou svislou osou, modrou řadicí páku s logem Gordini a v neposlední řadě i modro-bílý otáčkoměr a kůží obšitý vrchní díl palubní desky.

Motor 1,6 16V dosahuje výkonu 98 kW při 7100 min-1 a největšího točivého momentu 160 Nm při 4400 min-1. Nejvyšší rychlost je 201 km/h, akcelerace na 100 km/h trvá 8,7 s a sprint na 400 metrů zvládne Twingo s tímto motorem za 16,3 s.

Výbava zahrnuje podvozek Sport, automatickou klimatizaci, tempomat, plně odpojitelné ESP, rádio a zatmavená zadní okna. Příplatková výbava je shodná s Twingem RS, zaujme v ní tedy především tvrdší podvozek Cup. Na výběr je i alternativní perleťové černý lak a stříbrno-černá kola.

S Gordini chce Renault bezpochyby využít prodejního úspěchu modelu Twingo. Za prvních deset měsíců se letos v Evropě prodalo 140 tisíc kusů (+20 %), v samotné Francii si Twingo letos pořídilo už 83 tisíc zákazníků (+50 %) a Twingo je druhý rok v řadě nejprodávanějším miniautem na tamním trhu.

Zájemci si mohou Twingo Gordini Renaultsport prohlédnout na výstavě Christmas in Blue v Paříži, vůz bude vystaven v Atelier Renault na Champs Elysées až do 10. ledna 2010. Zahájení prodeje na evropských trzích je naplánováno na březen 2010.

Doporučujeme
Renault oživuje Gordini, modré bomby na čtyřech kolech se vracejí

Diskuze (18)
26. 11. 2009 22:15
Re: Sporťák pro socky
+ kraval a poriadny dym z vyfuku
Avatar - ryman
26. 11. 2009 16:33
Re: Slabota
Spíš by mohli časem vypustit něco ve stylu Clio V6 Gordini >:-[]
Avatar - ryman
26. 11. 2009 16:29
Re: Je to dobre
Myslím si, že v téhle části trhu (rychlá mini auta) snad ani přímá konkurence neexistuje. Tyhle auta si jedou každý tak trochu svoji písničku. Je to dáno už tím, že jsou určena spíš pro zábavu a ne pro primarní využití jako dopravní prostředek každodenního využití např. pro rodinu nebo na dlouhé trasy. Cílí na zákazníka, který už nějaké to auto má a chce se jen bavit. Tady spíš rozhodují preference jako fandovství, styl, sympatie atd..
26. 11. 2009 16:23
Re: Sporťák pro socky
minimálně >:-[] + taky 4x4 a jiný znak na kapotě :-)
Avatar - ryman
26. 11. 2009 16:18
Re: omlouvám se Renaulťákům
z čeho soudíš wolfe? z toho co jsem si zjistil o obou vozech mi vychází vyšší krouťák o 40Nm pro fiat, pouze 1kW výkonu navíc a zrychlení na sto kratší o 0,7s. Twingo má taky papírově vyšší spotřebu 0.5l, ale každý snad už dneska ví, jaká je realita foukaných benzínů, když jim šlapeš na krk. Tohle opravdu nejsou pádné atributy, které by v mých očích posouvaly TwingoRS potažmo Gordini na vedlejší kolej vůči F500 Abarth, že by se nedali srovnávat nebo něco podobného. Právě, že se dají hezky srovnávat. A Abarth je v tomhle srovnání o něco rychlejší a lehčí, ale není to nějaký deklas. Je to srovnatelný rozdíl NAPŘ. jako když oktávka má nižší spotřebu a větší kufr v nižší střední oproti ceedu. Každopádně styl Twingu nechybí a výbava taky ne. Je to milé, hravé auto a při pohledu na ceník bych řekl, že těch pár Nm a desetin sekundy opravdu nestojí za řeč.