Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Uber zintenzivnil testy aut bez řidiče. Vystavěl pro ně falešné městečko plné nástrah

Stanislav Kolman
Diskuze (4)
Společnost Uber nechala postavit falešné město, ve kterém testuje schopnosti autonomních vozů. A plánuje jej rozšiřovat!

Video se připravuje ...

Městečko nazvané ALMONO vyrostlo v pensylvánském Pittsburghu podél řeky Monongahela a má 170 tisíc metrů čtverečních. V následujících měsících však tvůrci ze společnosti Uber plánují rozšíření testovací lokace o dalších 13 tisíc metrů čtverečních.

Nejde jen o prosté křižovatky a ulice. Autonomní vozy se tu musí vypořádat s nejrůznějšími nástrahami, včetně falešných chodců. Uber tvrdí, že nasimulované scénáře jsou mnohonásobně složitější než ty, které se automobilům bez řidiče mohou stát v reálném provozu.

„Máme tu překážky a figuríny, které se pohybují a mohou se na ulici objevit těsně před autem,“ vysvětluje základní funkce vybudovaného městečka Rick McKahan, testovací řidič Uberu. „Ve většině případů simulujeme situaci tak, aby byla horší než cokoliv, co by autonomní systém mohlo potkat na veřejných komunikacích,“ dodává. Nakolik se poněkud kontroverznímu tvrzení dá věřit, posuďte sami.

Městečko neslouží jen pro zkoušky autopilota. Auta se testují i v reálném provozu a za volantem vždy sedí pověřený člověk, mezi které patřil i zmiňovaný řidič. Součástí zkoušek Uberu jsou i ostré testy v praxi, které probíhají právě na těchto silnicích. Dnes už McKahan v provozu netestuje, věnuje se zaučování nových kolegů.

Stanislav Kolman
Diskuze (4)
20. 10. 2017 11:26
Ubuntu
Vsichni co jsem videl od Fordu az po Uber pouzivaji Ubuntu, takze to bude vsechno asi stejny SW od jednoho dodavatele.
20. 10. 2017 09:27
Re: fušeřina
Vývoj autonómnych vozidiel je proste budúcnosť a kto bude medzi prvými, ten získa obrovský náskok a know-how s patentami, ktoré budú neskôr generovať ďalšie zisky.

Autonómne kamióny a taxíky si uplatnenie nájdu. Nie je dôvod, aby tovar rozvážali kamionisti. Ušetrí sa tým mnoho nákladov na ľudské pracovné sily a pravdepodobne aj mnoho životov na cestách. Tak isto nie je dôvod, aby keď potrebujem taxi, tak v ňom musel sedieť vodič. V prípade nejakých nezrovnalostí len stačí, ak sa z taxiku spojím s nejakým operátorom a všetko vyriešim s ním (napríklad keď budem potrebovať upresniť cieľ cesty, ktorý nebude adresne označený). Doba sa mení a mnoho pracovných pozícií časom zmizne. Ľudia sa budú musieť prispôsobiť a k tomu príde aj zdanenie autonómnych systémov a robotov. Niekto bude musieť zaplatiť ľudí, ktorí si už uplatnenie nenájdu. A časom ich bude len pribúdať.

Určite však nechcem, aby mi doma v garáži stálo autonómne auto. Za mňa osobne má UBER v tomto veľké plus. Minimálne to v priebehu pár rokov povedie k tomu, že už nebudeme čítať články o zlodejských taxikároch.
20. 10. 2017 07:39
Re: fušeřina
Beztak je to len vyhadzovanie peňazí z okna...
19. 10. 2017 18:12
fušeřina
Opravdu má městečko jen přes 1000m čtverečních? Resp. kolik přes tisíc, 10ti násobek, 50ti násobek? Na 1000m čtverečních by toho asi moc nenacvičili.