Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úpravy motorů kvůli Dieselgate: Známe další podrobnosti, ilustrace mate

Martin Vaculík
Diskuze (131)
Máme další informace k plánovaným úpravám motorů 1.6 TDI a 2.0 TDI. Největší novinku - usměrňovač proudění vzduchu - jsme si včera osobně prohlédli.

Včera Volkswagen zveřejnil definitivní plán na úpravu emisí u vozidel se vznětovými motory TDI Euro 5. U 2.0 TDI mají stačit softwarové úpravy, 1.6 TDI dostane kromě nich ještě usměrňovač proudění. Na zveřejněné ilustraci tento usměrňovač zmenšuje průsvit sání odhadem tak o 40 procent, a krom usměrnění by tak škrtil přístup vzduchu do motoru, což by skutečně mohlo mít vliv na snížení NOx.

Včera pozdě večer jsem však tento usměrňovač viděl v reálu a musím říci, že kresba naštěstí mate. K jistému zvýšení čerpacích ztrát samozřejmě dojít může, ale hlavním smyslem součásti je opravdu přesnější práce senzoru hmotnosti nasávaného vzduchu.

Nasátý vzduch totiž před „váhou" zatáčí z filtrboxu a chová se při různých rychlostech proudění různě. Množství, které nabere náfuk „váhy", tak vůči skutečně nasátému množství kolísá v závislosti na rychlosti, a tedy otáčkách i zátěži motoru. Jak jsme si řekli včera, tak NOx hojně vznikají při stavech, kdy je vzduchu ve válcích podstatně víc než paliva. Řídicí jednotka, která se má snažit omezit emise NOx u stávající mechaniky motoru, tak musí znát skutečné množství nasátého vzduchu co nejpřesněji.

Přesnější řízení vstřikování sice může přinést i uživatelsky pozitivní efekty, ale zvýšení množství recirkulovaných výfukových plynů bude negativní ve všech pohledech, které jsme naznačili ve včerejším článku - tedy zejména snížení účinnosti a zvýšení opotřebení motoru.

Když snížíte přebytek vzduchu a zvýšíte množství recirkulovaných výfukových plynů, což bude základ funkce „emisních" softwarů, vzroste kouřivost motoru. Bude tak nutné častější regenerace filtrů pevných částic se všemi negativními efekty: riziky vynucených regeneračních projížděk, když se na krátkých trasách nenajde vhodný úsek jízdy, ředění oleje naftou, vyšší zátěž samotného filtru, a samozřejmě další zvýšení spotřeby paliva.

Zajímavé je, že vozy s emisními úpravami projdou životnostními zkouškami podobně jako nová auta. Vývojová pracoviště VW a Škody Auto vykoupila od majitelů již desítky až stovky aut s inkriminovanými motory, na kterých budou tyto zkoušky provádět.

Martin Vaculík
Diskuze (131)
27. 11. 2015 14:54
Re: Tak zkusme něco navrhnout sami!
A jaký vliv na to má milý pan Ťok?
Není to ani soudce, ani policajt a ani poslanec, který by schválil závaznou právní úpravu.

Ten si ze svého titulu může leda tak před konkrétní auto lehnout na cestu a tím mu zabránit v jízdě. ;-)
27. 11. 2015 12:29
Re: Tak pouze usměrňovač jo?
Tak podle aktualizovaného článku, to vypadá, že upravená auta budou jezdit ještě lépe než dřív. Zázrak.
27. 11. 2015 12:25
Re: Tak zkusme něco navrhnout sami!
Proč by měl Ťok jednat s VW o čemkoliv? Ať si to s VW vyjednají majitelé aut. Ťok by měl zařídit a dohlédnout na to, že žádná auta, která nesplňují povolené limity emisí, nezůstanou v provozu.
27. 11. 2015 05:56
Re: Tak zkusme něco navrhnout sami!
Super troll! >:D Dneska psali jinde "V Německu bylo od začátku letošního roku zaregistrováno už zhruba 945 tisíc nově příchozích migrantů" Jednoduchym delenim to zhruba vychazi ze kazdy migrant vymeni 6 plastovych transformatoru proudeni. >:D >:D >:D
27. 11. 2015 05:30
Re: to se mi ulevilo ..
OK. :yes: