Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V automobilkách pracují profesionální čichači. Čemu se věnují? (+video)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Automobilka Seat odhalila, že na vývoji jejích automobilů pracuje specializovaný tým chemiků, který má za úkol vytvářet správnou vůni v nových voze.

Při pořízení nového vozu si řada z nás, aniž si to uvědomuje, užívá vedle linií karoserie, jízdních vlastností, nejrůznějších komfortních prvků ve výbavě a praktické variability interiéru i vůně nového vozu. Nemusí se přitom jednat o první příznaky našeho sklouznutí mezi čichače lepidel, ale výsledek pečlivého vývoje v automobilce.

Automobilka Seat zaměstnává tým chemiků, který vede María José Lópezová. Tito odborníci se zaměřují na vyhledávání neutrálních vůní pro interiéry nových vozů. Při své práci individuálně analyzují všechny nekovové díly vozu a zkoumají, zda jsou pachy, které se z nich uvolňují, žádoucí a příjemné.

Jedním z testů, kterým tento tým automobily podrobuje, je vyhřátí vozidla na více než 60 °C. Poté celý tým usedne do vozu a hodnotí pachy, které se uvolňují z jednotlivých částí interiéru.

Cílem testů je zajistit co nejpozitivnější reakce při nastupování do vozu. Pokud nějaký díl nevoní dobře, je zahájen proces, který vede k jeho výměně nebo nalezení vhodného řešení.

María José Lópezová k tomu dodává, že všechny materiály, používané uvnitř vozu, jsou jedinečné, což samozřejmě platí i o kůži. Podle jejích slov má právě po tomto materiálu vůz příjemně vonět, protože to mu dodává vyšší kvalitu.

Tým je složen z odborníků s vytříbeným čichem, ale na jejich práci jsou kladeny další nároky. Nesmí například kouřit, ani používat parfémy nebo vůně, protože to by ovlivňovalo výsledky testů.

Tento druh smyslového testování byl zaveden v polovině 90. let s cílem zvýšit úroveň komfortu pro cestující a od té doby nalézá stále širší uplatnění. Seat v současnosti uskutečňuje více než 400 testů každý rok, aby bylo zaručeno, že každý automobil opustí výrobní závod s charakteristickou „vůní nového vozu“.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
14. 5. 2016 15:19
Re: Docela
Jezdím novým Leonem a na nějaký nepříjemný zápach v kabině si rozhodně nemůžu stěžovat, naopak mírně (a tedy velmi příjemně) voní novotou! :-) :yes:
11. 5. 2016 23:40
Re: Docela
Souhlasím, s kolegou jsem často jezdil jeho v té době novým (2013) Leonem Reference a byl to opravdu strašný smrad, který bych přirovnal ke spáleném plastu. Sám na to nadával, v chladu to nebylo tolik cítit, ve vedru to bylo nechutné. Můžu to přímo srovnat s Golfem a možná to mám zkreslené tím že jde o "mojí garáž", ale tam je to v pohodě. Onen kolega mi to potvrdil také. Ale je fakt, že Golfa znám nového v zimě...
Avatar - IbizaFR
11. 5. 2016 23:02
Docela
by mě zajímalo, co tam ta Lopézová, když do toho auta s kolegy naleze ve skutečnosti s nima dělá, jelikož, ať jsem zkoušel lézt do nových Ibiz, Leonů, Toled, tak mi to rozhodně příjemné pocity nenavozovalo, obzvláště u toho Leona 8-s a moje Ibiza po 5 letech taktéž, většinou z toho bolí palice 8-s
11. 5. 2016 22:39
Pusťte je do Škody
Možná by měli také nějaké půjčit do Škodovky. >:-[] :-!
11. 5. 2016 22:13
Od smradu až po vůni
Že se této oblasti Seat tak intenzivně věnuje je jen a jen dobře a ostatní by si z něj měli vzít příklad. Však také nové Seaty uvnitř opravdu příjemně voní. Absolutně nejsmradlavější auto, ve kterém jsem kdy jel byla indická Tata Telcoline (příšený pick-up), na druhé místo bych dal Ladu řady 110, pak Kalinu a z renomovaných značek bylo dost otřesné Mitsubishi ASX. Nedovedu si představit, že bych v něm třeba vozil své děti, přitom jinak je mi to auto sympatické... ;-\