V Británii výrazně roste počet nehod na silnicích s limitem 32 km/h

Austrálie se v nedávné době vrátila k neomezené rychlosti na dálnici, protože při zavedení limitu 130 km/h stoupla nehodovost. Rovněž v Dánsku při zvýšení limitu zjistili, že takovýto krok neznamená nárůst počtu nehod, ba naopak. To jsou jen některé z příkladů, které dokazují, že nižší rychlost automaticky neznamená více bezpečí.
Bohužel, málo kdo se z těchto statistik dokáže poučit a tak i v Praze vznikají zóny s maximální rychlostí 30 km/h, samozřejmě ve jménu zvýšení bezpečnosti, ačkoliv možných faktorů ovlivňujících zavádění podobných omezení může být více, zejména co se financí a snahy dostat automobily z ulic týče. To by však reálně nemuselo dopadnout dobře, protože v Británii na silnicích s limitem 20 mil za hodinu (32 km/h) výrazně roste nehodovost, a to až o 26% u vážných nehod a 17% u těch lehkých ve srovnání s minulým rokem. Hovoří o tom zpráva britského IAM, což je zkratka pro Institut of Advanced Motorists, tedy Institut pokročilých motoristů. Přitom vážných zranění v těchto zónách přibylo až o alarmujících 29%!
Paradoxně silnice s limitem 30 mil za hodinu (48 km/h) vykazují méně nehod, a to o 9 respektive 5%. I na čtyřicítce (64 km/h) nehodovost klesla. Otázkou tak zůstává, jestli třicítka nepřináší spíše falešný počet bezpečí chodcům a cyklistům, kteří tak silnici považují pomalu za svou. I samotné IAM nyní vyzývá, aby se přehodnotil pohled na třicítku ve městech. I když silnic s takovýmto limitem přibývá, je nárůst nehodovosti neúměrný.