14.11. 2014

V roce 2030 by v Česku mohlo jezdit čtvrt milionu elektromobilů

 

V roce 2030 by v Česku mohlo jezdit 250.000 osobních a lehkých užitkových elektromobilů. Jejich podíl na celkových ročních prodejích bude kolem 20 procent. Vyplývá to ze studie společnosti Roland Berger.

Česko má za západní Evropou zpoždění několik let. Rozvoj brzdí omezená nabídka elektromobilů, nízký počet nabíjecích stanic a malá zákaznická zkušenost. Případná státní podpora může rozvoj elektromobility výrazně urychlit. Ročně se prodají řádově desítky elektromobilů.

Při přirozeném tržním vývoji bez podpory státu nebo veřejného sektoru se v roce 2020 přepokládá roční prodej 6000 až 7000 vozidel na elektrický pohon, což jsou asi tři procenta celkového trhu. V západní Evropě se ve stejné době čeká podíl mezi pěti a deseti procenty.

"Elektromobilita bude získávat na významu, a to především z dlouhodobého hlediska. Hlavním důvodem je stále se zpřísňující legislativa ovlivňující emise CO2 nově prodaných vozidel v Evropské unii, která bude vyžadovat zavádění elektromobilů," uvedl ředitel pražské kanceláře Roland Berger Roland Zsilinszky.

K výraznějšímu rozvoji elektromobility v celoevropském kontextu podle něj dojde až po roce 2020, protože bez masivnější elektrifikace již nebudou výrobci automobilů schopni dosáhnout navrhovaného nového emisního cíle pro rok 2025 na úrovni zhruba 75 g CO2/km.

Energetická skupina ČEZ se podle manažera útvaru pro čisté technologie Tomáše Chmelíka na rozvoj elektromobility připravuje a počítá s rozšířením sítě dobíjecích stanic ze současných osmdesáti tak, aby dokázala uspokojit řádově desítky tisíc elektromobilů. Celkové náklady na výstavbu takové sítě samotných dobíjecích stanic i zajištění nezbytného příkonu mohou dosáhnout až dvě miliardy korun.

Elektromobilita a CNG jsou aktuálně dvě nejvíce pokročilé alternativní technologie pohonu vozidel a předpokládá se, že se v dalších letech budou spíše doplňovat než spolu soupeřit. Zatímco CNG je vhodné jakožto alternativa ke spalovacím motorům primárně při vyšších denních nájezdech, elektromobily budou dominovat alternativním pohonům při kratších denních nájezdech a spíše městském použití.

Podíl CNG v současnosti roste, ale z dlouhodobého hlediska se zřejmě masově rozšířeným palivem nestane. Hlavním důvodem je vysoká hodnota případných daňových úlev při velkém rozšíření v porovnání s malým potenciálem redukce emisí CO2 a přetrvávající surovinové závislosti.

ČTK

 








 
Kvalifikace motocyklové VC Japonska 2018: Nejrychlejší Dovizioso,  Bagnaia a Rodrigo

Kvalifikace motocyklové VC Japonska: Dovizioso Nejrychlejší

Dnes 09:20

Kvalifikační souboje na VC Japonska silničních motocyklů vyhráli v jednotlivých kubaturách Andrea Dovizioso (MotoGP), Francesco Bagnaia (Moto2) a Gabriel Rodrigo (Moto3).




Blesk.cz

Šokující záběry: Dítě mačká hady a hrabe v jejich klubku!

Šokující záběry: Dítě mačká hady a hrabe v jejich klubku!

V Česku ještě doznívá panika po útěku smrtelně jedovaté mamby zelené, která v pražských Hlubočepích uštkla její…

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez Vilhelmové! Proč zase chyběla?

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez…

Tleskalo mu celé karlínské divadlo, svůj triumf si Vojta Dyk (33) ale vychutnal jen napůl. V hledišti mu drželi…

 

iSport.cz

Hašek odmítl střídat zraněného syna: Byl protivnej, ale nemohlo se to zhoršit

Hašek odmítl střídat zraněného syna: Byl protivnej,…

Konečně šel do zápasu v plné síle, během reprezentační pauzy dotrénoval kondiční manko. Martin Hašek ale vydržel…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na televizní obrazovce

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na…

Pořady o vaření už nejsou takovou sázkou na jistotu. Samotný fakt, že se před kamerou bude vařit, není zárukou…

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla jsou příliš přísná

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla…

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků…