Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V USA jsou nejspokojenější majitelé Tesly, nejhorší je Fiat. Jak jsou na tom ostatní?

Michal Fokt
Diskuze (14)
J.D. Power zveřejnil výsledky průzkumu Owner Satisfaction Survey v USA. Na špici je s náskokem Tesla následovaná Porsche.

Spokojenost majitele s vozem je dost abstraktní veličina, která může, ale ani nemusí mít nic společného s kvalitami daného automobilu nebo úrovní služeb, což ale neznamená, že je zanedbatelná. Právě spokojenost totiž dost zásadně ovlivňuje loajalitu zákazníků a jejich ochotu auto doporučit nebo si pořídit vůz stejné značky znovu.

A jak si vedly automobilky v letošním roce na americkém trhu? Hodnotily se vozy modelových roků 2014-2017 a průzkum bylo proveden mezi 300 tisíci respondenty. Možná vás to překvapí, minimálně s ohledem na zdánlivě nekonečnou řadu různých problémů, naprosto suverénní první místo Tesly, kterou by si znova koupilo 91 % zákazníků. Je vidět, že pro určitou skupinu lidí je elektromobil natolik lákavou záležitostí, že jsou ochotní mu ledacos odpustit. Podobně specifické je postavení Porsche s 84 %, které coby masově prodávaná sportovní značka také má své věrné.

Zbytek první desítky je překvapivě vyrovnaný. Třetí místo patří se 77 % Audi, poté následuje v intervalu 76-73 % čtveřice japonských značek Subaru, Toyota, Honda a Mazda. A pak tu máme velmi široký blok značek, které by si lidé koupili v 73 % případů - Chevrolet, Chrysler, Lexus, GMC, Lincoln a Hyundai.

O procento méně má BMW a Ford, následuje Mini. 70% skóre získala Kia a Ram, 69 % Volvo a Mercedes a 68 % Buick a Cadillac. S 66 % následuje Dodge, s 64 % Volkswagen, s 60 % Jeep a 58 % má shodně Acura, Infiniti a Nissan. Tabulku pak uzavírá s 53 % Fiat.

Pořadí Značka Koupilo by znovu
1. Tesla 91%
2. Porsche 84%
3. Audi 77%
4. Subaru 76%
5. Toyota 76%
6. Honda 75%
7. Mazda 74%
8. Chrysler 73%
9. Chevrolet 73%
10. Lexus 73%
11. GMC 73%
12. Lincoln 73%
13. Hyundai 73%
14. BMW 72%
15. Ford 72%
16. Mini 71%
17. Ram 70%
18. Kia 70%
19. Mercedes-Benz 69%
20. Volvo 69%
21. Buick 68%
22. Cadillac 68%
23. Dodge 66%
24. Volkswagen 64%
25. Jeep 60%
26. Acura 58%
27. Infiniti 58%
28. Nissan 58%
29. Fiat 53%

Michal Fokt
Diskuze (14)
28. 12. 2016 09:40
Re: Výsledky
muzes sem dat odkaz na nejaky oficialni material kde Tesla tvrdi ze neco zachranuje? to ze nekteri fanaticti fanousci to tak prezentuji neznamena ze to dela primo samotna automobilka

ty jako obcan predpokladam Ceske republiky dotujes kazdy rok desitkama az stovkama miliard mnohem vetsi kravoviny a to ti nevadi? vadi ti jen par set mozna tisic Ev ktere se mozna budou v CR podporovat? tak to te lituju a myslel jsem ze jsi chytrejsi

mimochodem kazdy rok se do fosilnich paliv na dotacich dava celosvetove 5.3 bilionu dolaru, do ekologickych projektu (naprosto vsech co se jako ekologicke tvarej) se podle stejne organizace IMF dava rocne 0.4 bilionu dolaru celosvetove, takze co je lepsi, dotovat fosilni dopravu, z te sumy 5.3 bilionu, nebo dotovat elektrickou dopravu z te sumy 0.4 bilionu? spravne je nedotovat nic, jenze takovej svet bohuzel v tomhle koute vesmiru neexistuje

mimochodem petrolhead je neco jako kurak, clovek kteremu neco chutna a voni a prez tu chut a vuni si neuvedomuje ze tim skodi druhym ;-) tam kde konci svoboda jednoho, zacina svoboda druheho, a plati to i naopak, tak kde zacina svoboda jednoho, konci svoboda toho druheho ;-)
Avatar - eniel lorien
27. 12. 2016 23:11
Re: Výsledky
Postupne.
1) Elektrická energia sa primárne využíva pri odsoleni ropy este skor ako sa pristúpi k samotnej frak.destilacii. Samozrejme nie je to jediný krok ale asi jediný pri ktorom sa využíva el energia. Ostatne su čisto mechanické alebo chemické procesy. Presne čísla sa samozrejme líšia podľa druhu spracovanej ropy. Ine je znečistenie ruskej ine arabskej a ine napriklad mexickej ropy. Navyše je to údaj ktory rafinérie veľmi veľmi neradi zverejňujú. Na YouTube beží jedno video link : / [odkaz] / kde je pomerne lopatisticky aj pre absolventa učňovky vysvetlené ako to funguje. Ja doplním ze údaje mam este z čias studia. Okrem iného sme mali základy rozvodových sieti. Co síce bolo pomerne nudne ale vďaka úžasnému profesorovi sme sa dozvedeli aj takéto veci. Napr ze najväčší zrúti el energie na sk boli v tom case chemické závody a Slovnaft.
2) úvaha o drancovani je samozrejme bezpredmetná. Baterku výrobis len raz. Benzín Lejes do auta stale. Takze ekológia na výrobu baterky nie je az taká zlá. Konkrétne Tesla ma napr podiel lítia 2%. To je cca 12kg. Zvyšok je grafit nikel a bežne kovy. Ak je životnosť baterky 300tis km - a to som pesimista - nie je problém väčšinu z nej recyklovať. A to sa týka najmä Litia. Na 300tis km spotrebujes pri dobrej voli 20tisic litrov paliva plus 100 - 200 litrov oleja. A to uz drancovanim zaváňa.
Avatar - CHerokee
27. 12. 2016 20:59
Re: Výsledky
To přeci netvrdím, ale benzíňáky se netváří, že zachraňují tání ledovce, což Tesla a spol. jo a některé státy jí to baští a ještě elektrická auta uměle podporují z daní občanů. A to je přesně ten důvod do toho rýpat! Protože jejich prvoz a prodeje nejen dotujem, ale ještě nám šikanují benzínem vonící miláčky. A to už je na jednoho petrolheada trochu moc! A proto v Evropě máme v takové nesmysly jako tříválce v osobních autech a dokonce i v prémiové střední třídě. A ještě se nám snaží namluvit, že když přidáme další složitý elektrický motor a pár set kilo baterek, že to pojede lépe....a to už mi zní jako parodie a přesto se to děje.

Avatar - lamal
27. 12. 2016 20:20
Re: Výsledky
by ma zaujimalo kde si prisiel k tomuto cislu ? daj nejaky odkaz

- recyklacia Li ion baterii je najkomplikovanejsia zo vsetkych pouzivanch typov baterii ako Ni MH alebo LeadAcid
- zatial co LeadAcid bateria ma pomerne malo buniek resp. clankov kt vytvoria pozadovane napatie, Li Ion v Tesle ma 5000 buniek co extremne komplikuje recyklaciu lebo sa musia vsetky rozobrat ludskou silou
- Li ion baterie maju velke mnozstvo kovov a varietu materialov a aktivne zlozka je komplikovane zastavovana do polymerovych folii, obe tieto veci znacia o tazko dostupnej recyklacii...

je toho este ovela viac, nie som odporca elekromobilov skor naopak, ale nevidel by som to tak ruzovo s recyklaciou baterii ako si sa snazil laicky naznacit
27. 12. 2016 17:50
Re: Výsledky
aha takze benzin a nafta se rafinujou diky elektrine asi z jadra, vetru, vody a fotovoltaiky kdys teda EVcka pak jezdej na elektrinu z uhli, a lithium je odedneska tezkym kovem protoze CHerokee :yes:

schvalne si precti neco o tom jak Tesla rozsiruje, kde objednava elektrinu do site Superchargeru a jak maj v planu spousty superchargeru postupne prevest do rezimu ostrovniho, ale predpokladam ze tobe asi nedojde jaky blbosti pises, pritom jinak jsi celkem rozumnej >:D

tohle neni o zelenych mozcich, ale spise o tech ostatnich co maj potrebu si rejpnout do tech co si proste vybrali EV ;-)