Vanguard Roadster je umělecké dílo na dvou kolech
Za vznikem značky Vanguard se sídlem v New Yorku stojí pánové Edward Jacobs a Francois-Xavier Terny. První z této dvojice pak není rozhodně neznámý příznivcům výstředních motocyklů značky Confederate, jejichž hlavním designérem a konstruktérem byl po dobu šesti let.
Nyní se ovšem Edward Jacob pustil do navrhování a vývoje motorek pod značkou Vanguard a její prvotina pojmenovaná Roadster působí na pohled velmi přitažlivě a neotřele, přestože sází na klasické linie.
Srdcem a zároveň nosným prvkem pro Roadster je vzduchem chlazený vidlicový dvouválec S&S o objemu 1917 cm3, který podobně ostatní části motorky působí dojmem, že byl vyřezán z jednoho kusu oceli na CNC stroji.
Motor, který prostřednictvím kardanu roztáčí zadní kolo je zavěšen v ocelovém rámu, na němž je usazena palivová nádrž z uhlíkových vláken spolu s minimalisticky pojatým sedlem a je jím veden výfukový systém. Ten má koncovky vyvedeny po stranách před koncovým světlem a pod nimi jsou navíc ukryty výklopné stupačky pro spolujezdce.
Pozornost si Vanguard Roadster zaslouží i díky použití LED v osvětlení, LCD displeje namísto analogových přístrojů, kamery nahrazující zpětná zrcátka či dokonalému ukrytí všech kabelů elektroinstalace i hadic brzdového systému.
Veřejnosti se má Vanguard Roadster poprvé oficiálně představit během New York Motorcycle Show pořádané od 9. do 11. prosince v Javits Center v Manhattanu. Zájemci o tento stroj si musí připravit minimálně 29.995 amerických dolarů (zhruba 770.000 Kč) a počítat s tím, že dřív než v sezóně 2018 se nesvezou, protože až v tomto roce se má rozběhnout výroba.