Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vedle VW nabízí šrotovné za starší diesely i Škoda

redakce AUTO.CZ
Diskuze (15)
Automobilka Škoda Auto nabídla v Německu tzv. šrotovné při výměně staršího dieselu za nový naftový vůz této značky. Výše bonusu se pohybuje od 1500 do 7500 eur, tedy v přepočtu až 194.000 Kč podle kupovaného modelu.

Šrotovné zavedl i sesterský Volkswagen. Českého trhu se opatření netýká. ČTK to řekl mluvčí Škody Vítězslav Pelc.

Bonus pro nákup nového auta z nabídky Škody platí při odevzdání naftového vozu plnícího starší emisní normy Euro 1 až 4, tedy vyrobených zhruba do roku 2009. Ve 14 vybraných městech s horší kvalitou ovzduší lze nákupní bonus uplatnit i za mladší vozy plnící až normu Euro 5, tedy do roku výroby 2014. Bonus lze navíc využít na koupi nejen nového dieselu, ale i vozu s benzinovým motorem.

Výše šrotovného je například 1500 eur při koupi modelu Citigo, 2500 eur za Fabii, 3500 eur u Kodiaqu nebo 7500 eur u modelu Superb. Prémie pro majitele mladších dieselů ve 14 městech je u každého modelu vždy o 1000 eur nižší než v případě celostátního šrotovného.

"Šrotovné existuje pouze v Německu. V rámci EU by teoreticky této možnosti měl mít šanci využít i jakýkoliv občan EU, ale nemáme o tom v současné chvíli konkrétní informace. V ČR se šrotovné v tuto chvíli neplánuje, takové rozhodnutí by muselo přijít ze strany vlády," řekl ČTK mluvčí dovozce vozů Volkswagen do ČR David Valenta.

Cílem koncernu je zabránit hrozícím zákazům vjezdu naftových vozidel do center měst. Německý automobilový průmysl je od vypuknutí skandálu kolem podvodů s měřením výfukových plynů v roce 2015 pod silným tlakem.

Když koncern VW nabízel šrotovné od srpna 2017 do června 2018, podařilo se mu stáhnout z německých silnic 210.000 starších naftových vozů.

Ve čtvrtek oznámenou iniciativu již zkritizovala šéfka strany Levice Katja Kippingová. "Jedná se o další pokus autokoncernů vytřískat ze svého milionového dieselového podvodu ze zákazníků další kapitál," řekla dnes politička listu Neue Osnabrücker Zeitung. "Kdo si nové auto dovolit nemůže, má tak či tak smůlu," dodala předsedkyně strany.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (15)
21. 10. 2018 21:11
Re: Šrotování nových aut?
Nikdo nepise, ze jde do srotu.

To je jen nazev - srotovne. Zhruba 50% aut, ktera byla "vysrotovana" se proda na zaostalejsich trzich. Treba v Cesku ;-)

"Der Schrott aus Deutschland geht nach Afrika, die dreckigen Diesel nach Osteuropa"

[odkaz]
Avatar - Jenik3
20. 10. 2018 22:20
Re: neni tohle zvyhodnovani jedne skupiny obyvatelstva na uk
Je to soukroma firma a jedna se o jejich iniciativu, takze si definují vlastni pravidla pro výkup.
Osobně si myslím, ze jsou Němci hodně postižení ekologii a přehánění to. Avšak moje země to není.
Avatar - Ronault.
20. 10. 2018 21:05
Re: Šrotování nových aut?
A jo, už to chápu...to je příspěvek na Kodiag a ne za Kodiag >:D i tak, ročník 2014 dát do šrotu, tzn.oba má auta s filtrem pevných částic bych měl šrotovat... Opravdu ekologické
Avatar - _Karel_
20. 10. 2018 19:19
Re: Toptenová premárnená príležitosť
;-)
Avatar - _Karel_
20. 10. 2018 19:18
Re: neni tohle zvyhodnovani jedne skupiny obyvatelstva na uk
Jj, jen potvrzuješ - závist. :yes: