Venturi VBB-3 je nejrychlejší elektromobil planety. Kolik jede?

Venturi VBB-3 je nejrychlejší elektromobil planety. Kolik jede?

Monacká společnost Venturi neutuchá ve svých elektrických pokusech o světový rychlostní rekord. Ten poslední v Bonneville byl (opět) úspěšný...

Venturi Automobiles vznikla jako MVS (Manufacture de Voitures de Sport) ve Francii v roce 1984, založili ji Claude Poiraud a Gérard Godfroy. Nejdříve vyráběla klasické sporťáky Venturi s motory PRV, pak podle tohoto typového označení změnila svůj název. V sezóně 1992 účinkovala dokonce ve formuli 1, když se spojila s týmem Larrousse. Na přelomu století ji koupil monacký podnikatel Gildo Palianca Pastor a přestěhoval do Fontvieille na území miniknížectví. Zároveň se začala věnovat elektromobilům. Ty v malých sériích vyrábí, dokonce i jednostopé, protože jí zároveň patří firma Voxan. Účastní se také šampionátu formule E a překonává světové rekordy...

Ten zatím poslední, od roku 2009 už pátý, má hodnotu 549,43 km/h a dosáhl jej neustále vyvíjený černočervený speciál VBB-3 na proslulé solné pláni v Bonneville (Utah). V jeho kokpitu seděl Roger Schroer. Překonal tak svůj vlastní zápis do tabulek FIA z loňského srpna. Na vzniku a úpravách elektrické rakety na kolech spolupracovala s pětadvacítkou inženýrů také státní univerzita v Ohiu. Zkratka BB znamená „Buckeye Bullet“. První slovo značí druh kaštanu (jírovce), státní strom této končiny v USA, coby přezdívka se tam používá všude možně. „Bullet“ pak představuje kulku, případně projektil.

Dosažená rychlost je vždy průměrem ze dvou jízd. To znamená skoro 153 m/s, takže za minutu vozidlo ujelo přes devět kilometrů. Je vybaveno dvěma elektromotory, každém o výkonu 1119 kW (1520 k), tedy celkových 2238 kW (3040 k)! Napájí je osmička lithium-iontových baterií. Má dvojici převodovek, dokonce dvoustupňových, ty navazují na elektrohydraulické spojky. Řazení pak probíhá při 8000 otáčkách v rychlosti 321 km/h. Dokážete si představit, co by se stalo, kdyby obě nepracovaly v souladu? VBB-3 naposledy dosáhl nejvýše 576 km/h.

Rekordní jízdy se pochopitelně neobešly bez komplikací, povětrnostní podmínky zabránily v uskutečnění většího počtu pokusů. Nerovný povrch solné pláně navíc vytvořil trhlinu v chladicí nádrži, která se zákonitě musela opravit. V takových rychlostech je totiž život pilota sedícího uvnitř v permanentním ohrožení a jakýkoli, byť sebemenší problém končí zpravidla havárií s těmi nejhoršími možnými následky...

Ambiciózní tovární tým Venturi, který vede David Cooke, plánuje v příštích pěti letech útok na hranici 643 km/h, vzhledem k jízdám v USA je důležitější ekvivalent v mílích za hodinu, rovné čtyři stovky. Ještě necelých 59 mil tedy chybí...

Spolupracujeme s TipCars.com
K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

 
Zdroj: Autoevolution, V-grpup.fr

Štítky Elektromobil

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta druhá viděla stejný houby!

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta…

PŘÍMO Z ITÁLIE | V noci se dlouho jen převalovala, páteční závodní odpoledne jí zase znepříjemnila mlha, která…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…