Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Venucia e30: Nissan Leaf na čínský způsob

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
V Číně má premiéru nám dobře známý elektromobil. Nejedná se však v žádném případě o kopii, které jsou za Velkou zdí stále ještě poměrně obvyklé.

Venucia je značkou společného podniku čínského Dongfengu a japonského Nissanu. Při pohledu na vůz je jasné, odkud vítr vane, e30 není ničím jiným než lehce přestylizovaným Leafem a jedná se o první model s tímto názvem. Oproti nám dobře známému evropskému Vozu roku 2011 s logem vycházejícího slunce má jinou příď, také ukrývá nabíjecí konektor, ale není hladká. Disponuje trojicí vodorovných mřížek protínajících emblém s hvězdami. Přední nárazník je ostřeji tvarovaný. Změnil se i ten zadní, je rovněž hranatější a červená poziční světla se přesunula výše. Spodní brzdové mu však nechybí. Dle jediné dosud zveřejněné fotografie palubní desky je interiér černý se stříbrným dekorem na volantu, zde bychom však jinak odlišnosti hledali marně.

Specifikace čínské verze Nissan dosud neuvolnil, ale auto určitě pohání lithium-iontovými bateriemi napájený elektromotor s výkonem 80 kW a točivým momentem 253 N.m. Společnost Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company alespoň prozradila, že nabíjecí možnosti budou k mání dvě: ta rychlejší zvládne články nabít do pěti minut! Pochopitelně nikoli na plnou kapacitu, vystačí ale zhruba na 60 km jízdy. Průměrná spotřeba elektřiny na 100 km činí 14,6 kWh. Oficiální tiskové informace se zmiňují i o tom, že tři stovky prototypů najezdily jen po čínských silnicích přes pět milionů kilometrů. Proč ne, Nissan přece musel přizpůsobit Leaf místním podmínkám.

Venucia e30 bude prezentována v devíti velkých čínských městech: Pekingu, Šanghaji, Kantonu, Šen-čenu, Ta-lienu, Wu-chanu, Tchien-ťinu, Čeng-čou a Chang-čou. Respektive abychom byli přesní, šanghajský debut už má za sebou. Ve všech se také samozřejmě bude prodávat za minimálně 267.800 jüanů (934 tisíc korun). Je to hodně, například u nás stojí Leaf 715.300 Kč, ale elektromobily mají daleko na východě nárok na osvobození od daní. Klientela se ale spíše bude rekrutovat z úřadů a firem, soukromě si e30 může dovolit málokdo. Do celé země se má rozšířit příští rok.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)