Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Voitures Extravert Quintessenza: Klasické Porsche 911. Na baterky...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Porsche 911 je synonymem pro plochý šestiválec uložený za zadní nápravou, ale u nizozemské společnosti Voitures Extravert na to mají trochu jiný názor a proměňují německé sporťáky v elektromobily.

Klasická Porsche 911 se vzduchem chlazenými šestiválci za zadní nápravou osazená více či méně moderní technikou jsou dnes v kurzu, což dokazují především kreace od Singer Vehicle Design nebo Kaege GmbH.

Společnost Voitures Extravert se sídlem v nizozemském Utrechtu se ovšem rozhodla jít ještě dál a namísto výměny původního šestiválce za novější nebo náležitě upravený se pouští do proměny klasických vzduchem chlazených devětsetjedenáctek v elektromobily.

V současnosti nabízí tato firma dva modely, které spojuje technika, ale rozděluje vzhled. První z nich nese označení Quintessenza SE a vizuálně se přibližuje nejstarším provedením Porsche 911 s chromovanými nárazníky a ukazateli směru usazenými na předních blatnících. Druhý s pojmenováním Quintessenza TE pak sází na vzhled, který byl pro devětsetjedenáctky charakteristický od roku 1974 až po konec osmdesátých let.

V obou případech začíná stavba dokonale očištěným skeletem bez jakéhokoliv náznaku koroze a zajištěním nové antikorozní ochrany. Komponenty podvozku v podobě náprav odpovídají Porsche 911 Carrera 3.2 z osmdesátých let, ale využívají moderní stavitelné tlumiče. Brzdový systém je pak osazen kotouči s vnitřním chlazením.

Pohonný systém má tvořit dvojice blíže nespecifikovaných elektromotorů u zadní nápravy, jimž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie s kapacitou 60 kWh, umožňující dojezd kolem 400 km na jedno nabití. Voitures Extravert Quintessenza má v obou svých provedení vynikat rozložením hmotnosti v poměru 50:50, akcelerací z 0 na 100 km/h za méně než 6,0 s a maximální rychlostí 200 km/h.

Společnost Voitures Extravert má ke stavbě svých elektromobilů údajně využívat vozů, jejichž stav již není nejlepší a většinou je jejich majitelé odsoudili k nepříliš slavnému konci na vrakovišti.

Navíc neplánuje firma nijak závratnou roční produkci, takže příznivci starých pořádku se nemusí obávat masivního úbytku vzduchem chlazených devětsetjedenáctek. V letošním roce má vzniknout pouze pět vozů, z nichž jsou všechny prodány. Pro příští rok je v plánů přestavba dvanácti automobilů a od roku 2020 mají vznikat dva až tři vozy měsíčně.

Voitures Extravert v souvislosti nabízí své vozy v rámci Evropské unie a v příštím roce hodlá vstoupit na švýcarský a severoamerický trh. Nizozemská firma na své elektrické devětsetjedenáctky poskytuje záruku na pět let nebo 100.000 kilometrů a základní cena kompletního vozu startuje na částce 300.000 eur (zhruba 7650.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
1. 3. 2018 15:54
Re: nechápu
no tak to opravdu nechapes, protoze relativne vraky se prodavaji mezi 10-20 tisici eur, (rocniky 1965-1985) renovace prijde do lepsiho stavu na 25-35 tisic eur, do excelentniho stavu na 100-150 tisic eur, a prodejni cena tech aut v excelentnim stavu je okolo 60 tisic eur, no takze jestli ty penize mas, tak je tem lidem do toho dej aby si ty auta nechaly zrenovovat do excelentniho stavu s puvodnim benzinakem ktery mival okolo 125 koniku a dnes je to z hlediska nakladu na udrzbu dost drahe auto :yes:
1. 3. 2018 13:38
Re: Elektromobil,
Plně souhlasím, ale když zachrání letos pět [odkaz] tak proč ne, ať klidně uspokojí pár bohatejch šamanů, sten lijů, don vitů a všech těch berenik. ;-)

Dvanáct kusů v příštím roce je, podle mě, jen velmi optimistický plán a 3 kusy měsíčně je nereálný sen, asi i s přihlédnutím k ceně skoro 8 mega. Ale 2020 je daleko, a Mars je zase blízko >:D , pokud však nebude Nederland už celej pod vodou. :-O
Avatar - Dinar
1. 3. 2018 12:28
Elektromobil,
proč ne? Ale elektromobil z klasického auta? Z něčeho, co se pořizuje právě pro možnost zažít auto z doby neelektrické a neelektronické, pro zážitek z jízdy s plochým vzduchem chlazeným šestiválcem zvučícím v zádi?
Jinými slovy, ano, toto je "quintessenza", ale naprosté zhovadilosti... holandské... :-O :no:
1. 3. 2018 11:40
Re: nechápu
Ja este viac nechapem ako si klasicku 911ku niekto moze kupit ako elektromobil...
Avatar - eLzyx
1. 3. 2018 11:23
nechápu
nechápu, jak někdo může dát starou aircooled 911 na vrakoviště. I kdyby to mělo chcíplý motor, vysypanou převodovku a po autě se proběhla banda vandalů, tak se to vyplatí dát dohromady.