Volkswagen Beetle skutečně končí. Nahradí ho elektromobil?
Volkswagen Brouk býval nejprodávanějším vozem této německé značky, poslední dvě generace ale byly už stylovkami s retro vzhledem odkazujícím na originál. Třídveřové hatchbacky ale už netáhnou, zájem o Beetle klesá, a tak nastává to, o čem se spekuluje několik let. Výroba Volkswagenu Beetle končí. Současná generace se vyrábí od roku 2011.
„Jelikož se v USA měníme do výrobce široké nabídky rodinných aut a s platformou MEB rozvíjíme naši strategii elektrifikace, nejsou zde žádné aktuální plány na nástupce,“ oficiálně potvrdil očekávaný krok prezident a generální ředitel amerického zastoupení VW Group Hinrich J. Woebcken.
Woebcken přesto dává naději fanouškům Brouka, kteří konec auta opláčou. „Jelikož jsme ale viděli I.D. Buzz – moderní a praktickou interpretaci legendárního Busu – říkám: nikdy neříkej nikdy,“ doplňuje šéf Volkswagen Group of America.
Takové řešení přitom není vyloučeno. V minulosti se spekulovalo o tom, že se Brouk někdy v budoucnu vrátí ve formě elektrovozu. Využil by platformu MEB určenou pro elektromobily a podle některých zpráv pět dveří! Třídveřové hatchbacky už zkrátka netáhnou, dokonce se s takovou verzí možná rozloučí i Mini.
Zatím ale berme konec Brouka jako definitivní, a tak se před koncem výroby v roce 2019 auto rozloučí finální edicí. Zatím byla ohlášena pro americký trh, kde bude dostupná ve formě hatchbacku i odvozeného kabrioletu. Zda se jí dočkáme i Evropě, je zatím ve hvězdách, na českém trhu Volkswagen už Beetle nějakou dobu nenabízí.
Volkswagen Beetle Final Edition se inspiruje u rozlučkové varianty původního Brouka, tzv. Última Edición z roku 2003. Na tu odkáže speciálními odstíny, béžovou a modrou, které byly pro Última Edición dostupné. Vedle toho ale vůz bude možné pořídit i v bílé, černé nebo šedé barvě. Na původního Brouka odkážou i chromované detaily, zatímco na zádi se objeví nápis „Beetle“ místo jinak užívaného „Turbo.“
Co se týče výbavy, tak finální edice nabídne dva stupně výbavy. Final Edition SE má 17palcová kola s patnáctipaprskovým designem, bezklíčový vstup, automatickou klimatizaci, sledování mrtvého úhlu nebo ambientní osvětlení. Final Edition SEL přidává 18palcová kola v dvoubarevném designu, navigaci, hudební systém Fender nebo parkovací senzory.
Všechny vozy jsou pak poháněny přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2.0 TSI o výkonu 130 kW a točivém momentu 250 N.m, který je kombinován s šestistupňovou automatickou převodovkou.