Téma nástupce VW Brouk je opět na stole, designéři už jej navrhli. Se čtyřmi dveřmi!
Dva páry dveří, jízda čistě na elektřinu a pohon zadních kol, jako tomu bylo u slavného předchůdce Type 1 z roku 1945. Řeč je o možných vlastnostech nového Volkswagenu Brouk. Ovšem za předpokladu, že takový projekt dostane v rámci automobilky zelenou.
Projekt roztomilého Beetlu německá společnost oživila v roce 1997, avšak už s pohonem předních kol. Novodobé provedení se dočkalo i druhé generace, která aktuálně dává automobilovým trhům sbohem. Příjezd nástupce není otázkou blízké budoucnosti, avšak Volkswagen jej zcela nevyloučil. Má dokonce představu o tom, jak by takové auto mohlo vypadat.
Elektrickému nástupci by coby základ posloužila architektura MEB, jíž VW využije pro automobily z elektrické rodiny I.D. Vedle standardních modelů chce automobilka v čele s Herbertem Diessem postavit i více aut zaměřených na emoce. Když se ve spojitosti s Volkswagenem hovoří o emočních vozech, představím si dva: brouka a mikrobus. A věřím, že nejsem sám.
Vizi mikrobusu představuje koncept I.D. Buzz. I ten bude v budoucnu elektrický a již z dřívějška víme, že se dočkáme i sériového kousku. Dorazit by měl roku 2022, tedy po modelu Neo (vycházejícího z konceptu I.D.) a velkém sedanu I.D. Vizzion.
Volkswagen už má v šuplíku dokonce náčrt toho, jak by nástupce Brouka mohl vypadat. Zhotovil jej šéfdesignér Klaus Bischoff, který se o voze dále rozpovídal: „Podíváme-li se na platformu MEB, nejkratší možný rozvor ukazuje hatchback. Pokud by takové proporce dostal i Brouk, už by to nebyl funkční kompromis. Bylo by to prostorné a atraktivní auto,“ uvedl s tím, že ve srovnání s dosluhujícím modelem by klidně mohl mít dva páry dveří.
Byť by ikonický model sdílel základy s hatchbackem, Bischoff se nebojí toho, že by se oba vozy navzájem okrádaly o zákazníky. „Ve Volkswagenu byla vždy kultura, že v daném segmentu je prostor pro dvě až tři auta,“ dodal závěrem rozhovoru.
Diess se o možném nástupci rozpovídal už před časem a nechal se slyšet, že nástupce by byl ve srovnání s aktuálním autem podstatně lepší. Navíc by se mohl vrátit zpět ke kořenům, architektura by totiž umožnila návrat pohonu zadních kol. Zdali k realizaci projektu skutečně dojde, zatím nikdo neví. Ale pokud ano, bavíme se o době vzdálené dva až tři roky.