Volkswagen čeká letos navzdory krizi solidní růst, řekl šéf koncernu Müller
Jednotlivé značky automobilky v rámci celé skupiny nyní pracují na snižování nákladů. „Víme, že rok 2016 bude dalším velmi náročným rokem pro skupinu Volkswagen," řekl Müller a dodal, že firma dělá pozvolné pokroky v objasňování emisního skandálu. Oprava dotčených vozů bude podle něj nejdůležitějším úkolem firmy, dokud nebude opraven poslední vůz.
Müller rovněž oznámil, že Volkswagen představí nový elektrický vůz a zřídí novou firmu zaměřenou na operace, jako je sdílení aut. Elektrické vozy se mají stát novým charakteristickým znakem Volkswagenu a do roku 2020 chce automobilka 20 nových modelů.
Automobilka vyplatí 12 současným a bývalým členům správní rady 63,24 milionu eur (1,7 miliardy Kč) za rok 2015, kdy vykázala rekordní ztrátu. Firma zrušila část bonusů, doplatí je však později v případě, že budou splněna určitá kritéria výkonu, včetně oživení cen akcií, napsala agentura Reuters.
Volkswagen již minulý týden uvedl, že vykázal kvůli nákladům spojeným s emisním skandálem rekordní celoroční ztrátu 1,6 miliardy eur (přes 43 miliard Kč). V roce 2014 přitom vydělal téměř 11 miliard eur. Náklady související s emisním skandálem loni Volkswagen připravily o zhruba 16,2 miliardy eur. Odbyt automobilů z koncernu Volkswagen loni klesl o dvě procenta na zhruba deset milionů vozů. Celkové tržby společnosti nicméně stouply o více než pět procent na 213,3 miliardy eur.
Agentura Bloomberg již začátkem týdne uvedla, že je Volkswagen po prvním čtvrtletí letošního roku znova největší světovou automobilkou. Koncern od ledna do března 2016 období celosvětově prodal téměř 2,5 milionu vozů (nárůst o 0,8 procenta), čímž překonal Toyotu, která kvůli propadu o 2,3 procenta prodala 2,46 milionu vozů. Na úspěchu Volkswagenu mají největší podíl prodeje v západní Evropě a Číně, se Spojenými státy to ale tak slavné není. Kvůli kauze Dieselgate zde klesl odbyt o 5,7 procenta.