Volkswagen e-Golf: Golf na baterky ujede 175 kilometrů
Volkswagen e-Golf poznáme při podrobnějším zkoumání už zvenčí, oproti verzím se spalovacím motorem se liší aerodynamičtějším předním nárazníkem, typovým označením na zádi a absencí výfuku, který je v jeho případě jaksi zbytečný. Největší změna se ale ukrývá pod kapotou. Elektromotor v útrobách tichošlápka z Wolfsburgu dává 85 kW (115 k) a pohání stejně jako u jeho zážehových a vznětových bratříčků pouze přední kola (vyjma 4Motion, pochopitelně). Točivý moment pak vrcholí hodnotou 270 N.m.
Lithium-iontové články Sanyo s kapacitou 26,5 kWh najdeme pod podlahou a zadními sedadly, vystačí až na 175 km jízdy. Původní informace z ledna 2013 přitom hovořily o 270 km. Aktuální údaj je pesimističtější, ale možná o trochu reálnější. Jejich domácí nabití zabere pět hodin, rychlonabíječka tuto dobu zkrátí na 45 minut. Pětidveřová varianta přibrala čtvrt tuny, tedy 250 kg, zavazadelník se rovněž kvůli instalaci baterií lehce zmenšil na 345 litrů. Sprint z klidu na stovku trvá slušných 11,8 s a auto jede nejvýše 135 km/h, maximální rychlost je navíc elektronicky limitována.
Ovšem pozor! K dispozici jsou celkem tři režimy jízdy, Normal, Eco a Range. Výše zmíněná čísla platí pouze pro první z nich. Zvolí-li řidič mód Eco, výkon klesne na 70 kW (95 k) a auto na dálnici nepojede rychleji než stodvacítkou. Poslední Range pak vypne klimatizaci, čímž se uspoří další energie a posádka se tím pádem trochu zapotí, nebo jí bude naopak zima. A navíc cesta z místa A do bodu B potrvá ještě déle, vůz totiž dosáhne maximálně 95 km/h. Ve městě a v příměstském provozu však tyto výkony bez problémů postačí. Akční rádius mu navíc pomůžou zlepšit i třístupňová rekuperace brzdné energie a účinnější tepelné čerpadlo.
Sériový elektrický Golf se představí na autosalonu v Ženevě. Obdobnou techniku dostane i maličký e-up!, který se objeví v červenci a začne se prodávat ještě před koncem letopočtu 2013. Volkswagen dosud bohužel žádná data k jeho většímu sourozenci nepotvrdil. Golf sedmé generace, který nespaluje žádné fosilní ani alternativní palivo, by se měl dostat na trh podle předchozích zpráv až v polovině příštího roku. Ač fotografie ukazují pouze pětidveřové provedení, v nabídce bude i třídveřové. Počítejme se základní cenou v přepočtu kolem milionu korun.