Volkswagen e-Golf: Golf na baterky ujede 175 kilometrů

 

Elektrický Golf na základě sedmé generaci konečně zamíří do skutečně sériové výroby. Produkční provedení uvidíme v Ženevě.

Volkswagen e-Golf poznáme při podrobnějším zkoumání už zvenčí, oproti verzím se spalovacím motorem se liší aerodynamičtějším předním nárazníkem, typovým označením na zádi a absencí výfuku, který je v jeho případě jaksi zbytečný. Největší změna se ale ukrývá pod kapotou. Elektromotor v útrobách tichošlápka z Wolfsburgu dává 85 kW (115 k) a pohání stejně jako u jeho zážehových a vznětových bratříčků pouze přední kola (vyjma 4Motion, pochopitelně). Točivý moment pak vrcholí hodnotou 270 N.m.

Lithium-iontové články Sanyo s kapacitou 26,5 kWh najdeme pod podlahou a zadními sedadly, vystačí až na 175 km jízdy. Původní informace z ledna 2013 přitom hovořily o 270 km. Aktuální údaj je pesimističtější, ale možná o trochu reálnější. Jejich domácí nabití zabere pět hodin, rychlonabíječka tuto dobu zkrátí na 45 minut. Pětidveřová varianta přibrala čtvrt tuny, tedy 250 kg, zavazadelník se rovněž kvůli instalaci baterií lehce zmenšil na 345 litrů. Sprint z klidu na stovku trvá slušných 11,8 s a auto jede nejvýše 135 km/h, maximální rychlost je navíc elektronicky limitována.

Ovšem pozor! K dispozici jsou celkem tři režimy jízdy, Normal, Eco a Range. Výše zmíněná čísla platí pouze pro první z nich. Zvolí-li řidič mód Eco, výkon klesne na 70 kW (95 k) a auto na dálnici nepojede rychleji než stodvacítkou. Poslední Range pak vypne klimatizaci, čímž se uspoří další energie a posádka se tím pádem trochu zapotí, nebo jí bude naopak zima. A navíc cesta z místa A do bodu B potrvá ještě déle, vůz totiž dosáhne maximálně 95 km/h. Ve městě a v příměstském provozu však tyto výkony bez problémů postačí. Akční rádius mu navíc pomůžou zlepšit i třístupňová rekuperace brzdné energie a účinnější tepelné čerpadlo.

Sériový elektrický Golf se představí na autosalonu v Ženevě. Obdobnou techniku dostane i maličký e-up!, který se objeví v červenci a začne se prodávat ještě před koncem letopočtu 2013. Volkswagen dosud bohužel žádná data k jeho většímu sourozenci nepotvrdil. Golf sedmé generace, který nespaluje žádné fosilní ani alternativní palivo, by se měl dostat na trh podle předchozích zpráv až v polovině příštího roku. Ač fotografie ukazují pouze pětidveřové provedení, v nabídce bude i třídveřové. Počítejme se základní cenou v přepočtu kolem milionu korun.

Volkswagen Golf: přehled všech článků o sedmé generaci

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen e-Golf: Golf na baterky ujede…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 







 
Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Dnes 08:00

Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Batakové: Indonéský kmen, který své odsouzené jedl zaživa

Batakové: Indonéský kmen, který své odsouzené jedl zaživa

Nikdy nespojovali svůj domov na březích jezera s okolním světem cestami nebo mosty. Dodnes praktikují…

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…