Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Fox: první dojmy z Lipska

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Velkou premiérou lipského autosalonu se stal Volkswagen Fox. V Brazílii vyráběný automobil je sice označován jako nejmenší evropský model se značkou VW, ale přinejmenším svou velikostí má mnoho společného s Polem.

Velkou premiérou lipského autosalonu se stal Volkswagen Fox. V Brazílii vyráběný automobil je sice označován jako nejmenší evropský model se značkou VW, ale přinejmenším svou velikostí má mnoho společného s Polem.

Nový Volkswagen Fox má vnější rozměry 3.828 x 1.660 x 1.544 mm a rozvor 2.465 mm. To jsou podstatně větší míry než u současného evropského Lupa (3525 x 1640 x 1460 mm, rozvor 2320 mm) a současně nápadně blízké aktuálnímu Polu (3916 x 1650 x 1467 mm, rozvor 2465 mm). Velké překvapení na nás čekalo uvnitř. V nejlevnějším Volkswagenu je totiž subjektivně více místa než v Polu. Dobrý dojem podporuje pohodlné nastupování do vyššího Foxe a vzpřímenější posaz za volantem. Také ve druhé řadě je celkem dost místa, sedáky příjemně podpírají stehna průměrně vzrostlých pasažérů hlavně díky tomu, že výrobce využil vyšší výšku vozu ve prospěch ergonomičtější polohy cestujících. Vzadu jsou jen dvě místa oddělená plastovým výliskem uprostřed v sedáku, v němž jsou prolisy na kelímky s nápoji.

Podle údajů výrobce je vnitřní prostor srovnatelný s Polem. Šířka v oblasti loktů činí vpředu 1401 resp. 1423 mm (vzadu), přičemž srovnatelné míry třídveřového Pola činí 1412 resp. 1407 mm. Výška nad sedadlem vpředu činí 995 mm, vzadu 964 mm, u Pola 988 mm resp. 958 mm. Délka interiéru je také v případě jihoamerické novinky větší 1691 vs. 1666 mm (Polo).

Sedadla Foxe jsou čalouněná potahy z jednoduché látky, která má jen více nebo méně křiklavý pruhovaný dekor. Volkswagen upustil od tradiční řady výbav (Trendline, Comfortline, ...) a nabízí v Německu Fox v jediné základní úrovni (Basis). Interiéru vládnou tmavé jednoduché plasty a volkswagenovsky konzervativní pojetí přistrojové desky i výplní dveří. Schránka před spolujezdcem má jen minimální rozměry. V interiéru je nejvíce cítit tlak na cenu. Dílenské zpracování je dobré, ale materiály odpovídají nejnižší cenové úrovni evropských nízkonákladových modelů.

Zavazadlový prostor je možno zvětšit ze základních 260 litrů na 353 litrů posunutím zadních sedadel o 15 cm (příplatek 95 Euro), resp. až na 1016 litrů v dvoumístném uspořádání.

Čtyřmístný automobil je poháněn zážehovými motory 1.2 (40 kW) resp. 1.4 l (55 kW) nebo tříválcovým dieselem 1.4 (51 kW). Cena začíná v Německu na 8950 Euro za základní Fox 1.2 (40 kW), silnější zážehový čtyřválec příjde na 10400 Euro a diesel 11400 Euro. Základní Polo 1.2 Trendline se přitom nyní v Německu prodává za 11250 Euro. Fox ale na rozdíl od Pola nemá v základní výbavě nastavitelný volant ani posilovač řízení. Ve výbavě obou Volkswagenů naopak figuruje ABS, airbag řidiče a spolujezdce (v případě Pola jsou navíc sériové také boční airbagy). Nechybí možnost dokoupit stabilizační systém ESP (+400 Euro), klimatizaci Climatic (+1225 Euro) nebo posilovač pro základní model (+450 Euro).

Pozinkovaná laserem svařovaná karosérie bude mít pro Evropu zatím jen třídveřové uspořádání, ačkoli v Jižní Americe vznikají také pětidveřové Volkswageny Fox.

Ondřej Láník
Diskuze (10)