Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Gol: Premiéra novodobého Brouka v Sao Paulu

Diskuze (34)
Volkswagen Gol je 21 let nepřetržitě nejprodávanějším autem v Jižní Americe. Vyrábí se od roku 1980 a za tu dobu z výrobních linek sjelo už 5,7 milionu kusů. Minulý týden se oficiálně představila třetí generace.

První generace byla navržena jako nenáročné auto. Dostala jasnou úlohu – nahradit model „Brouk“. O pohon se staral ten samý motor s protiběžnými písty jako v Brouku, ale uložený podélně vpředu. Později se v nabídce objevily modernější vodou chlazené motory z Passatu a také dvoulitrový Gol GTi, první brazilské auto se vstřikováním paliva. Druhá generace, stavějící však na základech té první, přišla v roce 1994, v situaci, kdy byl Gol na brazilském trhu už zavedeným modelem. Na její úspěchy má navázat současná, v pořadí třetí generace dostupného auta, které ale v Jižní Americe dokáže dobře splnit i představu o rodinném voze.

Slavnostního představení v Sao Paulo se zúčastnilo asi 10 tisíc lidí. Mezi hosty byl i brazilský prezident Luiz Inácio Lula da Silva, který při premiéře Gol také řídil. Prezident da Silva osobně pochválil pohonné jednotky TotalFlex, které jsou schopny provozu na libovolnou směs benzinu a etanolu, který se v Brazílii vyrábí z cukrové třtiny. Na výběr jsou dva motory o objemu 1,0 a 1,6 litru, nyní již konečně uložené napříč.

Nový Gol využívá, stejně jako například první generace Fabie nebo současné VW Polo, podvozkovou platformu PQ24. Gol měří na délku 3,90 metru, šířka je 1,66 m a výška 1,46 m. Rozvor je dlouhý 2,46 m. Díky nízké pohotovostní hmotnosti 944 kg dosahuje s motorem 1,6 výborných hodnot nejvyšší rychlosti (192 km/h) a zrychlení z 0 na 100 km/h (9,6 s).

O možnosti dovozu do Evropy se Volkswagen zatím nezmiňuje. Otázkou je, zda by Gol splňoval homologační požadavky evropských zemí na bezpečnost, emise apod.

Volkswagen Gol - technické údaje
Motor1,01,6
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]53 (56)/525074 (76)/5250
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]95 (104)/3850152 (153)/2500
Max. rychlost [km/h]167 (169)190 (192)
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,4 (12,9)9,8 (9,6)
Pohotovostní hmotnost [kg]934944

Údaje v závorkách platí při provozu na čistý etanol.

Volkswagen v Brazílii působí od roku 1953 a od 70. let zde vyvíjí auta určená přímo pro jihoamerické trhy. Za 55 let bylo v Brazílii vyrobeno celkem 18 milionu Volkswagenů. Brazílie je po Číně druhý nejdůležitější zahraniční trh VW a zároveň základnou aktivit v Jižní Americe.

Nabídka na brazilském trhu se skládá ze 17 modelů, které se prodávají prostřednictvím sítě 600 dealerů. Vedle klasických vozů, které by se směle mohly z výrobních linek vydávat na srazy youngtimerů (viz první Volkswagen Transporter „Bulliwagen“, alias Kombi), se v Brazílii prodávají také moderní Volkswageny, které neznáme. Patří k nim například tříprostorové Polo Sedan, módní crossover CrossFox nebo kombi SpaceFox, které by v Evropě představovalo prostornou pětidveřovou alternativu malým kombi.

Loni dosáhl VW v Brazílii růst prodejů o 32 %, když zde prodal 581.300 aut. Celý region Jižní Ameriky tvoří se 744.200 prodanými kusy 12 % celosvětového odbytu Volkswagenu.

Diskuze (34)
Avatar - Jethro
10. 7. 2008 08:14
Myslím že něktéré Volkswageny z brazilského trhu doraazí
Mylím si že ty Volkswageny co uvádí v článku o novém Golu určitě dorazí.Mylím si že CrossFox aSpaceFox by mohli v budoucnu dorazit do Evropy.
10. 7. 2008 01:30
Re: paráda, wolff je zpět!
At je odkud je, neznam misto, co by si ho zaslouzilo :-)
9. 7. 2008 23:53
Re: ZPRÁVWA
VW má Gol až na 4. místě v prodejnosti. Před ním je tam ještě tuším jakýsi Citroen (C4) či Opel (tuším Astra). Ale dá se to najít. Tak pohledej. nebudu ti to hledat sám. Ty máš když tady můžeš každý den tak plácat asi času dost. A může se to čtvrtletně mírně měnit. Ale Palio mělo na Gol celkem slušný náskok. Fiat měl v první 10 myslím 4 modely, VW 2. Pak se tam ještě dobře prodává Nissan, či Renault (ale je to Logan) a další takový auta. Gol však není nejprodávanější te´d ani náhodou. Ten rozdíl je tam dost velký (tedy ztráta na Palio.
9. 7. 2008 21:14
Re: ZPRÁVWA
Kdyby si oplýval alespoň průměrnou inteligencí, tak by si z dikce věty pochopil, že co se modelů týká, tak má Fiat v současné době první dvě místa. Palio a Sienu. Někde na pátém je ještě Mille (nebo-li faceliftované UNO). A je tam toho ještě víc.
9. 7. 2008 17:52
Re: paráda, wolff je zpět!
Blansko nebo Hustopeče? Nebo že by ten slavný Slavkov? >:D