Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf: Bestseller až do konce

David Bureš
Diskuze (23)
Sedmá generace VW Golfu bude představena ještě letos, zájem evropských zákazníků o tu současnou nijak neustává.

Volkswagen Golf zůstává i nadále nejprodávanějším automobilem na evropských trzích. Tvrdí to alespoň statistiky společnosti JATO Dynamics. Golf zůstává úspěšný i přesto, že německá automobilka představí jeho novou, sedmou generaci na podzimním autosalonu v Paříži.

Podle JATO Dynamics se na evropských trzích prodalo během letošního března 1.497.855 nových automobilů, což je o 7,1 % méně než v březnu 2011.

VW Golf se na starém kontinentu během března prodalo 52.933 exemplářů. Ve srovnání s loňským březnem se jedná o zhruba jednoprocentní nárůst prodejů.

Stupně vítězů doplňuje druhý Ford Fiesta a třetí Opel Corsa. Prodeje Fiesty meziročně klesly o pět procent, prodeje Corsy pak o dvě procenta. Nízký odbyt je mimochodem důvodem chystaného omezení výroby Fiesty.

Převelice se tentokrát dařilo Nissanu Qashqai. Jeho prodeje oproti loňskému březnu vzrostly o 21,5 % na 30.237 exemplářů.

Dalším Japoncem v top ten je desátá Toyota Yaris s 22.856 prodanými kusy. Také tento malý hatchback zaznamenal významný meziroční růst, a to o 18,1 %.

Golf, Qashqai a Yaris jsou pak jedinými automobily v nejlepší desítce, jejichž prodeje meziročně vzrostly. Prodeje celkově šestého Opelu Astra klesly o 16,6 % na 31.091 exemplářů. Hlavním důvodem 24% poklesu prodejů Peugeotu 207 je pak ten, že je za dveřmi jeho nástupce, model 208.

Během letošního ledna do evropského top ten nahlédla Škoda Octavia, v březnu však mezi desítkou nejprodávanějších vozů nebyla.

JATO Dynamics si všimlo, že z pěti největších evropských trhů počet prodaných aut meziročně vzrostl pouze ve Velké Británii a Německu. Prodeje na francouzském trhu ve srovnání s březnem 2011 klesly o 23,2 % na 197.774 prodaných aut, na italském pak dokonce o 26,7 % na 138.752 prodaných aut.

Organizace JATO Dynamics započítává do statistik již třicítku evropských zemí. Z Evropské unie v ní chybí Bulharsko a Malta, naopak mimo ni jsou zařazena data ze Švýcarska, Norska, Islandu, Chorvatska a Srbska.

Poř.Model3/2012Meziroční změna [%]Tržní podíl1-3/2012
1.VW Golf52.933+0,73,50%122.569
2.Ford Fiesta47.888-4,83,20%91.229
3.Opel Corsa38.809-2,42,60%73.388
4.VW Polo36.948-5,82,50%87.369
5.Ford Focus32.829-4,82,20%74.878
6.Opel Astra31.091-16,62,10%64.062
7.Nissan Qashqai30.237+21,52,00%62.791
8.Renault Clio28.686-19,51,90%66.165
9.Peugeot 20723.582-24,51,60%57.775
10.Toyota Yaris22.856+18,11,50%48.789
-CELKEM1.497.855-7,1100%3.433.957

David Bureš
Diskuze (23)
Avatar - Ada je zase tady
3. 8. 2012 17:39
VW Golf
je zkrátka (ve své kategorii) nejlepší. :yes:
Avatar - Bristol
20. 7. 2012 21:11
Re: ...GÉ JAKO... GIGANT
focus je jasný důkaz toho jak lze zabít skvělé auto...designem a nevkusem-tady se fordu golbální design silně nepovedl, ok exteriér se překousnout dá ten je docela solidní a u sedanu i celkem vyvážený ale ten interiér...bože :no: :'-( jako příznivce modrých mě toto skutečně netěší
Avatar - Bristol
20. 7. 2012 21:09
a někdo se diví?
v Evropě se bude golf prodávat stále, sice nikde(než v německu) není prodejní jednička pravidelně či s nějakým velkým rozdílem ale všude se drží minimálně v top 5 nebo top 10 a to pravidelně a to nezvládá žádný jiný model

golf je auto stvořené pro evropskou střední třídu a lety dotažený do takového mainstreamového ideálu. ano jsou tu auta co o dost lépe jezdí: focus, mazda 3, lépe vypadají: mercedes a, jsou prostornější: octavia, cruze, levnější: megane, korejci, opět cruze ale v konečném mixu nakonec golf vítězí protože v ničem zásadním neztrácí ale ani nevyniká-já bych si ho zřejmě nezvolil ale chápu všechny kdo ho koupí-všichni kdo prostě potřebují solidní auto a nemají rádi výstřelky
26. 4. 2012 09:14
Re: ...GÉ JAKO... GIGANT
"Čekám, kdy se tady objeví hit všech těch, co jim komplex jejich méněcenosti nedovoluje přiznat, že jejich idoly (ať už z Turína, nebo ze Žiliny) se Golfu prostě dívají na záda .." - tak isto je tu zaplava tych, co maju komplex z toho, ze by nieco mohlo byt lepsie ako Golf a silou mocou si ho brania, ze?

Tu dokonale plati, ze 100x opakovana loz sa stava pravdou a ked sa bude donekonecna hustit ludom do hlav, aky je golf etalon a dokonaly a blablabla... stroj, tak tomu uveria a prijmu jeho blahorodie.

Toto je tiez jasny prejav jednoducheho umu: "...nakonec jednodušší člověk se vždycky nechá fascinovat lesklými a křiklavými věcmi."
Hodnotit subjektivny dizajn takymi prazdnymi vyrokmi a lacno znevazovat cudzi vkus je nic len primitivne. Niekto ma rad hole biele steny a niekto si na ne rad nalepi farebne tapety.

Tvrdit, ze zmiznutim golfu z trhu by niekto smutil je taktiez len prazdna nadej, kedze jeho miesto v momente zastupi ine auto. Je to nic nez auto.
25. 4. 2012 22:55
Re: ...GÉ JAKO... GIGANT
:yes: :yes: